Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Noen som jobber i kommune under økonomi/adm? Vurderer å søke en jobb nå, da går jeg ned i lønn, ganske mye, men slipper jeg all overtid og hektiske tider der? Er så usikker. Trives egentlig godt med arbeidsoppgavene mine, men er så ufattelig lei å jobbe dobbelt pga sykemeldte kollegaer. Hvordan er muligheten for etterutdanning? Hva er fordelene med å jobbe i kommune, har dere sommertid? Er det enkelt å ta ferie i juli f eks Anonymous poster hash: 8f207...3ae
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Spørs selvsagt på hvilken kommune dette og hva "jobbe med økonomi" er. Hvis det er snakk om budsjettarbeid, så er det en skikkelig topp på høsten. Hvis det er snakk om regnskapsarbeid så er det en topp fra nyttår og til 15. februar. Hvis det gjelder skatt, så kommer toppene litt forskjellig mht hvilke område man jobber på. Det er den enkelte kommune som bestemmer om det er sommertid eller ikke, men de fleste kommuner (alle?) har fleksitid. Det betyr at du f.eks. kan begynne å arbeide 7 om morgnen og holde på litt utover til du når ca 50 timer +. Da har du litt å flekse på mht kortere dager på sommeren. Kjernetiden er gjerne fra 9-15 Juli er som regel ikke noe problem å få ferie i på økonomiområde, men det er selvsagt slik at ikke alle på avdelingen kan ta fri samtidig. Jeg har opplevd gode muligheter for etterutdanning og kurs i kommunen jeg jobber i. Anonymous poster hash: e3702...5f8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Takk for svar. Dette er en jobb hos skatteoppkreveren. Jeg har relevant erfaring og utdannelse. Veldig usikker om jeg ønsker å bytte eller ikke. Jobben jeg har nå vil vare ca 2 år til. Anonymous poster hash: 8f207...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå