Gå til innhold

Er det noen bakere her som handler i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle. Jeg har tatt på meg å lage noen konfirmationskaker og dåpskaker i høst. ( dette er privat, så de blir gaver og jeg tar ikke betalt da jeg er hobbybaker). Planen er å reise til Chalottenberg for å handle inn litt. Har hørt at det er billigere der. ( ikke bare kjøtt, flesk og div annet). Jeg skal kjøpe eggehvitter og marsipan tenkte jeg. Har dere noen tips om hva man burde kjøpe der? evt hvilken butikker jeg burde handle i? Jeg har alltid kjøpt alt her hjemme, men nå blir det litt større mengder. JA, jeg vet man bruker penger på drivstoff, og handler mye annet da man først er der. Men nå skal vi dit alikevel, så kan likesågodt handle da vi først er der. Takk for alle svar..

Anonymous poster hash: 9117c...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg baker mye, og jeg kjøper rett og slett mel i Sverige. Mye billigere, og bedre utvalg. Vet ærlig talt ikke om marsipanen er så mye billigere, men du kan jo sammenlikne og se. Eggehviter? Mener du rett og slett egg? Tror ikke det er så mye å spare, men det er jo bare å kjøre på. Mitt beste sparetips for kakebaking er å kjøpe utstyr på eBay. Koster bare noen kroner for utstikkere og diverse hjelpemidler. I butikker i Norge betaler du mange hundrelapper for det samme.

Anonymous poster hash: 0d060...ab0
Skrevet

Anonym bruker, on 24 Aug 2015 - 12:29, said:

Jeg baker mye, og jeg kjøper rett og slett mel i Sverige. Mye billigere, og bedre utvalg. Vet ærlig talt ikke om marsipanen er så mye billigere, men du kan jo sammenlikne og se. Eggehviter? Mener du rett og slett egg? Tror ikke det er så mye å spare, men det er jo bare å kjøre på. Mitt beste sparetips for kakebaking er å kjøpe utstyr på eBay. Koster bare noen kroner for utstikkere og diverse hjelpemidler. I butikker i Norge betaler du mange hundrelapper for det samme.

Anonymous poster hash: 0d060...ab0

Utstikkere har kjøpt sykt masse av på ebay. får pakker nesten hver uke fra der. :) Eggehvitter jeg mener ja. de selger de på kartong. dette for å slippe å kaste plomma, da jeg aldri bruker plomma i de kakene jeg lager. dette igjen for å få bedre farger ved evt farging av bunner. Anonymous poster hash: 9117c...fca
Skrevet

Kakepynt er mye billigere enn her, men det er jo mer til bruk i barneselskaper. Type strøssel til å ha på muffins o.l.

Jeg pleier også kjøpe perlesukker i Sverige, der har de den typen som blir hvit i ovnen, så du får hvite sukkerkorn på f.eks kanelbollene.

Marsipan o.l. har jeg aldri sjekket prisen på så det vet jeg sannelig ikke. Det må jeg sjekke neste gang ;)

Anonymous poster hash: e5dbc...cbc
Skrevet

Kakepynt er mye billigere enn her, men det er jo mer til bruk i barneselskaper. Type strøssel til å ha på muffins o.l.

Jeg pleier også kjøpe perlesukker i Sverige, der har de den typen som blir hvit i ovnen, så du får hvite sukkerkorn på f.eks kanelbollene.

Marsipan o.l. har jeg aldri sjekket prisen på så det vet jeg sannelig ikke. Det må jeg sjekke neste gang ;)

Anonymous poster hash: e5dbc...cbc

tenkte jeg skulle sjekke ut prisen på extra hvit marsipan der. evt i større kvantum. for her har det gått opp så sinsykt mye nå.

Anonymous poster hash: 9117c...fca

Skrevet

Hei. Jeg handler mye i charlottenberg og jeg elsker å bake. Jeg kjøper alt av tørrvarer der, det er litt billigere enn i Norge. Sukker og melis er ca det samme.

Jeg kjøper essenser som de har på matbutikkene, de er gode og billige. Kjøper kokesjokolade i blokk og i knapper.

Marsipan er det lenge siden jeg har kjøpt og jeg har ikke sett etter hvit marsipan..

Eggehvitter har jeg heller ikke sett etter, men det skal jeg nå i september når jeg skal dit igjen. Jeg heller finner ikke bruk for plommen :P

Strøssel finnes i mange varianter og de har også farget perlesukker som jeg kjøper mye av.

Vil anbefale å ta en titt i bakehyllene på hypermat og den som er inne på senteret. De har størst utvalg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...