Gå til innhold

Hva skal til for å få lov til å komme og føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp født.

Noe av det jeg lurer mest på i ettertid er hva som skal til før fødeavd. synes det er på sin plass at man kommer inn.

 

Jeg hadde hatt rier i ca 3 timer da jeg begynte å ta tida på riene.

De kom da hvert 5.minutt, og varte i et halvt minutt.

5 timer etter at jeg begynte å ta tida, ringte jeg føden. (Hadde da hatt rier i 8 timer.)

Fikk beskjed om å ta to paracet og gå og legge meg. (!!)

 

En time etter det går vannet, og jeg ringer føden på nytt.

Får spm om vannet er blankt (som det er), og info om at jeg kan komme på kontroll 6 timer etterpå. (!!)

Nå kommer riene hvert 3.minutt.

 

Kjente ikke lenger liv, og ringer føden på nytt. Får beskjed om å drikke noe søtt, og kjenne etter i en halvtime. Dette er ikke så lett med rier som kommer som perler på en snor. Til slutt kjente jeg spark.

 

Noen timer etterpå hadde jeg rier hvert 2.minutt, og de varte i et minutt.

Klarte ikke snakke, så min kjære ringte føden og sa at nå kommer vi. Fikk til svar at vi fikk komme "inn til kontroll".

Hadde da 7 cm. åpning.

 

Etter dette skjønner jeg rett og slett ikke hva som skal til for å få "lov" til å komme og føde?? Noen erfaringer?

 

Anonymous poster hash: 1e782...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, da jeg hadde 7 cm lå jeg i fødesenga og var ganske klar for å presse...

 

Anonymous poster hash: 7f8b3...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det synes jeg ikke var en god behandling. Var dette din første fødsel? Jeg måtte også være lenge hjemme første gangen og synes ikke det var greit, hverken da eller i ettertid. Følte meg utrygg da jeg var "alene" hjemme så lenge uten helsepersonell i nærheten. kan jeg spørre hvilket sykehus dette var? Tror heldigvis ikke at det der er vanlig praksis rundt omkring. Håper alt går bra med deg og den lille nå etterpå. Hvis du tenker mye på det kan det være greit å be om en samtale med sykehuset og få sagt ifra hvordan du opplevde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare dratt dit, og slått meg til der et sted om de nekta meg rom.

 

Anonymous poster hash: 1577a...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ska ikkje ver mulig!!

Syns du burde be om journalen din! Då får du sjå ka som e skrive inn der og ikkje. Må no ver ein del avvik frå prosedyrar i da forløpet der!?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...