Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #51 Skrevet 24. august 2015 Igjen er verden her inne ulik den virkelige... Vi har pannekaker innimellom til middag, kanskje annenhver mnd eller noe. Men om barna mine er med noen hjem, er det stort sett pannekaker som står på menyen. Jeg har selv vokst opp med kraftige, tunge middagspannekaker, med bacon og syltetøy, mens rundt her er det mange som har det sammen med tomatsuppe... Tenker det er litt lokale forskjeller også. Men jeg tror ikke jeg kjenner noen som ikke har pannekaker til middag noen gang. Det betyr allikevel ikke at man ikke kan ha torsk og grønnsaker en annen dag... Anonymous poster hash: cfb41...2cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #52 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg _tror_ det er det samme som fetetirsdag, altså tirsdagen etter fastelavn. Anonymous poster hash: ba642...7bd Ah... da er det raspeballer som gjelder der jeg kommer fra. Jeg konverterer gjerne til pannekaketirsdag! Anonymous poster hash: fbeda...60d
holahopp Skrevet 24. august 2015 #53 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned.Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg ville satset pengene mine på...tirsdag! Jeg regner med det er en spesiell tirsdag og ikke hver tirsdag, ettersom det da ville vært temmelig unødvendig å ha det en gang hver tredje - fjerde måned i tillegg. Fant ut ved å google at det er dagen før askeonsdag, men jeg vet ikke når det er heller. Men ser ut som det er lenge til dessverre, så da må jeg nok finne på en annen unnskyldning. Anonymous poster hash: fbeda...60d Askeonsdag tror jeg er onsdagen Før skjærtorsdag
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #54 Skrevet 24. august 2015 Vi hadde det innimellom til middag da jeg vokste opp. Med sukker/syltetøy/honning til. Syntes det var kjemperart første gang jeg fikk det servert med bacon til Her blir det ikke til middag da mannen ikke synes det er skikkelig mat. Blir til at jeg lager det til barna og meg til frokost/kvelds og niste, da med 50/50 fint og grovt mel (glutenfritt). Oppskriften jeg har bruker mye egg og er uten sukker, ikke det mest usunne vi spiser. Anonymous poster hash: bcf3d...6e3 Tar gjerne imot oppskrift på glutenfrie pannekaker. 😊 Anonymous poster hash: d81eb...225
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. august 2015 #55 Skrevet 24. august 2015 Vi har pannekaker 1-3 ganger i mnden. Det er kjempegodt til middag
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #56 Skrevet 24. august 2015 Fleskepannekaker vokste jeg opp med, å nå fikk jeg lyst på det.... 4 stykker stekt flest i panna, tykk pannekakerøre med gressløk i, dele pannakaken i 4 før hver del snus og stekes på andre siden. Da får man en fjerdedels pannekake på asjetten, med et fleskestykke i midten. Anonymous poster hash: 480f4...53d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #57 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned.Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg ville satset pengene mine på...tirsdag! Jeg regner med det er en spesiell tirsdag og ikke hver tirsdag, ettersom det da ville vært temmelig unødvendig å ha det en gang hver tredje - fjerde måned i tillegg. Fant ut ved å google at det er dagen før askeonsdag, men jeg vet ikke når det er heller. Men ser ut som det er lenge til dessverre, så da må jeg nok finne på en annen unnskyldning. Anonymous poster hash: fbeda...60d Askeonsdag tror jeg er onsdagen Før skjærtorsdag Det er feil. Askeonsdag er første dag i fasten. Først har du fastelavnssøndag, så blåmandag, fetetirsdag og askeonsdag. Og askeonsdag er 46 dager før 1. påskedag. Anonymous poster hash: 445c9...080
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #58 Skrevet 24. august 2015 Annenhver uke eller deromkring. Vi har spiser vanligvis først salte pannekaker med for eksempel babyspinat, chevre, tomat og pesto eller skinke, ost, sennep og ruccola. Og så etterpå kaster vi oss over sylttøyet, bananene, nutella, krem, og is Anonymous poster hash: 2d6ac...8c9 Hvordan lager du de salte pannekakene? Har du babyspinat, chevre, tomat og pesto eller skinke, ost, sennep og ruccola på etterpå? Anonymous poster hash: 4d67a...a3b
☆☆☆ Skrevet 24. august 2015 #59 Skrevet 24. august 2015 Om treåringen får viljen sin, kvar dag. I praksis ca 1 gong i mnd. Eg mislikar både å steike dei og å ete dei, så prøvar å begrense pannekakemiddagar.
☆☆☆ Skrevet 24. august 2015 #60 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg _tror_ det er det samme som fetetirsdag, altså tirsdagen etter fastelavn. Anonymous poster hash: ba642...7bd Grautatirsdag, altså
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #61 Skrevet 24. august 2015 Jeg er vant til å ha det til middag 1 gang i uken i oppveksten. Hvorfor? Billig! Vi ungene ville bare ha sukker og kanel på, de voksne hadde bacon. Vi hadde også grøt en gang i uken. (Alle barna er slanke) Jeg lager det kanskje 3 ganger på 2 mnd, i perioder mer og i andre perioder sjeldnere. Bacon eller tomatsuppe er standard til Anonymous poster hash: 62cba...c58
☆☆☆ Skrevet 24. august 2015 #62 Skrevet 24. august 2015 Jeg er vant til å ha det til middag 1 gang i uken i oppveksten. Hvorfor? Billig! Vi ungene ville bare ha sukker og kanel på, de voksne hadde bacon. Vi hadde også grøt en gang i uken. (Alle barna er slanke) Jeg lager det kanskje 3 ganger på 2 mnd, i perioder mer og i andre perioder sjeldnere. Bacon eller tomatsuppe er standard til Anonymous poster hash: 62cba...c58 Du er oppvokst på bedre kost enn meg. I tillegg til pannekaker og graut var det ein dag med torosuppe
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #63 Skrevet 24. august 2015 Vi hadde det innimellom til middag da jeg vokste opp. Med sukker/syltetøy/honning til. Syntes det var kjemperart første gang jeg fikk det servert med bacon til Her blir det ikke til middag da mannen ikke synes det er skikkelig mat. Blir til at jeg lager det til barna og meg til frokost/kvelds og niste, da med 50/50 fint og grovt mel (glutenfritt). Oppskriften jeg har bruker mye egg og er uten sukker, ikke det mest usunne vi spiser. Anonymous poster hash: bcf3d...6e3 Tar gjerne imot oppskrift på glutenfrie pannekaker. 😊 Anonymous poster hash: d81eb...225 2 egg 2 ts sukker (beklager, tok visst feil ang sukkerfritt. Jeg bruker som regel bare halvparten, kan kanskje byttes med litt salt?) 3 ss mel (jeg mikser litt av det jeg har) Melk til røra blir passe Holder til 2 store pannekaker står det. Jeg lager små pannekaker som passer i matboksen Pleier å gange med to eller tre så det holder et par dager. Anonymous poster hash: bcf3d...6e3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #64 Skrevet 24. august 2015 Min pannekakerøre inneholder ikke sukker. Vi spiser dem med poteter, bacon og blåbærsyltetøy. Til dere som ikke gidder å steke dem: jeg bruker flere stekepanner samtidig, da går det raskt å steke dem👍 Anonymous poster hash: 8227e...1c7
Twintipp og himmelblå Skrevet 24. august 2015 #65 Skrevet 24. august 2015 Par ganger i mnd kanskje, og når vi får lyst. Deilige normale pannekaker med sukker og syltetøy og dyppes i sukker igjen! Free my mind I love it!
Ikkedytt Skrevet 24. august 2015 #66 Skrevet 24. august 2015 Har vokst opp med pannekaker og tomatsuppe. Vi har det til middag tre-fire ganger i året. Og så må jeg nok lage det nå.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #67 Skrevet 24. august 2015 Vanlige med bare hvetemel, noen ganger i året, ellers har vi grove pannekaker en gang i uka.. Servert sammen med hjemmelaget tomatsuppe eller blomkålsuppe. Anonymous poster hash: 68083...5bc
<3Barn&Engler<3 Skrevet 24. august 2015 #68 Skrevet 24. august 2015 Har pannekaker en gang hver/hver andre uke. Har ikke sukker i pannekakerøret mitt, men har hvetemel ja. Serveres med syltetøy, bacon, kyllingfilet eller annet. Litt etter hva vi føler for.. Om det skal lages så ungene får det med på bhg dagen etter, så lager jeg grove pannekaker.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #69 Skrevet 24. august 2015 Det er skjeldent. Jeg synes det er så stress å lage det. Men når vi spiser pannekaker til middag er det med bacon, kanskje blåbærsyltetøy, men ikke med sukker på. Da må vi spise litt ordentlig mat først i så fall. Mannen min vokste opp med blåbærsyltetøy og sukker på pannekakene. For meg er ikke det middag, det er dessert. Men vi må ha blåbærsyltetøy når vi spiser pannekaker til middag nå, det insisterer han på. Men det er ikke egentlig middag det spør du meg. Anonymous poster hash: 97fd5...5ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #70 Skrevet 24. august 2015 Alle dere som sier det ikke er middag, spiser dere heller ikke grøt til middag? Anonymous poster hash: 00689...37f
Mother Gothel Skrevet 24. august 2015 #71 Skrevet 24. august 2015 Vi har pannekaker med sirup ca en gang i mnd.
sug lut Skrevet 24. august 2015 #72 Skrevet 24. august 2015 Det hadde vi i går, med div syltetøymuligheter siden vi har plukka bær. Før det kan jeg ikke huske sist, men jeg har null problem med pannekake-med-syltetøy-middag en sjelden gang, og skal det først være pannekaker får det være ordentlige, ikke noe sagmugg-spekka sunnhetsgreier.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #73 Skrevet 24. august 2015 Alle dere som sier det ikke er middag, spiser dere heller ikke grøt til middag? Anonymous poster hash: 00689...37f Ikke uten dårlig samvittighet 😉 men nei, ikke så ofte. Et par, tre ganger i løpet av jula for å komme i stemning kanskje, men ikke stort mer enn det. Anonymous poster hash: 97fd5...5ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #74 Skrevet 24. august 2015 En gNg hver 3. Mnd ca Anonymous poster hash: bc8a9...aa3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #75 Skrevet 24. august 2015 Et par ganger i året. Blodsukkeret går i taket og to timer etter å ha inntatt masse pannekaker så er man skrubbsulten igjen. Det er så bortkastet. Men godt Anonymous poster hash: b88f2...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå