Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #1 Skrevet 23. august 2015 Får baby etter "fristen" (1.9?) og har ikke førsterett på bhgplass i 2016.................. Begynner baby i bhg i august er hun 9 mnd, uaktuelt for min del. For MEG er de tidligst aktuelt ved 11-12 mnd alder. Dvs i oktober/november. Optimalt sett januar. Kommunen godtar ikke at plasser står ubrukte, selvom de betales for, har spurt Er stort press på barnehagene her, og smekkfullt. Har toåringen i bhg her, fikk heldigvis plass (født om sommeren). Men at søskenet går i bhg her tar de vel ikke med i vurderingen? De bygger ny bhg som de håper kan ta mange unger, men det gir meg ingen garanti for bhgplass. Ikke sikkert den står ferdig når den skal heller. Jeg skal søke om permisjon, men aner virkelig ikke hva jeg skal søke om..... 80 eller 100%? Veldig stor sjanse for at jeg må gå hjemme med ungen en stund........ Best med 80%? For å ha permisjon lengst mulig? Aaangst. Tenk om jeg må gå hjemme ulønnet, har ikke råd. Og mister da pengene, går på aap. Mannen jobber "ordinært". Bare kluss dette. Hvis man har 100% plass. Bhg, hvor mye MÅ man bruke plassen? Tenkte jo ikke på dette da jeg fikk eggløsning Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 94de3...2fe
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #2 Skrevet 23. august 2015 Og hvis man søker om plass med oppstart desember, er det "lite sannsynlig" at man får den plassen med mindre et barn slutter? Anonymous poster hash: 94de3...2fe
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #3 Skrevet 23. august 2015 Vi omgikk systemet litt. Kommunale barnehager har ikke lov til å holde plass til barn som ikke bruker den her. Man får heller ikke kommunal plass til barn født etter 01.09 i vår kommune. Men vi søkte vår eldste over i privat barnehage fra høst 15. De har søskenprioritering. Og så kom babyen inn på den prioriteringen, og vi har nå permisjon frem til ettårsdagen. 😊 Anonymous poster hash: 123a9...736
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #4 Skrevet 23. august 2015 Så lenge du ikke benytter deg av barnehage så f¨år du 6000 i mnd, pluss at du slipper å betale barnehage som er på ca 2500. Om du eks bruker disse til å betale dagmamma frem til sommeren igjen da hun vil få plass i barnehagen. Om du ønsker barnehage fra januar, men er villig til å betale for plassen tidligere så kan det være at en privat barnehage ville blitt veldig glad for denne dealen:) Anonymous poster hash: a71f3...727
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #5 Skrevet 23. august 2015 Vi omgikk systemet litt. Kommunale barnehager har ikke lov til å holde plass til barn som ikke bruker den her. Man får heller ikke kommunal plass til barn født etter 01.09 i vår kommune. Men vi søkte vår eldste over i privat barnehage fra høst 15. De har søskenprioritering. Og så kom babyen inn på den prioriteringen, og vi har nå permisjon frem til ettårsdagen. Anonymous poster hash: 123a9...736 Skjønner men det finnes ingen private bhg her. Og jeg har ikke bil! Er endel å velge mellom, men samtlige bhg er kommunale. Men hvor mye må man minst bruke plassen? Så lenge du ikke benytter deg av barnehage så f¨år du 6000 i mnd, pluss at du slipper å betale barnehage som er på ca 2500. Om du eks bruker disse til å betale dagmamma frem til sommeren igjen da hun vil få plass i barnehagen. Om du ønsker barnehage fra januar, men er villig til å betale for plassen tidligere så kan det være at en privat barnehage ville blitt veldig glad for denne dealen:) Anonymous poster hash: a71f3...727 Bhg her er på 2800kr ja, men søskenplass er vel litt billigere? Vet ikke om noen dagmammaer her, men skjønner at det er noe jeg må sjekke ut. Anonymous poster hash: 94de3...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå