Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Jeg fikk vite i dag at datteren min på 6 år (nettopp begynt i 1. klasse) nekter å lukke døren til toalettet når hun er der. Det var de på SFO som tok det opp. En av de ansatte hadde snakket med henne og forklart at man må lukke døren, men tilbudt seg å la den stå på klem og stå vakt utenfor. Jentungen hadde fått et skikkelig raserianfall, men måtte til slutt gå med på dette selv om tårene spratt. Da vi kom hjem snakket jeg med henne også, men hun blånekter å prøve og snur bare ryggen til. Hun har den siste tiden blitt mer og mer engstelig for lukkede dører og vil f.eks. ikke ta heis lenger og får panikk dersom vi lukker soveromsdøren hennes.. Hjemme har jeg rett og slett ikke tenkt på dette med lukket dør, men vi må jo tydeligvis øve på det hjemme også, for det går jo ikke an at hun sitter på skolen med vidåpen dør og til alles skue. Noen som har noen gode råd eller erfaringer å dele rundt dette? Anonymous poster hash: 745c4...f60
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Tenker det ikke er verdens undergang så lenge hun ikke bryr seg, men da må hun i så fall tåle kommentarer... Så blir det vel hva som er mest ekkelt for henne, å ha dører lukket eller at noen kan se henne på do... Ikke sikkert hun tenker på det som et problem 😊 men hvis hun virkelig er engstelig så er det jo vanskliger, øve og ha belønningssystem kanskje? Anonymous poster hash: d3eb4...35b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Tenker det ikke er verdens undergang så lenge hun ikke bryr seg, men da må hun i så fall tåle kommentarer... Så blir det vel hva som er mest ekkelt for henne, å ha dører lukket eller at noen kan se henne på do... Ikke sikkert hun tenker på det som et problem men hvis hun virkelig er engstelig så er det jo vanskliger, øve og ha belønningssystem kanskje? Anonymous poster hash: d3eb4...35b Akkurat nå bryr hun seg ikke så veldig, men jeg tenker også at dette er noe hun ikke evner å se konsekvensene av på lang sikt. Hun forstår ikke at kommentarer kan både komme og utarte seg, og at dette kan bli husket til langt ut i ungdomsskolen i verste fall ("haha, jeg husker i 1, klasse da du ikke ville lukke døren og alle så den nakne rumpa di!"). Derfor føler jeg at noe må gjøres. Belønningssystem var lurt! Det har fungert på henne en gang før når hun slo seg vrang på noe, så kanskje nå også? Anonymous poster hash: 745c4...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå