Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Hvordan har du det iforhold til det? Jeg ønsker å gifte meg, men han sier det aldri kommer til å skje 😔 det er veldig sårt. Anonymous poster hash: 47521...f6c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Man skal aldri si aldri... Min mann sa aldri, men plutselig en dag hadde han snudd... Etter 14 år ble vi gift. Men bryllupet ble ikke så bra. Så jeg kunne like gjerne vært det foruten... Man vet hva man vil ha, men ikke hva en får... Har du spurt ham hvorfor han ikke vil? Er det mulig å få til et kompromiss? Noen jeg kjenner giftet seg på ferie i kina. Et kinesisk tradisjonelt bryllup. Det er ikke gyldig i norge, men de fikk sin kjærlighetsseremoni, og det var viktigere for dem enn et stykke papir. Anonymous poster hash: 697fb...a9c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Her er det jeg som ikke vil gifte meg, blir helt svett av tanken 😀 Anonymous poster hash: be195...6bb
TPK Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Jeg har det helt ok, verken mer eller mindre. Men min har ikke sagt "aldri", men sier at han ikke vil nå. Har vært sammen i 13 år, to barn. Det er litt sårt, men samtidig så sier han at det er oss for alltid osv. Så det går greit.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Min samboer har sagt han aldri skal gifte seg. Dette pga alle i hans familie har giftet seg flere ganger, evt skilt etter første og aldri giftet seg igjen. Han har dessverre ikke tro på ekteskap. Jeg derimot kommer fra en familie hvor ingen har skilt seg. Han sa på tull(?) at vi skulle gifte oss før han ble 40 år. Dette sa han da han var 23 år og vi hadde vært sammen et par år. nå 12 år senere så syns han tia går veldig fort og de 40 kommer alt for fort. Så blir nok ingen bryllup her nei. Mitt største ønske var å bli fulgt av min pappa ned kirkegulvet, men dessverre så døde han 3 år siden. Så hvis vi noen gang skal gifte oss så blir det i utlandet uten noen kirkegulv i alle fall.. Anonymous poster hash: 09280...499
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Min sier han ikke vil gifte seg ennå. Kanskje senere. Vært sammen i 7 år nå. Ingen felles barn men jeg har et barn på 11 år fra Før. Jeg er mer eller mindre drittlei av å vente på at han skal bli klar. Han sier han er klar for barn om 2-3 år og kan kanskje vurdere giftermål noen år etter det. Jeg derimot er på vei til å hive fyren på hue og ræva. Anonymous poster hash: c63b5...d0e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Min sier han ikke vil gifte seg ennå. Kanskje senere. Vært sammen i 7 år nå. Ingen felles barn men jeg har et barn på 11 år fra Før. Jeg er mer eller mindre drittlei av å vente på at han skal bli klar. Han sier han er klar for barn om 2-3 år og kan kanskje vurdere giftermål noen år etter det. Jeg derimot er på vei til å hive fyren på hue og ræva. Anonymous poster hash: c63b5...d0e Han vil ha en bakdør på gløtt. Mange menn gjør seg kostbare, gitt! Anonymous poster hash: 72e69...81f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Hvis mannen ikke ville gifte seg etter at vi hadde fått barn, hadde jeg begynt å tvile på forholdet.. En helt enkel vielse er bra nok, og gir familien mer trygghet. Anonymous poster hash: dd62d...9a3
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #9 Skrevet 24. august 2015 Det går greit. Han planlegger fortsatt fremtiden med meg. Kunne selvsagt tenkt meg en fin kjole og slikt, men foreløpig ser det mørkt ut. Anonymous poster hash: 63ca0...6c4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #10 Skrevet 24. august 2015 Her er det jeg som ikke orker bryllup og alt styret som følger med. Jeg trenger ikke gifte meg for å erklære min kjærlighet til ham, og han har god forståelse for det. Anonymous poster hash: b4c89...1b9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #11 Skrevet 24. august 2015 Jeg vil, han vil ikke. Det er sårt og jeg tenker mye mer på det enn han er klar over Anonymous poster hash: 48c89...8f8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #12 Skrevet 24. august 2015 Min har aldri sagt aldri, men etter 15 år og to barn sammen, har jeg vel skjønt det av meg selv. Han vet at det er helt opp til han å evt fri, ettersom jeg har at jeg vil og han aldri hatt sagt ordentlig at han vil. Jeg tror han har mistet troen på ekteskap etter å ha sett hvordan faren har oppført seg. Helt greit foe meg. Anonymous poster hash: e66eb...b78
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #13 Skrevet 24. august 2015 Min ville heller ikke, men på lørdag spurte han meg ingen av oss vil noe store greier, bare oss og forlovere. Det tok han 12 år jeg har vært opp og ned med tanke på hvor viktig det har vært for meg, var en liten stund jeg synes det var sårt, men samtidig så tvilte jeg ikke på oss, visste at det var meg han ville ha. Har sagt at jeg ville en gang og han var med på det, men han har ikke hatt det travelt. Det er faktisk desto hyggeligere nå når han har bestemt seg. Anonymous poster hash: 9f6c9...d98
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #14 Skrevet 24. august 2015 Kan dere forklare hvorfor det er viktig for dere å være gift? Anonymous poster hash: 48ecb...580
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #15 Skrevet 24. august 2015 Min sier han ikke vil gifte seg ennå. Kanskje senere. Vært sammen i 7 år nå. Ingen felles barn men jeg har et barn på 11 år fra Før. Jeg er mer eller mindre drittlei av å vente på at han skal bli klar. Han sier han er klar for barn om 2-3 år og kan kanskje vurdere giftermål noen år etter det. Jeg derimot er på vei til å hive fyren på hue og ræva. Anonymous poster hash: c63b5...d0e Han vil ha en bakdør på gløtt. Mange menn gjør seg kostbare, gitt! Anonymous poster hash: 72e69...81f Ja han venter vel på noe bedre. Barn kan han bare glemme vis han ikke vil gifte seg. Større forpliktelse å få barn enn å gifte seg. Så da ender vi vel opp med ingen av delene Anonymous poster hash: c63b5...d0e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Kan dere forklare hvorfor det er viktig for dere å være gift? Anonymous poster hash: 48ecb...580 Økonomi og retthigher ved evt brudd, tradisjon, og evt det å faktisk oppleve at mannens følelser er så sterke at det er noe han ønsker... Anonymous poster hash: 8bcf6...379
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Her er det vi begge som ikke ønsker giftermål.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #18 Skrevet 24. august 2015 Hvordan har du det iforhold til det? Jeg ønsker å gifte meg, men han sier det aldri kommer til å skje 😔 det er veldig sårt. Anonymous poster hash: 47521...f6c Jeg hadde en mann som ikke visste om han ville gifte seg noen gang. "Trenger ikke et papir på at man elsker hverandre", hele den regla der. Det var synd, da ville jeg ikke være sammen med han. 6 mnd. senere ombestemte han seg. Heldigvis for meg ☺️ Men ja, jeg ville ikke leve i et samboerforhold, jeg ville leve i et ekteskap. Anonymous poster hash: 5de6e...f49
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #19 Skrevet 24. august 2015 Jeg har en som fridde for noen år siden med ring og det hele. Nå vil han ikke gifte seg likevel og jeg ser ikke på meg selv som forlovet mer,og har sluttet å bruke ringen. Nå venter jeg bare på at barnet skal bli gammelt nok til at jeg kan gå. Overfladisk forhold fra min side. Anonymous poster hash: a1b96...89b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #20 Skrevet 24. august 2015 Kan dere forklare hvorfor det er viktig for dere å være gift? Anonymous poster hash: 48ecb...580 Økonomi og retthigher ved evt brudd, tradisjon, og evt det å faktisk oppleve at mannens følelser er så sterke at det er noe han ønsker... Anonymous poster hash: 8bcf6...379 Økonomi og jus kan du sikre ved gode avtaler, du trenger ikke gifte deg for det. Hvordan noen kan mene at mannens følelser måles i hans lyst til å være gift er bare underlig. Å stifte familie må da si mye mer enn ekteskapsinngåelse. At noen vektlegger tradisjon så sterkt er veldig fremmed for meg, men jeg aksepterer at vi er forskjellige. Anonymous poster hash: 48ecb...580
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #21 Skrevet 24. august 2015 Mannen min var veldig uinteressert i bryllup. Han mente at det var uviktig. Men han visste at det var viktig for meg, og etter ni år sammen fridde han, til min store glede og overraskelse, for jeg hadde sluttet å håpe. Anonymous poster hash: 8b660...cf1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #22 Skrevet 24. august 2015 Min samboer vil ikke gifte seg. Han vil ikke være gift om det skulle dukke opp noen bedre. Veldig hyggelig! Anonymous poster hash: c46a8...3d9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #23 Skrevet 24. august 2015 Min samboer vil ikke gifte seg. Han vil ikke være gift om det skulle dukke opp noen bedre. Veldig hyggelig! Anonymous poster hash: c46a8...3d9 Hvorfor vil du være sammen med han da? Anonymous poster hash: 8b660...cf1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #24 Skrevet 24. august 2015 Vi har to barn sammen, og jeg vet at det ikke vil dukke opp noen bedre, verken for meg eller han. Har vel alltid tenkt at han blir moden, så plutselig har årene gått, og jeg kan ikke bryte en hel familie fordi han ikke vil gifte seg.. Anonymous poster hash: c46a8...3d9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #25 Skrevet 24. august 2015 Kan dere forklare hvorfor det er viktig for dere å være gift? Anonymous poster hash: 48ecb...580 Økonomi og retthigher ved evt brudd, tradisjon, og evt det å faktisk oppleve at mannens følelser er så sterke at det er noe han ønsker... Anonymous poster hash: 8bcf6...379 Økonomi og jus kan du sikre ved gode avtaler, du trenger ikke gifte deg for det. Hvordan noen kan mene at mannens følelser måles i hans lyst til å være gift er bare underlig. Å stifte familie må da si mye mer enn ekteskapsinngåelse. At noen vektlegger tradisjon så sterkt er veldig fremmed for meg, men jeg aksepterer at vi er forskjellige. Anonymous poster hash: 48ecb...580 Så fint, da har jo du fasiten da. Selv om det ikke er sånn for deg, så er det kanskje sånn for andre. Og juridisk; nei en samboeravtale sikrer aldri barn/arv like godt som en ektepakt, ikke sånn som loven er nå i alle fall.. Anonymous poster hash: 8bcf6...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå