Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #26 Skrevet 24. august 2015 Vi har det kanskje 1-2 ganger i året. Da sammen med hjemmelaget tomatsuppe. Barna får det derimot ofte til frokost og i matpakka. Lager med mange egg og en blanding av speltmel, havremel og mandelmel. De er mye sunnere enn kjøpebrød i hvert fall. Anonymous poster hash: 0a9c5...d32
Gjest Skrevet 24. august 2015 #27 Skrevet 24. august 2015 Aldri med bare hvetemel, men med grovt i også har vi ca 3 ganger i året.
Gemini77 Skrevet 24. august 2015 #28 Skrevet 24. august 2015 Kanskje en gang hver 3.mnd? Men som regel alltid med fullkorn hvetemel. Og suppe først.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #29 Skrevet 24. august 2015 Aldri. Ser ikke på det som middag. Anonymous poster hash: 5d63b...c9d
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. august 2015 #30 Skrevet 24. august 2015 (endret) Himmel og hav, her var det mye rart. Sammenligne pannekaker med vaffler og is? Det er da en vesentlig forskjell på pannekaker og vaffler (hint: sukkerinnhold). Nå lager vi kun grove pannekaker, men jeg ser ikke helt hvorfor fine pannekaker skulle være noe verre enn fin pasta. Eller har dere kanskje pasta til dessert også? Er mange måter å servere pannekaker på, man trenger ikke dynke dem i sukker. Grove pannekaker servert med grønnsakssuppe er langt sunnere enn for eksempel vanlig spaghetti og kjøtttsaus. Og hvis det er hvetemel man er redd for burde man ta en titt på kjøpebrødet som mange gir ungene sine. Folk som himler med øynene fordi noen gir ungene pannekaker to ganger i måneden mens de selv gir ungene kneip tre ganger om dagen trenger en leksjon i kosthold. Endret 24. august 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #31 Skrevet 24. august 2015 Ca en gang i mnd til en gang annenhver mnd. Serveres med bacon og sukker. Fikk fryktelig lyst på det nå, men vi hadde en annen usunn middag i går, så må nok vente noen dager. Anonymous poster hash: fbeda...60d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #32 Skrevet 24. august 2015 Himmel og hav, her var det mye rart. Sammenligne pannekaker med vaffler og is? Det er da en vesentlig forskjell på pannekaker og vaffler (hint: sukkerinnhold). Nå lager vi kun grove pannekaker, men jeg ser ikke helt hvorfor fine pannekaker skulle være noe verre enn fin pasta. Eller har dere kanskje pasta til dessert også? Er mange måter å servere pannekaker på, man trenger ikke dynke dem i sukker. Grove pannekaker servert med grønnsakssuppe er langt sunnere enn for eksempel vanlig spaghetti og kjøtttsaus. Ja, det er sant. Jeg bruker mye mer sukker i pannekaker enn vafler Ellers har du et godt poeng, det er forskjell på hvordan maten serveres. Jeg steker for eksempel grove vafler en gang i uken som barna får til kvelds og skolemat dagen etter. Min variant av spagetti og kjøttsaus er mye, mye sunnere enn de som sier at de spiser lyse pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy i og med at jeg har masse løk, hvitløk, sellerirot og gulrøtter i min kjøttsaus. Iskrem av typen lett eller youghurt-is servert med bær er faktisk sunnere enn vanlige lyse pannekaker med mye sukker servert med kjøpt billig syltetøy (som er stappfullt med sukker). Så egentlig er ingen av sammenlikningene søkte, men som du poengterer, så har det med hvilken variant man serverer, og hvordan! Anonymous poster hash: 8940a...e8f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #33 Skrevet 24. august 2015 Mindre enn en gang i måneden. Kanskje noen ganger i året, men da med suppe også. Så bare pannekaker? Kanskje aldri. Anonymous poster hash: a1e9b...25a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #34 Skrevet 24. august 2015 Aldri. Trodde ikke noen hadde pannekaker til middag? Det er som å ha is til middag det. Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Jeg er vant til pannekaker til middag, og synes det er rart med pannekaker til dessert. Anonymous poster hash: 4d67a...a3b Dere spiser sikkert pannekakene sammen med noe sunt og kanskje dere bruker en ander oppskrift. Her spises pannekaker på samme måten som vaffel. Har dere vaffel også til middag? Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Sunt..nei, ingen sunn oppskrift heller nei Spiser pannekaker med sukker på. Det er helt vanlig her jeg bor Anonymous poster hash: 4d67a...a3b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #35 Skrevet 24. august 2015 Aldri. Trodde ikke noen hadde pannekaker til middag? Det er som å ha is til middag det. Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Jeg er vant til pannekaker til middag, og synes det er rart med pannekaker til dessert. Anonymous poster hash: 4d67a...a3b Dere spiser sikkert pannekakene sammen med noe sunt og kanskje dere bruker en ander oppskrift. Her spises pannekaker på samme måten som vaffel. Har dere vaffel også til middag? Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Vi har pannekaker til middag innimellom. Jeg spiser dem med bittelitt sukker og sprøstekt bacon, mannen min med hjemmelaget blåbærsyltetøy (jeg bruker svært lite sukker når jeg lager dette syltetøyet, da vi liker syltetøy som smaker bær og ikke bare søtt) og rømme. Ved siden av har vi en eller annen suppe, som regel tomatsuppe med makaroni og hardkokte egg, ertesuppe eller grønnsaksuppe. Uansett hvilken suppe det er, så er den hjemmelaget. Spiser dette max en gang i måneden. Det går også an å spise pannekaker fylt med feks soppstuing, kjøttsaus, røkelaks osv. Vi har, som ganske mange andre her, ikke pannekaker til dessert eller "kaffemat", men jeg dømmer ikke deg for å spise dine pannekaker sånn. Det er for øvrig noen som spiser vafler med pølse, så det går sikkert an å ha det til middag også. Anonymous poster hash: ba642...7bd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #36 Skrevet 24. august 2015 Aldri. Trodde ikke noen hadde pannekaker til middag? Det er som å ha is til middag det. Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Jeg er vant til pannekaker til middag, og synes det er rart med pannekaker til dessert. Anonymous poster hash: 4d67a...a3b Dere spiser sikkert pannekakene sammen med noe sunt og kanskje dere bruker en ander oppskrift. Her spises pannekaker på samme måten som vaffel. Har dere vaffel også til middag? Anonymous poster hash: 30a72...9d2 Her har vi ca en gang i uken pannekaker eller vafler til middag. Da med sukker, syltetøy eller brunost på. Nam nam. Hva er så galt med dette så lenge resten av middager er med rent kjøtt, eller fisk, poteter og grønnsaker? Anonymous poster hash: ed5bb...e6a Det er for ofte, rett og slett. Det betyr at dere har ca 52 pannekakemiddager i året, og det er faktisk en forskjell på det og ordentlig mat. Anonymous poster hash: 445c9...080 Er dette ikke noe folk får bestemme selv? Vi spiser pannekaker kanskje annenhver måned. Anonymous poster hash: a5d34...65c Jeg har da ikke sagt at hun ikke får bestemme det selv? Men hun spør hva som "er så galt med det", og fra en ernæringsmessig synsvinkel er det ikke heldig at 1/7 av årets middager består av det samme som en dessert. Anonymous poster hash: 445c9...080
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. august 2015 #37 Skrevet 24. august 2015 Himmel og hav, her var det mye rart. Sammenligne pannekaker med vaffler og is? Det er da en vesentlig forskjell på pannekaker og vaffler (hint: sukkerinnhold). Nå lager vi kun grove pannekaker, men jeg ser ikke helt hvorfor fine pannekaker skulle være noe verre enn fin pasta. Eller har dere kanskje pasta til dessert også? Er mange måter å servere pannekaker på, man trenger ikke dynke dem i sukker. Grove pannekaker servert med grønnsakssuppe er langt sunnere enn for eksempel vanlig spaghetti og kjøtttsaus. Ja, det er sant. Jeg bruker mye mer sukker i pannekaker enn vafler Ellers har du et godt poeng, det er forskjell på hvordan maten serveres. Jeg steker for eksempel grove vafler en gang i uken som barna får til kvelds og skolemat dagen etter. Min variant av spagetti og kjøttsaus er mye, mye sunnere enn de som sier at de spiser lyse pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy i og med at jeg har masse løk, hvitløk, sellerirot og gulrøtter i min kjøttsaus. Iskrem av typen lett eller youghurt-is servert med bær er faktisk sunnere enn vanlige lyse pannekaker med mye sukker servert med kjøpt billig syltetøy (som er stappfullt med sukker). Så egentlig er ingen av sammenlikningene søkte, men som du poengterer, så har det med hvilken variant man serverer, og hvordan! Anonymous poster hash: 8940a...e8f Nettopp! Vaffler trenger ikke være dessert og pannekaker trenger ikke være middag. Det kommer an på hvordan man serverer det. Og din spaghetti og kjøttsaus høres ut som vår😊
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #38 Skrevet 24. august 2015 Aldri, pannekaker er ikke middag. Anonymous poster hash: a139c...314
Blomstogbier Skrevet 24. august 2015 #39 Skrevet 24. august 2015 Jeg har aldri hatt det til middag, men synes det er kjempegodt så har det til frokost noen helger.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #40 Skrevet 24. august 2015 Himmel og hav, her var det mye rart. Sammenligne pannekaker med vaffler og is? Det er da en vesentlig forskjell på pannekaker og vaffler (hint: sukkerinnhold). Nå lager vi kun grove pannekaker, men jeg ser ikke helt hvorfor fine pannekaker skulle være noe verre enn fin pasta. Eller har dere kanskje pasta til dessert også? Er mange måter å servere pannekaker på, man trenger ikke dynke dem i sukker. Grove pannekaker servert med grønnsakssuppe er langt sunnere enn for eksempel vanlig spaghetti og kjøtttsaus. Ja, det er sant. Jeg bruker mye mer sukker i pannekaker enn vafler Ellers har du et godt poeng, det er forskjell på hvordan maten serveres. Jeg steker for eksempel grove vafler en gang i uken som barna får til kvelds og skolemat dagen etter. Min variant av spagetti og kjøttsaus er mye, mye sunnere enn de som sier at de spiser lyse pannekaker med bacon og blåbærsyltetøy i og med at jeg har masse løk, hvitløk, sellerirot og gulrøtter i min kjøttsaus. Iskrem av typen lett eller youghurt-is servert med bær er faktisk sunnere enn vanlige lyse pannekaker med mye sukker servert med kjøpt billig syltetøy (som er stappfullt med sukker). Så egentlig er ingen av sammenlikningene søkte, men som du poengterer, så har det med hvilken variant man serverer, og hvordan! Anonymous poster hash: 8940a...e8f Yoghurtisen er også stappfull med sukker, altså. Og den inneholder nesten ikke yoghurt. Lettisen er full av kunstig søtning. Så lenge du ikke lager dette selv, da. Anonymous poster hash: 0a9c5...d32
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #41 Skrevet 24. august 2015 Annenhver uke eller deromkring. Vi har spiser vanligvis først salte pannekaker med for eksempel babyspinat, chevre, tomat og pesto eller skinke, ost, sennep og ruccola. Og så etterpå kaster vi oss over sylttøyet, bananene, nutella, krem, og is Anonymous poster hash: 2d6ac...8c9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #42 Skrevet 24. august 2015 Vi hadde det innimellom til middag da jeg vokste opp. Med sukker/syltetøy/honning til. Syntes det var kjemperart første gang jeg fikk det servert med bacon til Her blir det ikke til middag da mannen ikke synes det er skikkelig mat. Blir til at jeg lager det til barna og meg til frokost/kvelds og niste, da med 50/50 fint og grovt mel (glutenfritt). Oppskriften jeg har bruker mye egg og er uten sukker, ikke det mest usunne vi spiser. Anonymous poster hash: bcf3d...6e3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #43 Skrevet 24. august 2015 Aldri, guttungen på 4 liker det ikke.. Hadde han likt det så kanskje hadde vi hatt det 1gang i mnd. Er håp nå da, for han spiste vaffel for første gang i helga. Mannen er glad i pannekaker så han hadde i alle fall sett fram til en pannekakemiddag i ny og ne. Jeg klarer max å spise ei pannekake, hvorfor vet jeg ikke, kunne spise tre når jeg var liten... Nå blir jeg bråmett av pannekaker. Anonymous poster hash: f1e8e...2a8
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2015 #44 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #45 Skrevet 24. august 2015 Vi spiser pannekaker kanskje hver tredje mnd. Vi spiser det med potet, bacon og tyttebærsyltetøy. Har alltid vært vant til å spise poteter og bacon til, for meg er det rart å spise pannekaker med syltetøy eller sukker. For meg skal pannekakene være salte og gjerne med litt grovt mel i. Anonymous poster hash: 73254...2e4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #46 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d
Gjest Darwinia:-) Skrevet 24. august 2015 #47 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg ville satset pengene mine på...tirsdag!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #48 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg ville satset pengene mine på...tirsdag! Jeg regner med det er en spesiell tirsdag og ikke hver tirsdag, ettersom det da ville vært temmelig unødvendig å ha det en gang hver tredje - fjerde måned i tillegg. Fant ut ved å google at det er dagen før askeonsdag, men jeg vet ikke når det er heller. Men ser ut som det er lenge til dessverre, så da må jeg nok finne på en annen unnskyldning. Anonymous poster hash: fbeda...60d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #49 Skrevet 24. august 2015 Pannekaketirsdag, samt en sjelden gang innimellom. Vil anslå hver tredje - fjerde måned. Når er pannekaketirsdag? Anonymous poster hash: fbeda...60d Jeg _tror_ det er det samme som fetetirsdag, altså tirsdagen etter fastelavn. Anonymous poster hash: ba642...7bd
kråkemamma Skrevet 24. august 2015 #50 Skrevet 24. august 2015 En gang i mnd ca Bruker overmodne bananer som søtning i røra. Havregryn og grovt mel i. Bacon og syltetøy eller div frukt og bær til. Heller det to ganger i uka enn toro gryterett feks....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå