Gå til innhold

Hvordan irettesetter du nabobarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et nabobarn som flyr ut og inn her, og som er såå høyrøstet. Hopper han på trampolina, så regelrett skriker han. Jeg er ofte på verandaen og ber han dempe seg, men synes jo det er litt leit ovenfor moren som sikkert hører meg. Han bor alene med sin mor, og henne ser vi knapt. 

Denne gutten er også såå nysgjerrig. Spør og graver. Hvor vi har vært, hva vi skal osv...Jeg svarer oftest "vi har vært et sted", "vi skal besøke noen" osv. Er jeg litt kjip eller hva ville dere gjort? Han er 9 år, så er ingen liten gutt. 

Anonymous poster hash: ea44f...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irettesetter andres barn på lik linje som mine egne.

Anonymous poster hash: 8e0a7...a24

Skrevet

Er de i vårt hus, så gjelder våre regler. Jeg har ingen problemer med å snakke til andre sine barn.

Hører de ikke blir de sendt hjem. Enkelt og greit!

Skrevet

På lik måte som til mine egne barn!

Anonymous poster hash: 91ee4...281

Skrevet

Ber denne gutten ofte dempe seg, men 5 min senere, så er det i gang med skrikingen igjen...

puh..

hi

Skrevet

Hadde sendt han hjem hvis han ikke kunne holde et normalt støynivå etter en advarsel.

Skrevet

Si at han kun får én advarsel og hvis han ikke hører etter må han dra hjem.

Anonymous poster hash: d672b...9a9

Skrevet

På samme måte som jeg irettesetter egne barn. Jeg ville stoppet barnet i det det holdt på med og sørget for øyekontakt, sånn at jeg var helt sikker på at han fikk med seg beskjeden. Så ville jeg sagt hva jeg ønsket at han skulle gjøre, ikke hva han IKKE skulle gjøre, og sagt hvilken konsekvens som vil komme dersom han velger å ikke høre på beskjeden. For eksempel: Du må bruke vanlig snakkestemme når du hopper på trampolina. Hvis du ikke greier det, så må du gå ned og får ikke hoppe mer før (sett inn passe tidsrom, for eksempel etter lunsj, etter middag, i morgen). Alternativt kan jo også konsekvensen være at han må gå hjem.

Så MÅ du gjennomføre! Gjør du ikke det, vil han kjapt lære seg at du farer med tomme trusler og han kan bare kjøre på som han vil.

Skrevet

Tusen takk for svar!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...