Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Sett at man har en 'avtale' om å ca bruke 200 kr på gave til sine barns venner. Hva da om man finner en ting nedsatt fra 200 kr til fx 50 kr eller mindre. Kjøper dere da denne tingen til 50 kr og sparer resten til dere selv, eller handler dere andre ting i tillegg så at summen blir 200? (Tingen på salg er noe mottaker ønsker seg, man kjøper ikke fordi den er billig...dere forstår hva jeg vil fram til..) Anonymous poster hash: 1b2a1...b07
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Altså, mottaker av barnet vet jo ikke om det, så sånn sett spiller det jo ingen rolle. Men, en avtale er jo en avtale... Anonymous poster hash: 1b2a1...b07
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Jeg kjøper for 200 kr. Anonymous poster hash: 85af0...5ce
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Altså, mottaker av barnet vet jo ikke om det, så sånn sett spiller det jo ingen rolle. Men, en avtale er jo en avtale...Anonymous poster hash: 1b2a1...b07 mottaker av gaven, skulle det stå... Anonymous poster hash: 1b2a1...b07
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Kjøper for det tingen normalt ville kostet, men med et sånt prisavslag hadde jeg kanskje plusset på noe ekstra likevel. I akkurat det eksempelet du skriver ... La oss si "Per" ønsket seg en actionfigur som vanligvis koster 200 kr, og så var den plutselig på salg til 50 kr. Da ville jeg kjøpt den, og så lagt til et tilbehør til figuren som også kostet 50 kr. Mottaker vet jo uansett ikke om prisreduksjonen, og da blir det vinn-vinn tenker jeg. Man framstår som genereøs (kommer med litt mer enn forventet), men sparer 100 kr selv. Anonymous poster hash: f0e6b...a42
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Jeg handler for avtalt sum, er det de ønsker seg på salg får de noe mer i tillegg. Anonymous poster hash: e7d22...ce3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Jeg lager ikke slike avtaler, jeg synes det er teit. Anonymous poster hash: e35af...0fb
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Herregud for et pengejag. 200 kr i bursdagsgave og salgsting må legges til med noe annet? Om min sønns venn ønsker seg lego, så er den mest sannsynlig kjøpt på 3 for 2 hos coop obs denne uka. Jeg kjøper ikke da noe ekstra for 70 kr for å fylle opp summen (sett at alle legoene kostet 199 og du sparte rundt 70 kr på å handle tre bursdagsgaver istedet for 1). Stopp verden, jeg vil av. Snart får mine barns venner dyrere bursdagsgaver enn jeg gir til mine venninner. Anonymous poster hash: e500e...6ef
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Herregud for et pengejag. 200 kr i bursdagsgave og salgsting må legges til med noe annet? Om min sønns venn ønsker seg lego, så er den mest sannsynlig kjøpt på 3 for 2 hos coop obs denne uka. Jeg kjøper ikke da noe ekstra for 70 kr for å fylle opp summen (sett at alle legoene kostet 199 og du sparte rundt 70 kr på å handle tre bursdagsgaver istedet for 1). Stopp verden, jeg vil av. Snart får mine barns venner dyrere bursdagsgaver enn jeg gir til mine venninner. Anonymous poster hash: e500e...6ef Enig med deg..så utrolig idiotisk. Handler jo egentlig om at man får bedre gaver til 200 enn til 50 til vanlig. Derav kan man si man legger seg på 200. Men finner man da det som var ønsket på salg til 50 istedenfor fullpris på 200 så er jo det bare vinn vinn!! Kjøper man enda mer av den grunn kan man jo snu på det og se at det muligens kan få de andre på andre siden til å føle seg kjipe. For er jo ikke sikkert de er klar over at man handlet på salg. Herrefred for noe tull og for et pengejag ja. Anonymous poster hash: 9e858...2ec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 ...nå var summen på 200 kr et eksempel.... Jeg er ute etter prinsippet... Anonymous poster hash: 1b2a1...b07
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Lager ikke sånne avtaler, men har jo en idé i mitt eget hode om hvor mye jeg vil bruke på hver. Da kjøper jeg for den summen, sånn at salg og tilbud betyr at mottaker får ekstra mye, ikke at jeg sparer penger. Ikke fordi det MÅ være akkurat den summen, men fordi jeg synes det er gøy å gi fine gaver, og ved nedsatt pris får jeg jo ekstra stor mulighet til det. Anonymous poster hash: 331c7...178
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Herregud for et pengejag. 200 kr i bursdagsgave og salgsting må legges til med noe annet? Om min sønns venn ønsker seg lego, så er den mest sannsynlig kjøpt på 3 for 2 hos coop obs denne uka. Jeg kjøper ikke da noe ekstra for 70 kr for å fylle opp summen (sett at alle legoene kostet 199 og du sparte rundt 70 kr på å handle tre bursdagsgaver istedet for 1). Stopp verden, jeg vil av. Snart får mine barns venner dyrere bursdagsgaver enn jeg gir til mine venninner. Anonymous poster hash: e500e...6ef Du trenger jo ikke være med. Du har sikkert ikke avtalt en gitt sum med dine venner siden du skriver slik og da var det jo ikke det HI spurte om. Jeg inngår ikke slike avtaler. Anonymous poster hash: 44985...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå