Gå til innhold

Syns 4 årsalderen er den verste!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud så mye hun kan terge meg!

Trass, vanskelig å legge, altfor mye vilje og i tillegg veldig utspekulert. Mener å huske at hun eldste også var verst i den alderen. Men husker ikke når d ble bedre.. 3 årsalderen var ingenting i forhold til dette.

Noen med samme erfaring? Blir d bedre når hun blir 5 ?😁

Anonymous poster hash: ece9c...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er 4,5 år, og jeg syns hun begynner å bli bedre nå.

Anonymous poster hash: 64cc2...71d

Skrevet

Det blir aldri bedre! Har gått rundt og trodd at det skulle bli bedre hvert år, men det er hele tiden nye trassinger, nye situasjoner, nye ting i oppdragelsen vi må jobbe med. Hver alder har sin sjarm og dritt.

Anonymous poster hash: aa451...caf
Skrevet

Jeg synes 15-17 års alderen er verst! 😂

Anonymous poster hash: b8622...55b

Skrevet

Det blir aldri bedre! Har gått rundt og trodd at det skulle bli bedre hvert år, men det er hele tiden nye trassinger, nye situasjoner, nye ting i oppdragelsen vi må jobbe med. Hver alder har sin sjarm og dritt.

Anonymous poster hash: aa451...caf

Ikke si det da! Vi har et 3-års monster for tida...

Anonymous poster hash: 00241...f21

Skrevet

Var ille fra 3,5 til 4,5. Etter det ble det gradvis bedre. Nå er det snart 5-årsdag her og er sjeldent det kommer et anfall. Håper på en lang rolig periode..

Anonymous poster hash: c967b...d75

Skrevet

Har en 4åring og en 5åring. 4årsalderen er den verste etter min erfaring også. 5årsalderen er den beste småbarnsalderen! De er fornøyd, rolig kan, snakkes med, klarerså mye sykle,svømme osv. Herlig alder!

Anonymous poster hash: e99f5...b96

Gjest Antarctica
Skrevet

11-13 har vært kverulantperioden over alle her i huset.

Skrevet

4-åringen er bare hærlig! 11-åringen derimot...

Skrevet

Her har aldri 4-åringer vært vanskelige. Jeg synes foreløpig det blir lettere og lettere jo større de blir. Åpner for at jeg mener noe annet når de blir tenåringer. 1-åringen derimot klatrer og klatrer og må følges hele tiden. Det gleder jeg meg til er overstått. I dag fant jeg henne oppå spisebordet. Jeg var borte fra stuen i 15 sekunder for å hjelpe 5-åringen på do.

Anonymous poster hash: 9f652...c35

Skrevet

Min fireåring er jente... Har to gutter først.

Og ingen trass har vært like ille hos guttene som hos hun som nå er fire.

Satser på at det blir bedre med tiden. Om ikke annet kan hun etterhvert gjøre kveldsstell selv og må ikke bæres hylende inn på badet, tvangspusse tenner og bæres i seng;-)

Men innimellom er hun jo verdens skjønneste - når hun plutselig er liten igjen og vil sitte i fanget og kose med mammaen sin. Og når vi synger nattasang og dikter nye ting. Da smelter mamma og får dårlig samvittighet for irritasjonen tidligere på dagen...

Skrevet

Det begynner å bli ganske plagsomt med seksåring også… ;)

Skrevet

Sitter akkurat her i sofaen og tenker: gud så deilig det er med kveldsro etter at barna er i seng.... :o Har ei jente på 4 år som krever mye tålmodighet og energi, snakker på utpust og innpust hele dagen og kverulerer værre enn tenåringer innimellom og må etter å ha fått samme beskjed 2-5 ganger trues med inndragelse av goder - type venner på besøk, badetur til helgen etc for å gjøre som vi ber om. Synes det er vanskelig å finne riktige konsekvenser for dårlig oppførsel og synes det blir mye negativt og "truing" dessverre. Har ei på 2 1/2 år også som er i trassalderen, men den er litt mer etter boka og kan lettere oversees synes jeg.

Lever også i håpet om at det blir enklere når hun nærmer seg 5 men forstår at da er det bare å forberede seg på neste nivå! ;)

Anonymous poster hash: cc2d2...b67

Skrevet

Hi her.

Haha ja d er sånn her også at hun må tas med tvang og bæres på badet for å pusse tenner, akkurat likt når hun skal dusje/bade også! Aaahhhh jeg blir så forbaska lei av sånt tull!

Men ja, verdens herligste ellers da 😆

Men dessverre er det flere timer i døgnet med trassing enn ikke.

Krysser fingrer for at 5. året blir bedre👍

Har forresten ei på 12 også.. Hadde en heftig periode i 11.årsalderen.. Men har heldigvis roet seg. Det går vel i rykk og napp det der.

Jeg kan ha mine trassige perioder selv til tider, sier sambo 😉

Anonymous poster hash: ece9c...b5f

Skrevet

Min 4 åring er absolutt ikke vanskelig, han er den letteste av 2 åringen og hun på 4 mnd. Hører stort sett på beskjeder og er høflig og snill :) men min 2 åring tror jeg blir annerledes enn han når hun er 4, hehe. Blir nok en større utfordring der:P

Skrevet

Min er nå 5, men hun har vært helt herlig i hvertfall ett år. Hun som snart fyller to derimot..

Anonymous poster hash: f801b...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...