Gå til innhold

Dere som ble single da barnet var 3-4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble omsorgsfordelingen, og hvorfor? Vi blir ikke enige. Jeg er den som har hatt permisjon, tatt en jobb fordi det var nært hjemme slik jeg fort kan hente i bahgen. Jeg følger og henter hver dag i bhagen. Jeg har barnet mest ila dagen. Han har siden hun ble født jobbet mye, trente 5 dager i uka rett etter jobb da til hun ble 2 år. Etter dette har han pusset opp, noe som er for oss, men jeg er den som hadde henne uasnett? Nå vil han ha 50%? Men han har jo ikke hatt det frem til nå? Råd?

Anonymous poster hash: a402a...434

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil han neppe få før barnet er større.Her er 4 åringen hos far fra torsdag ettermiddag til mandag annenhver uke.

Anonymous poster hash: 6119e...a10

Skrevet

Det vil han neppe få før barnet er større.Her er 4 åringen hos far fra torsdag ettermiddag til mandag annenhver uke.

Anonymous poster hash: 6119e...a10

Men ville han ha mere? Hva sa de på fvk?

Skrevet

Mine var 4 og 6 år og vi har 50-50.

Vi jobbet begge 100 % men jeg hentet og leverte hver dag da han jobbet langt unna. Han dro før vi sto opp om morgenen og jeg ordnet barna, lagde matpakke og leverte barna. Hentet de og lagde middag og mannen kom hjem til ferdig middag.

Vi ble fort enige om 50/50 for begge vil se barna mest mulig og jeg mener at jeg absolutt ikke har noen bedre argumenter for å ha de mer enn ham. Ja jeg hentet og leverte men det var ikke fordi jeg er bedre enn ham og at han ikke hadde greid det. Vi var en familie og vi hadde en rutine som gjorde at hverdagens logistikk gikk opp. Jeg har ikke mer rett på barna enn han og han er en fantastisk pappa selv om jeg gjorde mer av rutinen med barna.

Pappan greier utmerket å gjøre disse tingene selv hvis han må og det må han nå som han er alene med de 50%. Og han elsker det :-)

Fordeling er hva som er best for barna. Vi bor 5 min unna hverandre og har nøkler til hverandre hus slik at vi kan hente ting barna trenger uavhengig om den andre er hjemme. Barna ønsker å se oss like mye. For meg er det aldri vært et argument at jeg "fortjener" barna mer siden jeg var den "flinkeste" med barna da vi var sammen. Hverdagen den gang var hva som funket den gang. Nå er det anderledes.

Skrevet

Skjønner deg kjempegodt! Først av alt - 50% er ikke anbefalt for noen barn og helt tøysete for så små barn. De trenger å ha det stabilt og trygt, samtidig som de har jevnlig kontakt med begge foreldrene. Vi har akkurat gått fra hverandre. Vi skal forsøke oss på fredag til søndag og en fast dag i uken. Dvs at de sees oftere men ikke så lenge av gangen. Tror det er det beste her. Far ønsker 50%, men har ikke så god helse så til å begynne med blir det nok heller ikke noe overnatting faktisk..

Hadde hjulpet om en hadde selvinnsikt til å se hva en har bidratt med og hvor interessen har vært for barnet. Det er nok mange som mener de bidrar mer enn de faktisk gjør...!

Ikke la dem pushe deg på meklingsmøte!!

Anonymous poster hash: 488e6...24c

Skrevet

Skjønner deg kjempegodt! Først av alt - 50% er ikke anbefalt for noen barn og helt tøysete for så små barn. De trenger å ha det stabilt og trygt, samtidig som de har jevnlig kontakt med begge foreldrene. Vi har akkurat gått fra hverandre. Vi skal forsøke oss på fredag til søndag og en fast dag i uken. Dvs at de sees oftere men ikke så lenge av gangen. Tror det er det beste her. Far ønsker 50%, men har ikke så god helse så til å begynne med blir det nok heller ikke noe overnatting faktisk..

Hadde hjulpet om en hadde selvinnsikt til å se hva en har bidratt med og hvor interessen har vært for barnet. Det er nok mange som mener de bidrar mer enn de faktisk gjør...!

Ikke la dem pushe deg på meklingsmøte!!

Nei det er det jeg frykter, å bli pushet til noe som er feil for barnet. Jeg tenker en myk overgang er best, der hun er med den som hun bruker være med mest. Jeg er åpen for lengre samværsperioder når hun blir eldre. Skolealder? Da kan hun bestemme mer selv. Ser for meg en dag i uken og annen hver langhelg og ellers om han veldig gjerne vil ha henne med på noe El.l.... Han sier han vil gå rettens vei om jeg ikke blir med på 50%... Der tror jeg ikke han kommer langt. Hi

Skrevet

Bare la han true med 50/50 og si at da får dere heller la retten avgjøre. Det skal mye til at retten dømmer 50/50. Bare det at dere ikke blir enige om en slik ordning sier litt om at samarbeidet ikke er på topp - noe en slik ordning krever. Jeg synes du tenker fornuftig. Bare forsøk å holde deg rolig/ha is i magen når han kommer med disse truslene. Få deg evt en god advokat dersom han eskalerer dette. Forsøk å fortell at det er i barnets og deres interesse at dere finner en løsning uten å dra dette videre.

Skrevet

Bare la han true med 50/50 og si at da får dere heller la retten avgjøre. Det skal mye til at retten dømmer 50/50. Bare det at dere ikke blir enige om en slik ordning sier litt om at samarbeidet ikke er på topp - noe en slik ordning krever. Jeg synes du tenker fornuftig. Bare forsøk å holde deg rolig/ha is i magen når han kommer med disse truslene. Få deg evt en god advokat dersom han eskalerer dette. Forsøk å fortell at det er i barnets og deres interesse at dere finner en løsning uten å dra dette videre.

Skrevet

Jeg og BF bor i samme kommune. Så vi har 50/50 og det har fungert fantastisk i 5 år nå. Alt har med hvordan man tilrettelegger for barnet. Han har ikke med seg en bag med klær når han skal til pappa, kun skolesekken. Gutten synes selv at det er kjekt med to hjem ☺

Skrevet

Nå er jeg og BF gode venner da. Har svelget noen kameler, men alt for at det skal være best mulig for gutten! Jeg vil helst ha han hjemme her 100%, men gutten har tross alt en far som han er glad i og fortjener å treffe oftere enn hver 2 helg. Vokste selv opp med å kun se pappa hver 2 helg og det var helt forferdelig å savne pappan sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...