Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Synes jeg stadig leser her på dib tråder om at "barn 1 heter Kari, kan da barn 2 hete Ola?".... Kjenner ingen som diskuterer dette i virkeligheten, så av ren nysgjerrighet lurer jeg på om dette er noe folk tenker på? At navnene til barna må passe til hverandre? Anonymous poster hash: 31da3...43e
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Nja, jeg tenkte jo på det. Samtidig var det sånn at faren bestemte på eldste. (Han er eks nå) Så når jeg traff mannen hadde han et navn han gjerne ville ha som jeg syntes var fint, og jeg hadde et jeg ville bruke på nr 3. Kanskje flaks at de passer sammen, eller bare at jeg liker "sånne" navn
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Synes det er hyggelig og harmonisk at navnene matcher litt. Har mine og dine barn nå, og heldig nok passer alle navnene godt sammen. Kommer til å finne noe som passer med de andre om vi får et fellesbarn også Er imidlertid ikke så fan av store søskenflokker hvor alle navn begynner på samme bokstav og sånt. Anonymous poster hash: 4045a...1aa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Syns du det høres pent ut med chanel og Karsten? Anonymous poster hash: 414f9...135
TPK Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Ja, jeg synes de bør være i samme kategori, hvis dere skjønner. I alle fall hvis de er med samme mor og far.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Ja, jeg vet om mange som er opptatt av dette, men også en del som ikke bryr seg. Selv har jeg ikke brydd meg, og barna våre sine navn passer ikke til hverandre. Vi har innslag av både svensk, spansk, engelsk og norsk For meg er barna individer først og fremst. Men joda, navnene er ikke helt og total kræsj heller. Normalt liker jo foreldre en type navn og da vil også de fleste barna i en søskenflokk få navn ut i fra noenlunde samme kategori. Noen unntak er det jo. Jeg er lærer og hadde en elev som het Michelle. Hun hadde en storebror som het Michael og fikk det året en lillebror - som fikk navnet Bård Harry! (samme foreldre til alle tre). Da synes til og meg jeg at det ble litt kræsj, og det skal litt til Anonymous poster hash: ac11d...00c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ikke navn som rimer. Jeg har samme forbokstav på to av tre, men det er tilfeldig. De tre navnene er alle i kategorien "gamle, norske navn". De er også alle oppkalt etter olde- og tippoldeforeldre. Jeg har ikke sansen for søskennavn som krasjer totalt, som for eksempel Michelle og Kari, men jeg ville aldri sagt noe til foreldre eller andre om mine tanker. Anonymous poster hash: 7d4dc...838
Isola&Lille+julegave Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Ja, jeg ville at de skulle passe. Og begynne med samme bokstav.
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Passe og passe, fru Blom. En kjenning vurderte Sindre på nr 2, men innså at det var dumt når nr 1 het Endre... Da er det lurt å ta noe som ikke blir helt komisk. Syns også det er litt rart med Eivind og Charlie, men når de er halvsøsken skjønner man jo hvorfor det ble sånn.
rytme Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 For oss ble det mest naturlig at navnene var litt av samme type, ja. Mest at de klang godt sammen, ikke at de nødvendigvis måtte være av samme opprinnelse eller lignende. Hvis ene barnet heter f.eks. et vanlig, stødig norsk navn som Ola så blir det rart hvis broren får et skikkelig fancy navn som f.eks. Cedric Maximillan eller noe sånt. Høres jo ut som at vi forventet at nr 2 skulle bli superkjendis i forhold til nr 1 eller noe slikt... Synes det er greit at navnene er av samme "kaliber" hvis du skjønner
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 De fleste velger vel navn innenfor samme "sjanger" fordi de liker nettopp den type navn de velger. uavhengig av om de matcher eller ikke. Jeg har 3 gutter og de har alle norske vanlige navn. Ikke typiske gamle navn og ikke nymotens eller på topplista. Men helt ærlig så syns jeg vel at søsken som feks heter leander og arne høres litt rart ut. Enten så foretrekker man nymotens navn eller eldre navn liksom? Anonymous poster hash: 4bfb1...a4d
Jakkie Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Vi passer på at navnene er fungerer godt på Spansk, Engelsk og Norsk samtidig skal de ha to navn som passer til den første og "matcher" søskene
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 tenkte litt på det ja, men ikke slike at de må rime eller ha samme forbokstav. På tvillingene våre feks ville vi ha navn som var "lette" å si sammens. Men samtidig ville vi ha normale navn som ikke "ropte" tvillinger. var mange hensyn å ta syntes jeg. I tillegg ville vi ha navn som passer litt internasjonalt, og i samme sjanger som er trauste gamle nordiske navn. Vi har familie i sverige og jeg elsker svenske navn så to av ungene har typiske svenske navn som funker like bra i norge. litt usrt at det nå er poppis med svenske navn ... Anonymous poster hash: 08e90...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå