Gå til innhold

Hvor dyr sykkel har deres skolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt nye sykler til barna nå - 3500 kr på hver av syklene. Frem til nå har de alltid fått brukte sykler, men nå er de 9 og 12 år og skal begynne å bruke syklene mer så da slo jeg til og kjøpte nye. Men jeg får rett og slett "dårlig samvittighet". Det er så sjeldent jeg bruker så mye penger på noe som helst.

Så.... Hvor dyre sykler har deres skolebarn? Håper jeg er i normalklassen hva pris angår.

Anonymous poster hash: 65296...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk eldste en fancy terrengsykkel til godt over 6000 ... Grøss! Var ikke jeg som betalte, synes selv slikt er galskap. Tror du er i en ganske Ok prisklasse. Min er 8 år

Skrevet

Bor i utlandet og kjøpte sykler til barna på 6 år. De passer bedre fra våren av og passer bra med skolen. Splitter nye, råkul, og de valgte selv. Skjønner at jeg gjorde et kupp for jeg syntes da at det var dyrt ned 100 euro PR sykkel 😲 Hjelp 25 euro PR stk.

Anonymous poster hash: 80f85...997

Skrevet

7 åring -2500 kr

10 åring 5500 kr

Anonymous poster hash: c8591...611

Skrevet

7 åring. 500kr . God som gull , dere er gærne.

Anonymous poster hash: 67eed...798

Skrevet

Skrevet

9-åringen: 2500 (nedsatt fra 3990)

6-åringen: 700 (nedsatt fra 1200)

Anonymous poster hash: f0e0e...5a2
Skrevet

6 åringen kr 1700.  Det vert dyrare neste gong, om han skal ha ny sykkel.  Satsar på at vetlebroren kan overta.

Skrevet

14-åringen har en sykkel jeg betalte 5.000 for, den var satt ned fra 7900 kr. Han sykler mye, til skolen, til trening, til venner osv og er superfornøyd med denne. Det er mye penger, men når den blir brukt så mye er det verdt det synes jeg.

10-åringen har en sykkel som er arvet etter storebror. Den kostet ca 3.000 en gang, men nå er den nesten brukt opp. Skal følge med nå om ikke vi kan få gjort et godt kjøp på salg så han har en ny før våren kommer.

6-åringen har en arvet sykkel etter kusina, en billigsykkel med pedalbrems og uten gir. Vi må nok oppgradere for henne neste år også.

Jeg må si jeg mye heller bruker penger på skikkelig utstyr som fremmer glede over mosjon og trening enn på mye annet. Vi lever temmelig nøkternt ellers og bruker ikke mye penger på hverken klær, interiør, biler eller ferie, men ungene har skikkelig sportsutstyr.

Anonymous poster hash: c48eb...31e

Skrevet

Niåringen fikk sykkel til fire tusen i fjor. Kunne gå opp en str på ramma om vi valgte den modellen, altså varer den "dobbelt så lenge". I tillegg er den skikkelig solid, og det er en fordel😊

Anonymous poster hash: 31669...9b4

Skrevet

Femti kroner på loppis. Andreklassing.

Vi kommer til å kjøpe brukt så lenge vi finner bra sykler på bruktmarkedet.

Anonymous poster hash: a2919...c6e
Skrevet

8 åringen fikk sykkel til 3500 i våres. Prøvde å finne brukt, men syntes de skulle ha for mye for syklene. 2000 kr, for en 3 år gammel sykkel, har ikke jeg lyst til å betale. Spesielt da det er sykler som blir brukt av barn, de er gjerne ikke i så god stand etter 3 år. Da satser vi heller på å selge sykkelen hans, da han er ferdig med den.

Anonymous poster hash: 6e74c...0b9
Skrevet

Jeg kjøpte en til 500 kr til ene barnet i våres, men den viste seg å være bare dritt. Kjedet har hoppet av på begge de to siste sykkelturene (selv etter justering på "girkassen". Ene gangen kilte hele girgreia seg inn i eikene så jeg måtte bære sykkelen hjem. Sykkelen 12-åringen har, har han hatt i tre-fire sesonger og den betalte vi 1000 kr for. Den har alltid vært litt tung og hard på bremsen blant annet. Nå har de fått noen utrolig lette, fine sykler. Min erfaring med bruktmarkedet er altså så som så.

Skrevet

Og i flukt dør små uskyldige barn.

Fy faen. Kontraster. I-landsproblemer.

Anonymous poster hash: 9b716...321

Skrevet

6 åringen kr 1700. Det vert dyrare neste gong, om han skal ha ny sykkel. Satsar på at vetlebroren kan overta.

1700 her og, helt vanlig sykkel som fungerer til det den skal. Regner med han kan ha den til tredje klasse hvis han fortsetter å vokse så sakte..

Anonymous poster hash: caba9...c80

Skrevet

Har tre barn på 3, 10 og 15 år.

De to første syklene til eldste kostet rundt 1000 - lappen og den tredje kostet 5000 og den fjerde og siste kostet 7000 (konfirmasjonsgave).

Mellomste arvet og slet ut de to første fra eldste i løpet av noen måneder. (Sliter det meste betraktelig mer enn eldste.) Så fikk hun en til 2000 som hun slet ut på 1 1/2 år. Nå har hun arvet den til 5000. Har brukt den i to år og den er like fin! (Helt annen kvalitet!)

Minste har nå en 12", kjøpt brukt for 100 kr. Vi får se hvor mye han sliter sykler før vi kjøper. Er han som eldste kjøper vi brukt og billig. Er han som mellomste blir det en dyrere. (Viktig at utstyr er i orden, men vi kaster ikke bort penger på tull heller.) Den til 5000 kommer han nok til å kunne arve, han også da. Siden den er like fin. Skal få seg en ny runde med lakk da, så den ser litt friskere ut. 👍👍😄😄

Anonymous poster hash: 71aac...109

Skrevet (endret)

2-3000kr.

De går i 2. og 4. Klasse.

Endret av KineMor ♥C&M&O♥
Skrevet

Og i flukt dør små uskyldige barn.

Fy faen. Kontraster. I-landsproblemer.

Anonymous poster hash: 9b716...321

Det er faktisk ikke mulig å tenke slik. Det blir samme prinsippet som når jeg som barn var stappmett og min farmor ville ha meg til å spise opp alt fordi :"barn i Afrika sluter vet du!".

Man må leve etter de forutsetningene man har og håndtere de utfordringene og den tematikken som er naturlig for ens eget miljø. Når vi bor i et rikt land med gode inntekter, er det helt naturlig å diskutere bl.a. sykler, som er noe de fleste barn har.

Til HI: Våre barn sine sykler har kostet mellom 2000 og 3500 kr, barna er mellom 6 og 13 år.

Anonymous poster hash: de0ab...148

Skrevet

Dytt litt :-)

Skrevet

Har kjøpte brukte, viser nesten ikke på de. 300kr per stk for dbs

Anonymous poster hash: b31a0...6cc

Skrevet

Eldste sin kostet 2500, merida. Hun er 11.

Mellomste sin kostet 1300. 6 år, dbs

Yngste sin kostet 1300. 4 år. Kjempe dårlig og tung sykkel. Men var dyr pga at det var Elsa og anna sykkel.

Anonymous poster hash: 6ef3c...4d3

Skrevet

9-åring har en sykkel vi kjøpte på finn for 900. Ser flunkende ny ut. Samtidig solgte vi den forrige sykkelen hennes for 800 på finn😊

Anonymous poster hash: 0f8eb...e05

Skrevet

Tror de siste syklene til ungene kostet litt under 4000kr stk.

Hun minste har bare arvet frem til denne, hun eldstefikk en til 1400 for noen år siden. Elendig kjøp selv om den skulle være bra. Kjøpte den på salg, slik at den hadde kostet endel. Begynte å ruste på kort tid, ting ramlet av, gira ble vrange, bremsene var dårlige og igrunn var lista over feil lang. Sykkelen hadde også en rar fasong, for når setet ble hevet var den vond å sykle på. Legger heller i mer penger for en god sykkel enn en som kan bli mye problemer med. Nå er det sesong tre de er i bruk, få ting som har måtte få litt reprasjon på de. (At ungene har sykla i skogen, tryna og ødlelagt skjerm, pumgteert osv telles ikke som feil. Og ikke får ungene beskjed om å være mer forsiktige heller. De er aktive, tester ut nye grenser og det syns jeg er topp)

Vi har kjøpt sykler på loppis som vi har på hytta. Vi har fått to kjempe gode sykler der for snurt og ingenting. Hadde de ikke alt fått nye sykler så hadde de fått disse hjemme. Nå var det ren flaks at vi så disse på loppis, og jeg syns det ere greit å slippe å dra med sykler frem og tilbake.

Anonymous poster hash: b507e...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...