Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #1 Skrevet 24. august 2015 Samboer og far til mine barn har bestemt seg for å flytte fra meg. Han er nå på bolig jakt, men har ikke funnet noe enda. Vi har time til mekling på familievernkontoret om 2 uker. Men, når bør man slippe bomben for barna? Når bør de informeres? Anonymous poster hash: aa916...221
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #2 Skrevet 24. august 2015 Informer dem i god tid. Barn trenger tid på å forstå og bli vant med nye ting. Likevel tror jeg det er lurt å vente til nytt bosted er på plass etc, så dere kan være så konkrete som mulig om hvordan det nye livet deres skal bli. Og for all del unngå å si "pappa vil ikke bo med meg lengere". Barna trenger ikke å bli involvert i hvem som ville hva/sa hva/gjorde hva etc. La prosessen ta god tid, for barnas del. La de få tid til å venne seg til tanken og spørre om alt de måtte lure på. Anonymous poster hash: 04cfa...486
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #3 Skrevet 24. august 2015 Jeg ville også ventet til ny bolig var på plass, da slipper de gå å lure på hvor pappa skal bli av og lage seg masse rare tanker og ideer. Når boligen er på plass kan han ta de med i bilen og kjøre forbi, vise hvor han skal flytte. De kan være med i prosessen med pakking og få litt tid til å venne seg til tanken. Dere bør også ha samværsavtalen på plass når dere forteller det (om de er gamle nok til å forstå), kjøp to like kalendere så du og pappa kan ha like hengende på hver deres kjøkken. Bruk to overstrykningstusjer og fargelegg f.eks de dagene barna skal være hos pappa grønne og de dagene de skal være hos deg rosa. Om dere da setter et kryss over hver dag ettersom de kommer ser de når det nærmer seg pappadager og når det nærmer seg mammadager. Selv ganske små barn skjønner dette greit, to grønne dager igjen før de skal til mamma f.eks. Anonymous poster hash: b00bb...372
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #4 Skrevet 24. august 2015 Kan dere ikke ta det etter fmk? Da har dere fått ryddet opp litt samt at dere vet mer om hva fremtiden bringer og kanskje fmk kan komme med noen gode råd. Barna er vel vant til spenningen mellom dere så det de lever nå er jo ikke unormalt. Anonymous poster hash: 48a21...342
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #5 Skrevet 24. august 2015 Han skal i alle fall ikke involvere dem i sin nye kjæreste før det er gått et år. Der er det viktig å bruke lang, lang tid. Lykke til. Anonymous poster hash: f3f05...149
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #6 Skrevet 24. august 2015 Jeg ville fortalt dem det nå. Hvor gamle er de? Er de gamle nok til å forstå at mamma og pappa ikke er kjærester lengre og at dere ikke skal bo sammen? Så har de litt tid til å fordøye nyheten samtidig som dere bor i samme hus. Blir de lei seg og trenger trøst har de muligheten til å kunne snakke med dere begge to i samme hjem. Anonymous poster hash: deb28...992
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #7 Skrevet 24. august 2015 Han skal i alle fall ikke involvere dem i sin nye kjæreste før det er gått et år. Der er det viktig å bruke lang, lang tid. Lykke til.Anonymous poster hash: f3f05...149 svært så belærende vi var i dag da!!! Kjære vene....la nå folk gjør det som passer seg best! Hi, her fortalte venneparet det til sine barn når bruddet var et faktum. Det passet dem. Hva som passer dere må du og pappan finne ut av. Anonymous poster hash: 8ef4c...112
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #8 Skrevet 24. august 2015 Han skal i alle fall ikke involvere dem i sin nye kjæreste før det er gått et år. Der er det viktig å bruke lang, lang tid. Lykke til.Anonymous poster hash: f3f05...149 svært så belærende vi var i dag da!!! Kjære vene....la nå folk gjør det som passer seg best! Hi, her fortalte venneparet det til sine barn når bruddet var et faktum. Det passet dem. Hva som passer dere må du og pappan finne ut av. Anonymous poster hash: 8ef4c...112 Det passer vel neppe best for et barn å få slengt "ny-mamma" i trynet etter noen uker. Anonymous poster hash: f3f05...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå