Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Jeg vurderer et siste barn og yngste skal ikke i barnehagen før han er 2,5 år til neste høst. For at jeg kan være hjemme lengst mulig er jeg dagmamma så jeg har inntekt. Men problemet er jo å fylle opp plassene hele året. Nå som mange har begynt å barnehage i august er det lite pågang. Jeg regner med det blir mer fra oktober og utover fra nyåret. Hvis jeg nå skulle blitt gravid i løpet av høsten og får inn de barna jeg skal ha. Og det da går for eksempel 2mnd uten at jeg har noen. Vil den inntekten jeg har fast pr mnd regnes, eller vil de dele det jeg har hatt fast på x antall måneder? Jeg tenker også å søke en kveldsjobb et par dager i uka pluss annenhver helg. La oss si at jeg i 6 av de 10 månedene før permisjon får inn feks 14000 for to dagmammabarn og i tillegg har ca 10000 i kveldsjobben. Vil det da regnes ut i fra 24000? Anonymous poster hash: 79a25...a58
Mamma til 2 søte Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Hvis du har veldig varierende inntekt, vil de ta gjennomsnittet av de siste 6 mnd tror jeg. Har du 24 000 en mnd og 16 000 en annen mnd vil det bli 20 000 I snitt. Men er du heldig kan du få beregning etter den mnd du har tjent best, kommer helt an på saksbehandler vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Hvis du har veldig varierende inntekt, vil de ta gjennomsnittet av de siste 6 mnd tror jeg. Har du 24 000 en mnd og 16 000 en annen mnd vil det bli 20 000 I snitt. Men er du heldig kan du få beregning etter den mnd du har tjent best, kommer helt an på saksbehandler vil jeg tro. Okey takk for svar. Formulerte meg utrolig dårlig. De tar ikke gjennomsnitt på 3 år vel om den varierer? For da blir det veldig dårlig gitt siden jeg ikke hadde rett på foreldrepenger med mellomste og jeg har gått endel måneder ute. Fast inntekt Anonymous poster hash: 79a25...a58
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Jeg regner med at du er selvstendig næringsdrivende og ikke ansatt i eget AS? I såfall er det gjennomsnitten av inntekten din de tre siste likningsårene som legges til grunn for stønad Anonymous poster hash: eb634...b5c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Hvis du har veldig varierende inntekt, vil de ta gjennomsnittet av de siste 6 mnd tror jeg. Har du 24 000 en mnd og 16 000 en annen mnd vil det bli 20 000 I snitt. Men er du heldig kan du få beregning etter den mnd du har tjent best, kommer helt an på saksbehandler vil jeg tro. Okey takk for svar. Formulerte meg utrolig dårlig. De tar ikke gjennomsnitt på 3 år vel om den varierer? For da blir det veldig dårlig gitt siden jeg ikke hadde rett på foreldrepenger med mellomste og jeg har gått endel måneder ute. Fast inntekt Anonymous poster hash: 79a25...a58 Hvis du er selvstendig næringsdrivende (ikke ansatt i eget A/S) mener jeg de tar utgangspunkt i de 3 stste avsluttede regnskapsårene. Det gjorde de i hvertfall for meg. Anonymous poster hash: a6c01...288
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Hvis du har veldig varierende inntekt, vil de ta gjennomsnittet av de siste 6 mnd tror jeg. Har du 24 000 en mnd og 16 000 en annen mnd vil det bli 20 000 I snitt. Men er du heldig kan du få beregning etter den mnd du har tjent best, kommer helt an på saksbehandler vil jeg tro. Eh, nei det kommer ikke ann på saksbehandleren. Man regner ikke ut grunnlaget for stønad etter eget forgodtbefinnende:) det er i henhold til regelverket ikke anledning til å velge den "beste inntektsmåneden" som grunnlag. For ansatte så benyttes et gjennomsnitt av de siste 3, 6 eller 12 månedene utfra hva som gir et mest riktig bilde av inntekten. dersom den gjennomsnittlige inntekten varierer mer enn 25% fra siste lønning, skal det alltid vurderes hvorfor. hav vedkommende begynt i ny jobb? gått fra ledighet til fast stilligng? Gått ned i stillingsprosent etc. Anonymous poster hash: eb634...b5c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Takk for svar alle. Jeg er på en måte selvstendig næringsdrivende, men ansatt av foreldrene. Man trenger ikke eget organisasjonsnummer. Foreldrene blir arbeidsgiverne mine og jeg er ansatt. Mulig de regner fra 3 år ja. Jeg får høre med Nav 'l Anonymous poster hash: 79a25...a58
Mamma til 2 søte Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 3 år tilbake i tid tror jeg kun er om man går på dagpenger. Rett og slett for at man skal få så mye som mulig. Og jo, det meste kommer an på saksbehandleren når det kommer til nav. Noen kan jobben sin, andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 3 år tilbake i tid tror jeg kun er om man går på dagpenger. Rett og slett for at man skal få så mye som mulig. Og jo, det meste kommer an på saksbehandleren når det kommer til nav. Noen kan jobben sin, andre ikke. Nei. Det gjelder for selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: 3ef42...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå