Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Jeg blir så frustrert her inne. I alle år så har det kommet opp innlegg hvor mor syter og klager over at bf. Han vil ditt, og han vil datt, men passer aldri med mor sine planer. ( Nå er d x'r jeg snakker om altså).. Og samme hva saken gjelder så får mor medhold av så mange her inne. Hvorfor kan ikke bf ha rett? Hvorfor kan ikke han få planlegge ting med sine barn uten at mor skal bry seg borti? De fleste har delt omsorg på en el annen måte. Legg planene dine til dine helger/uker, så får far legge planene til sine helger/uker.. Sku tro i dagens samfunn at man kan samarbeide litt. Jeg har selv et bonus barn. Vi skulle til syden noen år siden. 1 hel uke tilogmed. (far har 40% samvær). vi spurte mor om barnet kunne være med oss, selv om det ble noen av hennes dager. self kunne hun få bli med. Hvorfor ikke? skal det gå utover barnet at hun ikke bor hos oss de dagene vi skulle til syden?. og når vi hadde dåp(vi har 2 felles barn) så kunne ikke vi planlegge dåp etter når barnet var hos oss. Pga vi bor på ei bygd hvor det kun er 1 dåp hver 3 mnd. Vi bestilte kirke og lokaler. Sa ifra til mor til barnet at da og da er det dåp, og vi håper at hennes datter vil være med. Self kom hun i dåpen, selv om det ikke var den helgen hun opprinnelig var hos oss. Vi har til og med vært på sydentur uten henne uten at hun ble skuffet. Tenk å dra på sydentur uten alle barna. Men da hadde hennes mor planer for seg og datteren, så da gjor de det i stedet for. skulle vi da blitt sure for det? moren tar da sin datter med på feirer her og der også uten at vi blir sure for det. Nei, jeg synd det er forlite samarbeid. Har man barn sammen så syns jeg virkelig man burde tenke litt mer på barnet, og ikke bare på seg selv!! Nå kommer sikkert mange til å klikke på meg her, men dette r bare hva jeg mener.! Anonymous poster hash: eee87...5cf
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Pashla&pashlingene, on 24 Aug 2015 - 12:52, said: Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien. Der tar du ganske feil. Jeg er faktisk den som samarbeider med moren til mitt bonusbarn da samboern er ganske beskjeden av seg. Men er det noe virkelig viktig så er det de som snakker sammen. Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Jeg tror ikke noen er uenig med deg, men du ser ut for å mangle forståelse for at en del ikke har samme evne til samarbeid som mann og hans ex. Det er dessverre en del både menn og kvinner som er så bitter eller "gal i hode", at de går inn for å ødelegge samarbeid framfor å sette barnet først, og da forstår jeg godt at den andre parten blir lei og "syter" litt her inne. Gjør ikke du? I en optimal verden skulle alle ha samarbeidet fint om barna og ellers vært snill og grei, men nå er nå en gang ikke verden optimal. Anonymous poster hash: 75ca3...1d6
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Pashla&pashlingene, on 24 Aug 2015 - 12:52, said: Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien. Der tar du ganske feil. Jeg er faktisk den som samarbeider med moren til mitt bonusbarn da samboern er ganske beskjeden av seg. Men er det noe virkelig viktig så er det de som snakker sammen. Anonymous poster hash: eee87...5cf Da får vattpikken ta tak i framtida til barnet sitt da. Jeg hadde aldri i livet giddi å legge opp timeplanen etter min manns nye kone, altså.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Jeg blir så frustrert her inne. I alle år så har det kommet opp innlegg hvor mor syter og klager over at bf. Han vil ditt, og han vil datt, men passer aldri med mor sine planer. ( Nå er d x'r jeg snakker om altså).. Og samme hva saken gjelder så får mor medhold av så mange her inne. Hvorfor kan ikke bf ha rett? Hvorfor kan ikke han få planlegge ting med sine barn uten at mor skal bry seg borti? De fleste har delt omsorg på en el annen måte. Legg planene dine til dine helger/uker, så får far legge planene til sine helger/uker.. Sku tro i dagens samfunn at man kan samarbeide litt. Jeg har selv et bonus barn. Vi skulle til syden noen år siden. 1 hel uke tilogmed. (far har 40% samvær). vi spurte mor om barnet kunne være med oss, selv om det ble noen av hennes dager. self kunne hun få bli med. Hvorfor ikke? skal det gå utover barnet at hun ikke bor hos oss de dagene vi skulle til syden?. og når vi hadde dåp(vi har 2 felles barn) så kunne ikke vi planlegge dåp etter når barnet var hos oss. Pga vi bor på ei bygd hvor det kun er 1 dåp hver 3 mnd. Vi bestilte kirke og lokaler. Sa ifra til mor til barnet at da og da er det dåp, og vi håper at hennes datter vil være med. Self kom hun i dåpen, selv om det ikke var den helgen hun opprinnelig var hos oss. Vi har til og med vært på sydentur uten henne uten at hun ble skuffet. Tenk å dra på sydentur uten alle barna. Men da hadde hennes mor planer for seg og datteren, så da gjor de det i stedet for. skulle vi da blitt sure for det? moren tar da sin datter med på feirer her og der også uten at vi blir sure for det. Nei, jeg synd det er forlite samarbeid. Har man barn sammen så syns jeg virkelig man burde tenke litt mer på barnet, og ikke bare på seg selv!! Nå kommer sikkert mange til å klikke på meg her, men dette r bare hva jeg mener.! Anonymous poster hash: eee87...5cf Da hadde du vel heller ikke blitt sur om mor sa: Desverre .... Kan ikke komme i dåpen for da har vi andre planer? Anonymous poster hash: 42495...033
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Mødre kjenner som regel barna best. Mammaer er det hele tiden for barba sine... Fedre er ofte litt "friere" og får sin "straff" da med at mor oftes vet det beste for barna Anonymous poster hash: e4ae6...e02
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Jeg blir så frustrert her inne. I alle år så har det kommet opp innlegg hvor mor syter og klager over at bf. Han vil ditt, og han vil datt, men passer aldri med mor sine planer. ( Nå er d x'r jeg snakker om altså).. Og samme hva saken gjelder så får mor medhold av så mange her inne. Hvorfor kan ikke bf ha rett? Hvorfor kan ikke han få planlegge ting med sine barn uten at mor skal bry seg borti? De fleste har delt omsorg på en el annen måte. Legg planene dine til dine helger/uker, så får far legge planene til sine helger/uker.. Sku tro i dagens samfunn at man kan samarbeide litt. Jeg har selv et bonus barn. Vi skulle til syden noen år siden. 1 hel uke tilogmed. (far har 40% samvær). vi spurte mor om barnet kunne være med oss, selv om det ble noen av hennes dager. self kunne hun få bli med. Hvorfor ikke? skal det gå utover barnet at hun ikke bor hos oss de dagene vi skulle til syden?. og når vi hadde dåp(vi har 2 felles barn) så kunne ikke vi planlegge dåp etter når barnet var hos oss. Pga vi bor på ei bygd hvor det kun er 1 dåp hver 3 mnd. Vi bestilte kirke og lokaler. Sa ifra til mor til barnet at da og da er det dåp, og vi håper at hennes datter vil være med. Self kom hun i dåpen, selv om det ikke var den helgen hun opprinnelig var hos oss. Vi har til og med vært på sydentur uten henne uten at hun ble skuffet. Tenk å dra på sydentur uten alle barna. Men da hadde hennes mor planer for seg og datteren, så da gjor de det i stedet for. skulle vi da blitt sure for det? moren tar da sin datter med på feirer her og der også uten at vi blir sure for det. Nei, jeg synd det er forlite samarbeid. Har man barn sammen så syns jeg virkelig man burde tenke litt mer på barnet, og ikke bare på seg selv!! Nå kommer sikkert mange til å klikke på meg her, men dette r bare hva jeg mener.! Anonymous poster hash: eee87...5cf Da hadde du vel heller ikke blitt sur om mor sa: Desverre .... Kan ikke komme i dåpen for da har vi andre planer? Anonymous poster hash: 42495...033 nei hvorfor det? man kan ikke regne med at barnet som har 2 hjem kan bli med på alt. men dette må gjelde begge veier. Moren må også da skjønne at når barnet er hos den andre og de har planer at det kanskje ikke kan være med på alt hun planlegger. Det er ofte det har skjedd at vi har lyst til å finne på noe med alle barna. vi har kontaktet moren og spurt. passer det ikke så passer det ikke. slik er det bare.. Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Pashla&pashlingene, on 24 Aug 2015 - 12:52, said: Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien. Der tar du ganske feil. Jeg er faktisk den som samarbeider med moren til mitt bonusbarn da samboern er ganske beskjeden av seg. Men er det noe virkelig viktig så er det de som snakker sammen. Anonymous poster hash: eee87...5cf Da får vattpikken ta tak i framtida til barnet sitt da. Jeg hadde aldri i livet giddi å legge opp timeplanen etter min manns nye kone, altså. Nå har det vel seg slik at ikke alle hater x'n sin nye dame da... Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Jeg tror ikke noen er uenig med deg, men du ser ut for å mangle forståelse for at en del ikke har samme evne til samarbeid som mann og hans ex. Det er dessverre en del både menn og kvinner som er så bitter eller "gal i hode", at de går inn for å ødelegge samarbeid framfor å sette barnet først, og da forstår jeg godt at den andre parten blir lei og "syter" litt her inne. Gjør ikke du? I en optimal verden skulle alle ha samarbeidet fint om barna og ellers vært snill og grei, men nå er nå en gang ikke verden optimal. Anonymous poster hash: 75ca3...1d6 Jeg er helt enig med deg. ikke noe problem i det. Jeg forstår godt at ikke alle kan samarbeide med sine x'r el dems nye dame/mann. Men etter hva som skrives her inne så har alle en gal x og ''alle** er enige her inne med moren.. Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Pashla&pashlingene, on 24 Aug 2015 - 12:52, said: Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien. Der tar du ganske feil. Jeg er faktisk den som samarbeider med moren til mitt bonusbarn da samboern er ganske beskjeden av seg. Men er det noe virkelig viktig så er det de som snakker sammen. Anonymous poster hash: eee87...5cf Da får vattpikken ta tak i framtida til barnet sitt da. Jeg hadde aldri i livet giddi å legge opp timeplanen etter min manns nye kone, altså. Nå har det vel seg slik at ikke alle hater x'n sin nye dame da... Anonymous poster hash: eee87...5cf Vi har et godt samarbeid alle 3. Ikke trenger hun å legge sin timeplan etter våre(mine) planer eller. vi planlegger hver for oss, og spør da den andre om det passer. passer det ikke så passer det ikke. er ikke verre enn degt. vi går da ikke rundt å syter for det. Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Du mistet meg egentlig med overskriften din, Hi. Når du hevder at noe "alltid" er slik og slik, og så legger frem en fasit så har du på mange måter ødelagt din egen diskusjon. Alle mødre har ikke alltid rett, heller ikke alle fedre. Alle fedre har ikke alltid feil, heller ikke alle mødre. Og godt samarbeid er det vel de færreste som mener er en dårlig ting. Men poenget med samarbeid er at det er minst to parter, og den ene kan ikke samarbeide om den andre ikke vil. Selvfølgelig er det beste at foreldre kan samarbeide til barnets beste og alles beste. Tror ikke noen er uenig med deg i akkurat det. Men når det er sagt så møter du jo deg selv i døra... mannen din samarbeider jo ikke med sine barns mor, det er det DU som gjør. Tviler på at det er sjenanse som gjør at han ikke samarbeider med barnets mor (hvem er sjenert overfor sin eks som man i tillegg har barn med?). Angst kan jeg skjønne kanskje er en grunn, redsel for å ikke greie å hevde sine meninger en annen. Men når du har en mann som ikke samarbeider i det daglige med sitt barns mor, da har du møtt deg selv i døra, tror jeg Anonymous poster hash: 4ade4...ffc
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Du mistet meg egentlig med overskriften din, Hi. Når du hevder at noe "alltid" er slik og slik, og så legger frem en fasit så har du på mange måter ødelagt din egen diskusjon. Alle mødre har ikke alltid rett, heller ikke alle fedre. Alle fedre har ikke alltid feil, heller ikke alle mødre. Og godt samarbeid er det vel de færreste som mener er en dårlig ting. Men poenget med samarbeid er at det er minst to parter, og den ene kan ikke samarbeide om den andre ikke vil. Selvfølgelig er det beste at foreldre kan samarbeide til barnets beste og alles beste. Tror ikke noen er uenig med deg i akkurat det. Men når det er sagt så møter du jo deg selv i døra... mannen din samarbeider jo ikke med sine barns mor, det er det DU som gjør. Tviler på at det er sjenanse som gjør at han ikke samarbeider med barnets mor (hvem er sjenert overfor sin eks som man i tillegg har barn med?). Angst kan jeg skjønne kanskje er en grunn, redsel for å ikke greie å hevde sine meninger en annen. Men når du har en mann som ikke samarbeider i det daglige med sitt barns mor, da har du møtt deg selv i døra, tror jeg Anonymous poster hash: 4ade4...ffc nå skal ikke jeg unnskylde for mye at mannen for at han er sjenert. Ja, han er veldig innadvent, også ovenfor sin x. det er snart 13 år siden de fikk barn sammen, og da var de veldig unge. De 2 samarbeider godt sammen, men pga at vi har vært sammen i snart 12 år så snakker jeg like mye med barnets mor som min samboer gjør. Er det slik at kun mannen skal spørre sin x etter noe? hva er galt i at stemor spør? men jeg skjønner godt hva du mener, og jeg må bare unnskylde der.Jeg er desverre ikke så flink i å formulere ting. Det at overskriften ikke passer helt med det jeg skrev er jeg helt enig i. Tenkte en ting, og skrev noe annet. Da innholdet skulle være mye kortere. jeg ble litt revet med da jeg skrev.. Anonymous poster hash: eee87...5cf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Hvorfor skriver du mor og bf? Hvorfor ikke mor og far? Ev barnemor og barnefar? Tåpelig skille. Anonymous poster hash: eb480...456
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Jeg har ett helt annet inntrykk her og det er at barnefar er det alltid den som er synd på og som mor så må du gi hele hånda for at det skal være godt nok. Man må svelge så mange kameler som er mulig å få dyttet ned. føler biologisk mor er alltid den som har feil her uansett. Anonymous poster hash: cd77d...67d
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Jeg blir bare trist når jeg leser slike innlegg da det aldri er så bastant som alltid eller aldri. Det er 6 år siden jeg og min eks brøt og de første fire årene gikk samarbeidet veldig greit fordi jeg gav og gav, og han tok og tok. Så ble gutten såpass stor at han ble plaget av at far brukte han som psykolog, svertet meg og generelt satte sine behov først, og barnet utviklet motstand mot å dra til far. Familievernkontoret, barnehagen, barnepsykologen og helsestasjonen har vært innblandet og jobbet for å få far til å forstå at det er barnets behov som er viktig og at mor og fars behov kommer sist, men det er helt umulig å nå inn til han. Nå er situasjonen slik at jeg blir anbefalt fra alle instanser om å følge samværsavtalen til punkt og prikke, og ikke være bevegelig på noen områder da det kan virke som at far da tar alvoret innover seg og forstår at han ikke kan kjøre hele showet på bekostning av barnet. Dette igjen gjør at jeg er rigid som bare det, og det er helt uaktuelt å gi far 5 minutter mer enn samværsavtalen sier. Utfra dine utsagn så gjør jeg det meste feil, men der er jeg ikke enig i det hele tatt. Det er faktisk situasjoner man må være 100 % rigid, og ikke gi i det hele tatt. Anonymous poster hash: 2d982...5c5
Gjest Antarctica Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Pashla&pashlingene, on 24 Aug 2015 - 12:52, said: Ja vel. Du er ikke en av dem som faktisk må samarbeide med din egen eks. Beklager å måtte si det, men du har bare hans versjon av historien. Der tar du ganske feil. Jeg er faktisk den som samarbeider med moren til mitt bonusbarn da samboern er ganske beskjeden av seg. Men er det noe virkelig viktig så er det de som snakker sammen. Anonymous poster hash: eee87...5cf Da får vattpikken ta tak i framtida til barnet sitt da. Jeg hadde aldri i livet giddi å legge opp timeplanen etter min manns nye kone, altså. Nå har det vel seg slik at ikke alle hater x'n sin nye dame da... Anonymous poster hash: eee87...5cf Gjør ikke jeg heller. Men jeg ser ingen grunn til at det er henne jeg skal samarbeide med. Når det gjelder min eksmann vet jeg at han er forpliktet til å gjøre det som er bra og gunstig for ungene, og jeg kan be ham skjerpe seg hvis han ser ut til å ha seg selv mest i tankene. Min eksmanns kone har INGEN plikter overfor mine barn, der kan jeg verken forvente eller forlange noe. Jeg kan ikke en gang være sikker på at hun sier og gjør ting som er i barnas interesse.
mamma_bergen Skrevet 24. august 2015 #18 Skrevet 24. august 2015 Jeg vet faktisk ikke helt hvor du vil med dette innlegget, men jeg kjenner jeg ble litt provosert. Selvsagt bør man gå ut fra barnets beste, men verden er ikke så svart/hvit. Og er virkelig mannen din så introvert at han ikke kan samarbeide med hans barns mor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå