Gå til innhold

Kan jeg "be om" sykemelding?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 29 og så utrolig sliten. Veksler mellom å sovne "overalt" eller å ikke få sove i det hele tatt. Kommer hjem fra jobb med hodepine hver dag. Den gir seg i løpet av helgen men så er det på an igjen på mandagen.. Jeg har vondt i beina (men ikke bekkenløsning) og mye "vondter" i magen. Sliter rett og slett med å ta meg

av de to jeg har fra før på ettermiddager og kvelder 😕 Dessverre jobber mannen skift og er mye borte i perioder så det er begrenset avlastning jeg kan få.

Jeg jobber som lærer på 2.trinn og det er mye gåing og ståing. Og på toppen av det hele er arbeidsmiljøet ikke så bra... Det sliter utrolig psykisk.

Dette ble langt, men jeg er så lei meg.

Har aldri vært sykemeldt før og hadde virkelig planer om å holde ut de siste ukene, men det er utrolig tungt. Jeg skal til legen på mandag, men syns det er veldig vanskelig å legge ting fram som de er. Syns jeg "klager" sånn. Hva ville dere andre gjort?

 

Anonymous poster hash: d81ae...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! Hvordan legger man det egentlig fram for legen? Huff.. Gruer meg!

Ser for meg at det kanskje er lurest å jobbe litt. Er redd for at dersom jeg forsvinner helt vil jeg rett og slitt ikke klare å komme tilbake igjen...

 

Anonymous poster hash: 82599...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du be om å jobbe mindre? Er sykemeldt 50% selv, og jobber halve dagen. Det hjelper her ihvertfall.

 

Anonymous poster hash: 263b1...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke tro det er noe å grue seg til. Slapp å bli sykemeldt selv pga god tilrettelegging på jobb og er i permisjon nå, men da jeg var hos legen i uke 32 sa hun nærmere rett ut at det var fint jeg hadde jobbet så lenge, og om jeg skulle trenge sykemelding var det ikke noe problem. Varierer nok litt fra lege til lege, men tror så lenge du har kommet så langt blir det ingen problem.😊