Gå til innhold

glukosetest viste for høyt - måler selv og er langt innenfor


nygift!

Anbefalte innlegg

Tok glukosetest hos fastlege, og der fikk jeg 9,6 og +2 sukker på urinprøven. Skal Vil Ahus om en uke for utdypende tester. Fikk beskjed om å måle blodsukkeret selv, og ligger alltid langt innenfor normalen, til og med etter å ha testet med to colabokser! Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 9,7 på glukosebelastning men har hatt helt fine verdier når jeg måler hjemme. Langtidsblodsukkeret lå på 5,3 og jeg hadde tre målinger over 8 på de fire-fem ukene jeg målte. Da etter å ha spist meg forderva på pizza alle tre gangene 😂 (lærer aldri). Legen min var ikke helt sikker på om svangerskapsdiabetes var en "riktig" diagnose på meg når verdiene var så fine - men jeg vil tro verdiene var fine fordi jeg tross alt endret litt på kostholdet og unngikk store belastninger.

 

Glukosebelastninga gir vel mest en pekepinn på at du må være forsiktig og ikke fråtse i sukker og raske karbohydrater, og hjelpe blodsukkeret ned med fysisk aktivitet. Jeg kunne nok også tatt to cola uten kjempeutslag på en god dag, men det er lurt å la være 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok lav toleranse for glukose/karbohydrater, fint at verdiene dine er innenfor normalen, men det kan endre seg fort ettersom hormonene gjør deg mer resistent etter hvert under graviditeten.

 

Det er en fordel å bli henvist slik at du kan følges opp nøye under graviditeten (ekstra ultralyder osv). Føles trygt.



Anonymous poster hash: a124f...8bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...