Gå til innhold

Mye om mat her nå, men fisk til barn;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 5 år som egentlig er altetende, det meste går ned. Men ren fisk (ikke som bearbeidet i fiskekake, pudding ol) går bare ikke. Hun smaker hver gang vi har det, er flink og prøver, men hun klarer ikke konsistensen... Det er som brekkmiddel, prøvd forskjellige typer og lignende, men det er selve fiskekjøttet som er problemet. Det samler seg i munnen og til slutt så vemmes hun og kaster opp... Dette er ikke en unge som ikke vil ha, eller ikke vil smake, det går bare ikke ned.

Flere som har slike barn? Blir det bedre tror dere? Jeg har alltid elsket alt av fisk så jeg klarer ikke helt å sette meg inn i det.

Anonymous poster hash: 82f6e...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er sånn jeg, alltid vært sånn og det bedres ikke. Ikke tving i jenta di mat hun blir kvalm og vil spy av, hun kommer jo til å slutte å spise fisk i det hele og store.

Noen er bare sånn at det er enkelte ting de vemmes av.

Anonymous poster hash: df96d...150

Skrevet

Hun har ikke fiskeallergi? Min bror jadde det på samme måte. Prøvde og prøvde, men det gikk ikke. Tilslutt fant de ut at han var allergisk, ikke rart han ikke klarte å spise det ! Legen som testet ham sa at det var en fryktelig vanlig allergi, spesielt hos barn..

Anonymous poster hash: e5462...871

Skrevet

Jeg har det sånn! Unntak er røkt torsk, av en eller annen grunn. All annen fisk brekker jeg meg av. Jeg er ikke allergisk, jeg bare takler ikke konsistensen/fiskeoljen. Det er egentlig ganske flaut, men jeg har aldri klart å gjøre noe med det selv om jeg også har prøvd fisk igjen og igjen opp gjennom årene. Heldigvis liker jeg mat som inneholder fisk da, som fiskekaker, fiskeboller osv, mens f.eks. fiskegrateng må jeg lage selv fra bunnen av for å få finmost fisken nok til at jeg får det i meg.

Anonymous poster hash: afab2...742
Skrevet

Ja, kanskje hun er allergisk, det kommer ganske raskt en brekning, men da er det jo rart at fiskekaker går greit?

Tvinger henne ikke, men hun er vant med at vi alltid smaker på maten...

Ellers er det jo egenlig helt greit om hun ikke liker konsistensen og, alle kan jo ikke like alt...

Skrevet

Jeg har det sånn med mager fisk. Laks, makrell og sånt går greit, men mager fisk klarer jeg bare ikke. Har prøvd å tvinge det i meg mange ganger, prøvd meg frem med forskjellig tilbehør osv, for jeg vil jo så gjerne klare å spise det siden jeg vet det er sunt. Men det går bare ikke, og for hver gang jeg prøver å tvinge det i meg, så får jeg bare mer og mer avsmak for det.

Tror ikke man får gjort så mye med det, jeg føler i alle fall jeg har prøvd alt.

Anonymous poster hash: 6cfaa...4f9
Skrevet

Ja, kanskje hun er allergisk, det kommer ganske raskt en brekning, men da er det jo rart at fiskekaker går greit?

Tvinger henne ikke, men hun er vant med at vi alltid smaker på maten...

Ellers er det jo egenlig helt greit om hun ikke liker konsistensen og, alle kan jo ikke like alt...

Jeg synes kokt fisk og stekt fisk har ganske ulik konsistens. Jeg liker godt stekt / grillet fisk, men er ikke like glad i den som er kokt. 

Er det noe forskjell for henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...