Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Leste nettopp et innlegg i en avis, der det tas opp det med å skrive kondolanser på sosiale medier (Facebook), gjerne før hele familien til avdøde er informert. Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: 129ff...4cd
Serepta Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Det er bare greit dersom den pårørende selv legger ut et innlegg for å fortelle om det. Da er det ikke noe galt i å svare på det innlegget. Selv synes jeg kondolanser er best ansikt til ansikt.
TPK Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Det er selvsagt ikke greit! Enda frekkere enn å gratulere folk med baby før de rekker å oppdatere status selv!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Vi leste på fb at bestefar var død. Han hadde vært død en halvtime da det ble annonsert på offentlig media, og vi fikk sjokk.. Enda mer sjokk for onkel som måtte lese at faren hans var død. Han var offshore, og ingen fikk tak i han på tlf. Syns kondolanser på fb er en uting! Anonymous poster hash: fced9...ab0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Absolutt IKKE greit, både i forhold til at alle pårørende skal være informert ført + at det bør være opp til de pårørende å bestemme om sånt skal deles eller ikke. Anonymous poster hash: 13a93...6ff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Det verste jeg har vært vitne til var da en ung person døde i en tragisk ulykke. 8 minutter etter ulykken kom det flere statuser blant vennegjengen til personen der det stod RIP vedkommendes navn. Og de tagget personen. 30 minutter etter statusene ble personen erklært død. Slik fikk foreldrene vite det. Anonymous poster hash: 4081c...0f8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Uhørt Anonymous poster hash: d4edf...192
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Det verste jeg har vært vitne til var da en ung person døde i en tragisk ulykke. 8 minutter etter ulykken kom det flere statuser blant vennegjengen til personen der det stod RIP vedkommendes navn. Og de tagget personen. 30 minutter etter statusene ble personen erklært død. Slik fikk foreldrene vite det. Anonymous poster hash: 4081c...0f8 Fy faen! Hva er greie med det? Er for for å få mest mulig oppmerksomhet selv? Lurer bare... Skikkelig usmakelig! Anonymous poster hash: 13a93...6ff
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Synes ikke det er greit å poste kondolanser på facebook. Man får ta det privat. Verste sort er de som skriver Rip. Huff. Anonymous poster hash: b23be...3d2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Det verste jeg har vært vitne til var da en ung person døde i en tragisk ulykke. 8 minutter etter ulykken kom det flere statuser blant vennegjengen til personen der det stod RIP vedkommendes navn. Og de tagget personen. 30 minutter etter statusene ble personen erklært død. Slik fikk foreldrene vite det. Anonymous poster hash: 4081c...0f8 Fy faen! Hva er greie med det? Er for for å få mest mulig oppmerksomhet selv? Lurer bare... Skikkelig usmakelig! Anonymous poster hash: 13a93...6ff Det kan virke slik, dessverre. Akkurat som det er om å gjøre å være den første til å kunngjøre det. Det innlegget saken handler om, står det på Nettavisen at de ikke har bekreftet identiteten til den ene døde enda, men likevel renner det inn kondolanser. Vil tro familien har sett personen og vet at det er den, men likevel skal den obduseres for å få det helt bekreftet. Anonymous poster hash: 129ff...4cd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Samme med fødsel...naboen fikk baby for noen uker siden. En av vennene deres skrev gratulerer før de selv fikk annonsert det på face... Tragisk!! Anonymous poster hash: d6c60...d6e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 I dette tilfellet kjente jeg ikke noen av de involverte, men viste allerede kl 19.00 at gutten var død, selv at det står i avisene at det skjedde like over midnatt. Når så mange skriver kommer det opp i manges feeder. Familien får ikke den roen de trenger i en forferdelig situasjon. Og om familien og venner får vite det gjennom Facebook er det utrolig trist. Dette er noe man absolutt bør tenke over før man skriver. Anonymous poster hash: 1aff3...e01
ærlig talt Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Jeg antar du snakker om de to som døde i brannen på Gjøvik, lørdag. Det er ikke bekreftet hvem det er, men "alle" vet det pga Facebook. Og ja, det virker som om det er om og gjøre å vise resten av verden at man vet hvem det er.. Trist at de ikke skjønner hva de gjør!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Min venninne mistet noen som sto henne veldig nær for en stund siden. Og hun har sagt til meg i ettertid at det var veldig godt å se alle kondolansene på Facebook. Nå skal det sies at det var hun selv som valgte å fortelle at personen var død. (Hun er ikke en som vanligvis legger ut alt, nei.) HUsk at det som kan virke påtrengende og upersonlig for noen faktisk kan bety mye for andre. Anonymous poster hash: df1ef...205
Plutselig_gravid Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Helt greit med kondolanser på facebook ETTER de nærmeste pårørende selv har offentliggjort dødsfallet i statusen sin. Aldri ellers! Det samme gjelder også fødsler. Da jeg ankom sykehuset med heftige rier møtte jeg tilfeldigvis en bekjent. 5 min etterpå stod det "endelig er fødsel i gang, masse lykke til" på veggen min. Kjempekult... Hadde ikke fått informert våre foreldre en gang.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Her jeg bor ble en gutt overkjørt på skolen. En av naboene til gutten linker til avisartiklene og skriver på facebook... Hele dama skulle hatt et kurs i oppførsel... Anonymous poster hash: d6c60...d6e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Jeg antar du snakker om de to som døde i brannen på Gjøvik, lørdag. Det er ikke bekreftet hvem det er, men "alle" vet det pga Facebook. Og ja, det virker som om det er om og gjøre å vise resten av verden at man vet hvem det er.. Trist at de ikke skjønner hva de gjør! Stemmer det, og selv om mange har behov for å skrive, så kunne de likevel ventet til familien (eller politiet) går ut med navn. Anonymous poster hash: 129ff...4cd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #18 Skrevet 24. august 2015 Jeg antar du snakker om de to som døde i brannen på Gjøvik, lørdag. Det er ikke bekreftet hvem det er, men "alle" vet det pga Facebook. Og ja, det virker som om det er om og gjøre å vise resten av verden at man vet hvem det er.. Trist at de ikke skjønner hva de gjør! Stemmer det, og selv om mange har behov for å skrive, så kunne de likevel ventet til familien (eller politiet) går ut med navn. Anonymous poster hash: 129ff...4cd Avisen la ut sak tidligere idag på facebook, og der ble lagt ut navn i kommentarfeltet under artikkelen. Selv om det kun var fornavn var det ikke akkurat rakettforskning å finne ut hvem de var. Forferdelig tragisk sak Anonymous poster hash: 19a52...973
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #19 Skrevet 24. august 2015 Ikke for at det fritar noen for å bruke hodet, hjertet og nettvettet, men media burde også bli flinkere til å informere om at pårørende ikke har fått beskjed, at identitet ikke er avklart og lignende og at de ber publikum om å trå varsomt rundt dette. Anonymous poster hash: 19a52...973
februarprins2013 Skrevet 24. august 2015 #20 Skrevet 24. august 2015 er ikke greit,så lenge det ikke er familie til avdøde som skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå