Gå til innhold

Tips til hva man kan gjøre i Amsterdam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten barn. Langhelg i høst.

Blir veldig glad for forslag.

Anonymous poster hash: 75206...677

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Man skal holde veldig god avstand til Damplassen og red light district...

Byen har mange kirker hvor det ustanselig er konserter med klassisk musikk. Byvandring bl a i den deilige bydelen Jordaan eller til små perler som Begijnhof: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Begijnhof,_Amsterdam

Anne Frank Huis (sett av god tid/ still opp i kø TIDLIG om morgenen)

Amsterdam bymuseum - interaktivt og veldig flott

Theater Amsterdam med båttur og det hele - forestillingene har en språktjeneste som gjør at du kan velge engelsk, tysk, fransk etc hvis du ikke skjønner nederlandsk (bestill på nett), har sett en fantastisk Anne Frank-forestilling der

Skrevet

Rusle i Jordaan, tusle i Vondelpark, ta toget en svipptur til Haarlem og kikke på katedralen og torget, spise indonesisk rijsttaafel og teste libanesisk på Bazaar, kikke på rariteter på markedet i Albert Cuijpstraat...

Anonymous poster hash: 9aeee...b7b
Skrevet

Ta deg en feit joint! 😝

Anonymous poster hash: 3ea29...9af

Skrevet

Jeg er i Amsterdam nå og skal hjem til Norge i morgen ☺️ Dette er den flotteste byen jeg noen gang har vært i! Å holde god avstand til Damplassen og Red Light District er jo bare tull! Dette er plasser som må oppleves og det er helt trygt! Det er mye politi over alt ☺️ Anbefaler cruise på kanalene. Utrolig morsomt og dere lærer mye om byen. Amsterdam er en utrolig flott by å shoppe i med masse kjøpesenter og gå/handlegater. Spis på cafe! Det kryr av uteplasser her. Gå på museum. Vi var på Body World, en utstilling med ekte menneskelik, men denne utstillingen flytter på seg og er ikke alltid i Amsterdam. Gå på museer, blomstermarkedet og teater. Er dere ekstra openminded er det live sexshow om kvelden som var en opplevelse å se sammen med samboeren ☺️

Anonymous poster hash: 59e81...461

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg er i Amsterdam nå og skal hjem til Norge i morgen ☺️ Dette er den flotteste byen jeg noen gang har vært i! Å holde god avstand til Damplassen og Red Light District er jo bare tull! Dette er plasser som må oppleves og det er helt trygt! Det er mye politi over alt ☺️ Anbefaler cruise på kanalene. Utrolig morsomt og dere lærer mye om byen. Amsterdam er en utrolig flott by å shoppe i med masse kjøpesenter og gå/handlegater. Spis på cafe! Det kryr av uteplasser her. Gå på museum. Vi var på Body World, en utstilling med ekte menneskelik, men denne utstillingen flytter på seg og er ikke alltid i Amsterdam. Gå på museer, blomstermarkedet og teater. Er dere ekstra openminded er det live sexshow om kvelden som var en opplevelse å se sammen med samboeren ☺️

Anonymous poster hash: 59e81...461

Jeg syns ikke noe sted var utrygt. Syns bare Damplassen og red lightområdet var vulgært, glorete, masete og turistifisert. For ikke å si turist-infisert. Som å dra til København og vasse fram og tilbake på Strøget og Nyhavn.

Gjest Antarctica
Skrevet

(Kanalcruise støtter jeg. Vakkert og hyggelig.)

Skrevet (endret)

Kanalcruise, 4-retters på Johannes, bestill dere bord på the supper Club, shopping, Anne franks huis (bestill billetter online i god tid og slipp 3 t kø), ta en lunch/spasertur i vondelpark og bare NYT byen! Elsker Amsterdam! Og red light må jo bare oppleves, det er trygt der:)

Endret av BellaSuz
Skrevet

spise spacecake? :-D

Anonymous poster hash: 96a3b...2a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...