Gå til innhold

Noen andre med sosial angst som har

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdannet seg som sykepleier?

Jeg har kommet inn på sykepleien, men gruer meg noe voldsomt til muntlige framføringer. Men vil ikke la angsten stoppe meg heller.

Noen som har beroligende ord?

Anonymous poster hash: 7e496...d57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og det gikk superfint!

Sa ifra i starten og etterhvert når vi ble veldig godt kjent i klassen gikk d kjempefint!

Var ikke så mye fremføring heller,

Anonymous poster hash: 70662...52e

Skrevet

Jeg har noia for å stå framfor store folkemengder ja. Sykepleier ble jeg fordi. Enda vi var over 100 i klassen.

Hjalp noe enormt at han ene på gruppa mi var mer nervøs, han la hendene på det sorte kateteret før vi skulle framføre noe første gangen. Han var nervøs han, for det ble svetterender etter fingrene hans på kateteret. Og det tok noen minutter før de forsvant.

Det er jævli de føste gangene, så går det bedre :) fåtallet er komfortable med framlegg.

Anonymous poster hash: c9e11...64a

Skrevet

Jeg meldte meg inn i fau på skolen og der må jeg prate foran hele foreldreskaren 2 ganger i året ( på foreldremøter) og jeg må prate, si min mening om saker på fau møter!

Jeg var drit redd og supernervøs ( på randen av og svime av) men bestemte meg for og gjøre det åpnet med og si hva jeg het og hva jeg gjorde i skolesammenheng før jeg bare sa klart fra at jeg liker ikke og stå her og snakke så det kan hende det blir litt kluss i "talen" svettet som en gris men det gikk bra, lever enda.

Det er en treningsak og du vet jo når du skal ha eventuelle fremføringer så øverst og puste rolig.

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord <3

Har bestemt meg for at jeg SKAL klare det :)

Skrevet

Dette klarer du! Jeg liker det ikke selv, men kan ikke si at jeg har sosial angst.

Det er ofte fremføringen er for bare en liten del av klassen. Gjør det slik at du starter fremføringen så slipper du å stå der oppe og grue deg. Kanskje de andre er greie og lar deg si lite også? I starten i det minste. Så bygger du deg opp på den måten.

Anonymous poster hash: 349e8...9da

Skrevet

Nå er ikke jeg sykepleier, men førskolærer som har sosial angst. Måtte øve mye på å fremføre foran klassen da vi ble møtt mye av dette i arbeidslivet mtp møter og slikt. Er veldig glad for det. Jo mer øvelse jo tryggere blir man.

Anonymous poster hash: f826b...ba0

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord <3

Har bestemt meg for at jeg SKAL klare det :)

HI

Skrevet

Jeg har ikke angst, men liker jo ikke akkurat å snakke foran folk. Jeg er nyutdannet ingeniør, og på skolen måtte vi ofte fremføre prosjekter foran klassen. Ikke tenk på det, folk legger ikke merke til om folk glemmer ting eller sier noe feil, de har som regel nok med sitt eget og er like nervøse de også :)

Skrevet

Der kom visst svaret mitt to ganger :)

Tusen takk for fine tilbakemeldinger, godt å høre at jeg ikke er alene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...