Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Jeg er enke, 3 år siden mannen døde. 2 barn. Truffet ny mann, for snart er år siden, også han har 2 barn. Han og barnets mor gikk fra hverandre for 6 år siden. De har fortsatt å feire jul, bursdager etc sammen. Han inviteres i alt av familieselskap der, og deltar også. Jeg er selvfølgelig ikke invitert. Slik jeg har forstått det blir også hun invitert når min kjæreste sin familie har selskap, men deltar ikke når jeg deltar. Kjæresten sier at slik vil det alltid være, take it or leave it. Sårt å tenke på at jeg aldri får feiret jul etc med ham. Er jeg en egoist, eller han en dust? Anonymous poster hash: 74b5a...90e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Han er en dust Anonymous poster hash: ed7b9...13d
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Nå er jo forholdet ferskt, men på sikt blir jo dette merkelig. Jeg hadde satt foten ned, hvis forholdet er seriøst. Anonymous poster hash: 1dfb3...a24
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Han begrunner det med at siden de alltid har feiret sammen, så vil barna hans begynne å mislike meg hvis han nå "plutselig" skal begynne å feire med meg.. Anonymous poster hash: 74b5a...90e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Veldig rart at han er så bastant på at det alltid skal være sånn. Hva hadde skjedd om dere to fikk et barn? Skulle du feiret jul alene med fellesen fordi han SKAL feire med eksen? Anonymous poster hash: 23e22...e4e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Her synes jeg det virker som litt lite rom for dere å utvikle dere sammen. Er det utenkelig at du og denne eksen kan bli bedre kjent slik at dere kan delta på ting sammen? Hva med å invitere til noen familiesammenkomster hjemme hos dere? Hvis de har vært lenge sammen har de nok sterke bånd selv om selve kjærligheten mellom dem har sluknet. Tenker du vil ha mye igjen for å tenke på denne eksen som en del av familien, selv om det er vanskelig. Hun er jo tross alt mor til han barn... Har du forklart mannen hvordan du føler? På en måte slik at han skjønner at du ikke er sur for at han er hos henne eller hun er med i selskap, men at du kanskje føler at du ikke betyr like mye fordi du blir ekskludert på julaften o.l.? Eventuelt må du bare godta det, og håpe hun finner seg en ny mann snart, for da vil nok situasjonen forandre seg en del Anonymous poster hash: b5b55...561
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Min mamma og hennes mann feirer ikke jul sammen. Han er selvfølgelig velkommen her, og hun hos hans barn også, men de velger å feire hver for seg, med hver sine barn (og etterhvert barnebarn) Så for meg er dette helt vanlig, jeg skjønner godt at mamma ønsker å feire med sine, og at han ønsker å feire med sine. De har vært sammen i 18 år nå, er gift og har det bra, men akkurat julemiddagen og gaveåpningen har de hver for seg. Hvorfor er det så galt da, de er sammen resten av jula og resten av året (og har ingen felles barn) Anonymous poster hash: 61652...dc3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Hun nekter å hilse på meg.. Tror ikke hun er interessert i å sosialisere med meg dessverre.. Vi bor ikke sammen, og kommer definitivt ikke til å få barn sammen., Anonymous poster hash: 74b5a...90e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Hvorfor kan ikke dere feir jul sammen? Anonymous poster hash: 62339...b02
Superdolly Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Ettersom dine barns far er død, vil en stefar få en stor og viktig rolle i livet deres. Så jeg hadde strevd med å gå inn i et forhold til en som var så tydelig på at han kom til å fortsette å prioritere sin eks foran meg på alle store merkedager. Jeg ville også ha nølt med å få barn med en slik mann, for jeg ville lurt på om han kom til å nedprioritere også dette barnet til fordel for eksen og deres felles barn. I ditt tilfelle ville jeg ha spurt ham, og var han så tydelig på dette som det høres ut som han har vært, ville jeg ha endt forholdet. Ikke fordi jeg anser meg som en voldsomt sjalu person, men fordi jeg tenker på hvordan det ville føles for dine barn når deres stepappa aldri stiller opp for dem på viktige merkedager som jul og 17. mai.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 OM du skulle bli gravid, og OM du beholder barnet, hvordan ser han for seg å utføre dette? Utelate sitt eget barn, til fordel for eksen? Eller ta med barnet og etterlate deg og dine unger? Han er klar over at hans deltagelse i dine barns liv ikke er "bare" en stefar, siden de har mistet faren sin, vil en stefar stå høyere, enn om de hadde hatt pappaen sin. Anonymous poster hash: a9100...537
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Spar deg selv for irritasjon og frustrasjon!! Dette forholdet er IKKE verdt det! Anonymous poster hash: ed4da...d40
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Barn skjer ikke, da vi begge er sterilisert.. Vi har et fint forhold, se bortifra dette... Anonymous poster hash: 74b5a...90e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 dette er jo en spesiell ordning og alt det der, men barna hsns syns sikkert det er fantastisk når ikke mamma og pappa lengre kan bo sammen. Så jeg forstår han, men jeg forstår også at du ikke vil være med i en dlik ordning. Anonymous poster hash: ba57c...1bf
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 En slik ordning hadde jeg ikke orket på sikt. Jeg hadde tatt ham på ordet... take it or leave it... jeg hadde gått! Med en eksdame som han ble skilt fra for seks år siden nekter å en gang hilse på deg, da tenker jeg at det er duket for mer problemer med denne mannen... Anonymous poster hash: 5878f...d25
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Alle er så negative... Jeg tenker at selv om han sier nå at dette aldri kommer til å forandre seg, så er det ikke sikkert han sier det samme senere... Ting kan endre seg. Hvis dere flytter sammen, får dere to et sterkere bånd og dere kan bli en familie, selv om dere ikke har felles barn. Denne eksen vil kanskje ikke bli kjent med deg nå, men det kan også endre seg. Forsøk å strekke ut en hånd. Det er sikkert vanskelig for henne også at eksmannen hennes nå har en ny dame. Men siden han liker deg, så kommer sikkert hun også til å gjøre det om dere blir kjent. Jeg tenker at dette ikke er umulig å overkomme. Har dere det fint ellers, så kan dette også løse seg med tiden. Et forhold kan være vanskelig, men er der kjærlighet er der håp. Lykke til Anonymous poster hash: b5b55...561
Gjest Antarctica Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Over tid kan nok dette endre seg, samme hva han sier nå - men jeg skjønner at det gjør deg skeptisk hvis du ikke vet om og når han kommer til å dreie mer over mot å være din partner i stedet for en annens ekspartner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå