Gå til innhold

bursdagsfeiring i svømmehall.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det heter "å legge hodet laglig til for hogg" ;)

Synes det bør skrives i invitasjonen om det ikke skal serveres mat, her har vi hatt "kakebursdag" der vi tydelig har gitt uttrykk for at det kun blir kaker. Kommer også an på når på dagen (og om det er hverdag eller helg) bursdagen arrangeres, når vi har hatt kakebursdag er det gjerne før eller etter det man regner som middagstid. 

Ellers så har jeg erfaring fra badelandbursdag, min åtteåring feiret sammen med en liten gjeng så de var totalt 5 gutter og en voksen (meg). Jeg visste på forhånd at alle var svømmedyktige, hadde aldri invitert til noe slikt ellers. Vi hadde en flott dag, var heldigvis en dag med lite folk utenom i badelandet, så jeg hadde full kontroll. Det jeg kan skrive under på er at det var stor matlyst! Her var pizza eller pølser inkludert i prisen, og så var det kaker i tillegg. Alt gikk ned på høykant :)

Anonymous poster hash: 3da6d...8a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryr meg lite om at det ikke skal serveres mat, men luet å skrive det i innbydelsen. men jeg vil kommentere noe jeg ser noen har skrevet;

At alle 6.klassinger er svømmedyktige såfremt det ikke er noe spesielt...

Her vi bor finnes det ikke mange svømmehaller. På skolen hadde de svømmeundervisning 10 ganger i 3.klasse, og de skal ha 16 ganger nå i 6.klasse.

Min 6.klassing, og godt over halvparten av klassen er ikke ordentlig svømmedyktige, heller langt derifra.

Anonymous poster hash: 562c0...c80

Godt poeng ang svømmedyktighet. Må bare ha sagt at jeg vet at alle i klassen kan svømme . Det blir jo servering! Kaker, frukt og godis for eksempel er jo noe? Må det være middagsmat i en svømmebursdag? Det er kun en kokeplate tilgjengelig. Man kan ikke kjøpe noe der. Så om jeg ber foreldrene gi barna lunsj før bursdagen siden det bare blir kosemat servert så er bursdagen ikke bra nok og jeg er kjip? Fantastisk!

Anonymous poster hash: 7ca5b...1a3

Nei, du er ikke kjip om du ikke serverer middagsmat. Men det er greit å gi beskjed i innbydelsen :)

Anonymous poster hash: 3da6d...8a5

Skrevet

Bryr meg lite om at det ikke skal serveres mat, men luet å skrive det i innbydelsen. men jeg vil kommentere noe jeg ser noen har skrevet;

Her vi bor finnes det ikke mange svømmehaller. På skolen hadde de svømmeundervisning 10 ganger i 3.klasse, og de skal ha 16 ganger nå i 6.klasse.

Min 6.klassing, og godt over halvparten av klassen er ikke ordentlig svømmedyktige, heller langt derifra.

Godt poeng ang svømmedyktighet. Må bare ha sagt at jeg vet at alle i klassen kan svømme . Det blir jo servering! Kaker, frukt og godis for eksempel er jo noe? Må det være middagsmat i en svømmebursdag? Det er kun en kokeplate tilgjengelig. Man kan ikke kjøpe noe der. Så om jeg ber foreldrene gi barna lunsj før bursdagen siden det bare blir kosemat servert så er bursdagen ikke bra nok og jeg er kjip? Fantastisk!

Ps: denne var ment til de som svarte at jeg var kjip og gjerrig 😊

Skrevet

Hvis du ikke vil ha "høye" barn, så hadde jeg heller prioritert litt ordentlig mat av noe slag fremfor godteri!

Selv med så store barn er det en sikkerhetsutfordring fordi man jo føler et ekstra ansvar for de barna man har med. Dessverre er ikke alle svømmedyktige i den alderen. Noen kan til og med være redde for vann/ikke trygge i vann.

Anonymous poster hash: 81999...eef
Skrevet

Min 6.klassing, og godt over halvparten av klassen er ikke ordentlig svømmedyktige, heller langt derif

6 klassinger som ikke

6 klassinger som ikke er svømmedyktige??? Virkelig ILLE

Skrevet

Jeg er nå faktisk helt enig med HI om at det ikke er lurt å servere tung mat (pizza, pølser osv) når de skal svømme. Eller er reglen om å ikke bade før en halvtime etter et måltid blitt gammeldags? Vi praktiserer i hvert fall denne med våre barn når vi er i "syden". De får ikke bade før minst en halvtime etter frokost og lunsj. Så for min del er dette tommel opp for sikkerhet.

Dessuten blir jeg litt overrasket over den negative responsen over svømming for 6. klassinger. De aller fleste normale 11-åringen er svært svømmedyktige, og når det i tillegg er flere badevakter til stede, så ser jeg virkelig ikke problemet. Det må da være mye bedre med en bursdag der de er i så stor aktivitet, enn en der de er i ro hele tiden som for eksempel kinobursdag.

Anonymous poster hash: 9432d...2f2
Skrevet

Hvis 6. Klassingene deres ikke er svømmedyktige har dere ikke gjort jobben deres som foreldre.

Barna til dere som ikke hadde sendt dem i denne bursdagen har vel heller ikke fått lov til å ha svømming på skolen, der er det en lærer og en badevakt om man er heldig. Her er det snakk om mange voksne i tillegg til badevakt på jobb. Foreldres ansvar å lære barna å svømme, ikke skolen, skolesvømming er et supplement til det foreldre bør få til. Virkelig bekymringsverdig om ikke folk tar ansvar for å gi barna svømmeopplæring når de har blitt så store 😳

Anonymous poster hash: 81976...948

Skrevet

Da hadde jeg faktisk vært urolig flau dersom jeg var deg. Å komme helt til 6.klasse og ikke lært barnet sitt å svømme er jo rett og slett bare skremmende og absolutt toppen av idioti. Som forelder har man ansvar for å lære barna sine enkelte ting, og det å svømme er viktig! Hva om barnet ditt ved uhell ramler uti et vann, en sjø el når det er alene? Det vil jo drukne fordi du ikke har gjort foreldrejobben din!

Skrevet

Min 6.klassing, og godt over halvparten av klassen er ikke ordentlig svømmedyktige, heller langt derif

6 klassinger som ikke

6 klassinger som ikke er svømmedyktige??? Virkelig ILLE

Da må jo dere foreldre ta ansvar for å få barna i svømmehallen!!! Og svømme med dem, og melde dem på kurs!!!

Her har de 9 timer i 3.klasse og 9 timer i 4. Klasse, det er tilbudet. Det blir man ikke svømmedyktig av. Så da må vi gjøre jobben vår, og lære barna våre å svømme...

Anonymous poster hash: 81976...948

Skrevet

Du er klar over at det er foreldrenes oppgave å lære barna å svømme? Svømmeopplæring i skolen er kun et supplement til annen svømmeopplæring som foreldrene har ansvaret for å gjøre selv, eller ved å melde barnet på svømmekurs mm. At barn som går i 6.klasse ikke er svømmedyktige er intet mindre enn en stor svikt fra foreldrene.

Anonymous poster hash: 103a6...74e

Skrevet

Syns ikke du er kjip eller gjerrig om det ikke serveres annet kaker og frukt, men ville opplyst om det i invitasjonen. Folk flest regner med at det blir servert en form for mat (i tillegg til kaker) i en barnebursdag. Veldig greit å kunne få ungene sin litt skikkelig mat før det skal bades og svømmes.

Anonymous poster hash: 2c755...e88
Skrevet

Jeg synes det høres it som en morsom bursdag, men ville absolutt ha skrevet det i innbydelsen. Blir ulvesulten av bading. Vanligvis spiser ikke barna her før bursdager, og tom mage, sultne barn og bading høres utrygt ut med tanke på sikkerheten.

Anonymous poster hash: 1616d...5d2

Skrevet

Jepp, jeg var ikke gammeldags ;) Man bør IKKE spise middagsmat like før man bader.

http://www.nrk.no/livsstil/bor-du-bade-etter-maten_-1.11854947​

Så alle som synes HI er kjip som ikke serverer middag først, kan bare være ta seg en bolle :P Det er bare bra at de ikke får denne maten.

Fra linken din:

– Det med bading etter mat er en myte, det er stort sett ufarlig å bade etter at du har spist. Men hvis du har spist så mye at du er stappmett, vil jeg ikke anbefale bading med en gang, sier Stephen Sollid i Norsk Luftambulanse til NRK.no.

En pølse eller et pizzastykke er altså helt ufarlig. Man blir ikke stappmett av det. :P

Anonymous poster hash: 55c39...0ab

Skrevet

Jepp, jeg var ikke gammeldags ;) Man bør IKKE spise middagsmat like før man bader.

Så alle som synes HI er kjip som ikke serverer middag først, kan bare være ta seg en bolle :P Det er bare bra at de ikke får denne maten.

Fra linken din:

– Det med bading etter mat er en myte, det er stort sett ufarlig å bade etter at du har spist. Men hvis du har spist så mye at du er stappmett, vil jeg ikke anbefale bading med en gang, sier Stephen Sollid i Norsk Luftambulanse til NRK.no.

En pølse eller et pizzastykke er altså helt ufarlig. Man blir ikke stappmett av det. :P

Og for de som gidder å lese litt videre:

Selv om det i de aller fleste tilfellene ikke er noe problem å ta seg en badetur rett etter mat, så syns jeg ikke det er så dumt å vente i minst en halvtime etter at du har inntatt et skikkelig måltid, sier Kari Løvendahl Mogstad til NRK.no. Hun er fastlege, spesialist i allmennmedisin, fembarnsmor og skriver bloggen Livslangs. En lege med greie på barn, altså.

For det skjer nemlig ting med kroppen din rett etter at maten er fortært:

– Når vi spiser så vil blodgjennomstrømmingen i kroppen omfordeles, slik at hjernen og musklene i armer og ben blir nedprioritert, til fordel for tarmene og fordøyelsessystemet. Dette kan gi litt nedsatt oppmerksomhet, i og med at hjernen teoretisk sett jobber "sløvere". Man kan også få risiko for muskelkramper, og derfor dårligere svømmeferdigheter, forklarer legen.

Noen barn nøyer seg gjerne ikke med bare ETT pizzastykke eller EN pølse, men spiser seg mett. Da er det bedre at de får noe mat hjemme først i stede.

Skrevet

Fra linken din:

Og for de som gidder å lese litt videre:

Selv om det i de aller fleste tilfellene ikke er noe problem å ta seg en badetur rett etter mat, så syns jeg ikke det er så dumt å vente i minst en halvtime etter at du har inntatt et skikkelig måltid, sier Kari Løvendahl Mogstad til NRK.no. Hun er fastlege, spesialist i allmennmedisin, fembarnsmor og skriver bloggen Livslangs. En lege med greie på barn, altså.

For det skjer nemlig ting med kroppen din rett etter at maten er fortært:

– Når vi spiser så vil blodgjennomstrømmingen i kroppen omfordeles, slik at hjernen og musklene i armer og ben blir nedprioritert, til fordel for tarmene og fordøyelsessystemet. Dette kan gi litt nedsatt oppmerksomhet, i og med at hjernen teoretisk sett jobber "sløvere". Man kan også få risiko for muskelkramper, og derfor dårligere svømmeferdigheter, forklarer legen.

Noen barn nøyer seg gjerne ikke med bare ETT pizzastykke eller EN pølse, men spiser seg mett. Da er det bedre at de får noe mat hjemme først i stede.

Det er jo mulig å servere en pølse i brød el da, det er jo faktisk ganske så vanlig i barnebursdager man ikke har hjemme, at man velger en meny-pakke, da ofte med to pizzastykker og en hot dog for eks. Tror neppe det hadde blitt noe problem. Uansett syns jeg det, som forelder, ville vært veldig greit om det stod i invitasjonen at det ville bli servert kake og frukt for eks, sånn at man faktisk er klar over at man bør få i ungene mat rett før de går.

Anonymous poster hash: 2c755...e88

Skrevet

Vi hadde svømmebursdag for datteren min iår og serverte ikke mat. Vi serverte snacks (oppkuttet frukt, grønnsaker med dip og potetgull), og selvfølgelig bursdagskake

Vi spesifiserte det i innbydelsen slik at de enten kunne spise ordentlig mat før de kom eller senere.

Skrevet

Ser du er opptatt av maten....jeg er mest opptatt av sikkerheten. Min eldste ble bedt I bursdag I svømmehall en gang. 15 barn og to voksne som både skulle være vertskap og passe barn... hadde ikke tatt på meg ansvaret.

Ang spørsmålet ditt. Ja det må du ha I innbydelsen. Når du I tillegg inviterer I middagstider og barna skal være såpass aktive synes jeg der er spesielt å ikke servere mat

Anonymous poster hash: 69ade...4ba

Takk for svar! 😊 De på svømmehallen har retningslinjer de må følge. De må stille med ekstra sikkerhet. Det er snakk om 6.klassinger . Vet ikke når dere spiser middag men tror de fleste spiser i 15 til 17 tiden. Da er det god tid til å spise middag etterpå. De får jo noe å spise. Bare ikke tung mat som pølser eller pizza så så spesielt kan det vel ikke være? 😊

Jo, det er ganske spesielt.

Anonymous poster hash: c6df9...da9

Ha ha ha! Dumme meg! Glemte helt av hvor jeg skrev dette innlegget! 😂 Burde jo skjønt at jeg la hode på huggestammen! 😆 Ha en god kveld damer! 😘

Jeg hadde nok funnet på noe mer spennende med mitt barn akkurat den dagen, uaktuelt at det hadde kommet i ditt barna bursdag!

Anonymous poster hash: 8d497...9c3

Seriøst? Hadde du sagt til din 6.klassing : Bursdagen til....er så kjedelig og farlig av vi kan heller finne på noe som er mere spennende? Håper ikke du er en av mødrene i vår klasse!

Jeg er da mer pedagogisk enn som så 😉

Og det er nok ikke vanskelig å finne på noe mer spennende ja, enn denne kjipe feiringen av ungen din 😘

Skrevet

Ser du er opptatt av maten....jeg er mest opptatt av sikkerheten. Min eldste ble bedt I bursdag I svømmehall en gang. 15 barn og to voksne som både skulle være vertskap og passe barn... hadde ikke tatt på meg ansvaret.

Ang spørsmålet ditt. Ja det må du ha I innbydelsen. Når du I tillegg inviterer I middagstider og barna skal være såpass aktive synes jeg der er spesielt å ikke servere mat

Takk for svar! 😊 De på svømmehallen har retningslinjer de må følge. De må stille med ekstra sikkerhet. Det er snakk om 6.klassinger . Vet ikke når dere spiser middag men tror de fleste spiser i 15 til 17 tiden. Da er det god tid til å spise middag etterpå. De får jo noe å spise. Bare ikke tung mat som pølser eller pizza så så spesielt kan det vel ikke være? 😊

Ha ha ha! Dumme meg! Glemte helt av hvor jeg skrev dette innlegget! 😂 Burde jo skjønt at jeg la hode på huggestammen! 😆 Ha en god kveld damer! 😘

Jeg hadde nok funnet på noe mer spennende med mitt barn akkurat den dagen, uaktuelt at det hadde kommet i ditt barna bursdag!

Seriøst? Hadde du sagt til din 6.klassing : Bursdagen til....er så kjedelig og farlig av vi kan heller finne på noe som er mere spennende? Håper ikke du er en av mødrene i vår klasse!

Jeg er da mer pedagogisk enn som så 😉

Og det er nok ikke vanskelig å finne på noe mer spennende ja, enn denne kjipe feiringen av ungen din 😘

😂

Skrevet

Takk for svar! De på svømmehallen har retningslinjer de må følge. De må stille med ekstra sikkerhet. Det er snakk om 6.klassinger . Vet ikke når dere spiser middag men tror de fleste spiser i 15 til 17 tiden. Da er det god tid til å spise middag etterpå. De får jo noe å spise. Bare ikke tung mat som pølser eller pizza så så spesielt kan det vel ikke være?

Ha ha ha! Dumme meg! Glemte helt av hvor jeg skrev dette innlegget! Burde jo skjønt at jeg la hode på huggestammen! Ha en god kveld damer!

Jeg er da mer pedagogisk enn som så

Og det er nok ikke vanskelig å finne på noe mer spennende ja, enn denne kjipe feiringen av ungen din

Jøss, for en megge du er

Anonymous poster hash: 3821d...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...