Gå til innhold

Barnehageansatt som bestikker barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en barnehageansatt som er ELSKET av foreldrene, og som barna gjerne søker til. Greia er at denne voksne gir barna kjeks for å sitte pent ved bordet, kjeks for å sitte pent i samling osv. Og er det noen litt "prestisjeforeldre", er denne ansatte ekstra på barnet, tar det med på oppgaver, og prater gjerne ti minutter ekstra med disse foreldrene, mens andre blir oversett eller fortalt hva de gjør feil.

Hva syns dere som har barnehagebarn? Dette er altså en ansatt som foreldrene elsker for barna er jo så opptatt av personen...

Anonymous poster hash: ecdeb...475

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjalu?

Anonymous poster hash: 1bea2...946

Skrevet

Syntes det hørtes helt greit ut. Favorisering er jo ikke greit, men det er jo ikke sikkert barna får ulik oppmerksomhet på dagtid. Du sier jo selv at barna elsker han. Jeg tenker at det er et flott tegn.

Anonymous poster hash: 3b194...a9b

Skrevet

Sjalu?

Anonymous poster hash: 1bea2...946

He he, nei, bare lurer på hva foreldre syns om at barna deres blir kjøpt med kjeks flere ganger til dagen uten at de får beskjed om det? Jeg fikk vite dette via en annen ansatt da mitt barn plutselig begynte å mase om kjeks for å gjøre ting hjemme... Resten er observasjoner... Barnet mitt er innafor hos dama, så det er ikke det, bare lurer på hva andre tenker? Om folk er klar over at det ikke alltid er oppriktigheten ute og går 😊 barnet mitt får en ekstra is bak hjørnet av denne ansatte, jeg syns ikke det er greit at barnet mitt blir foret med søtsaker, og kjeks har vi med oss på søndagstur, ikke ellers...

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjeks som betalingsmiddel hadde fått meg til å fly i flint, i alle fall.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å lære barnet at det skal bli belønnet for noe som strengt tatt er forventet av de.

Anonymous poster hash: 67e15...572

Skrevet

Hvorfor reagerer ikke andre ansatte på at hun gir ut kjeks etc da?

Anonymous poster hash: 79840...ecf

Skrevet

Hvorfor reagerer ikke andre ansatte på at hun gir ut kjeks etc da?

Det kan det vel hende at de gjør?

Skrevet

Dette virker rett og slett så lite sannsynlig at jeg strever med å tro det. Historien henger ikke på greip i det hele tatt..

Anonymous poster hash: dc678...983

Skrevet

Jeg synes hele denne greia er preget av barnslige voksne. Å bestikke en unge er greit i blant, men ikke hele tiden. At barnet ditt spurte deg om det hjemme én gang tenker jeg er helt greit. Om det er for å sjekke om det som funker i bhg også funker hjemme. Det som ikke er greit er om barnet plutselig får et karakterskifte, der han blir sur hvis han ikke får noe hver gang. I så fall er det jo et stort problem i bhg og noe denne ansatte driver med ofte, men da burde de ansatte i bhg ha en dialog seg i mellom om det. Ikke stå å slarve med deg i gangen.

Enten er det bhg som ikke har modne ansatte eller så er det du som lager storm i vannglass. Ut i fra hva og hvordan du skriver så tenker jeg at det godt kan være du som lager storm i vannglass.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg synes hele denne greia er preget av barnslige voksne. Å bestikke en unge er greit i blant, men ikke hele tiden. At barnet ditt spurte deg om det hjemme én gang tenker jeg er helt greit. Om det er for å sjekke om det som funker i bhg også funker hjemme. Det som ikke er greit er om barnet plutselig får et karakterskifte, der han blir sur hvis han ikke får noe hver gang. I så fall er det jo et stort problem i bhg og noe denne ansatte driver med ofte, men da burde de ansatte i bhg ha en dialog seg i mellom om det. Ikke stå å slarve med deg i gangen.

Enten er det bhg som ikke har modne ansatte eller så er det du som lager storm i vannglass. Ut i fra hva og hvordan du skriver så tenker jeg at det godt kan være du som lager storm i vannglass.

Å gi unger is og kjeks mellom måltidene hører ingen steds hjemme!

Skrevet

Hehe, hvilken barnehage skal dette være da?

Skrevet

Jeg hadde blitt sint, og tatt det opp med barnehagen. For barna skal da ikke få kjeks flere ganger om dagen. Og få belønning for å gjøre ting som er forventet av de.

Men reagerer virkelig ikke de andre ansatte på det? Jeg hadde sagt klart ifra som ansatt der.

Anonymous poster hash: 95335...e6c
Skrevet

Nei, til vanlig har det ikke det. Men hvis et barn f.eks. har det vanskelig eller noe har skjedd, kan en is være en "inngang" til samtale med barnet. "La oss ta en is" og så går man inn sammen eller setter seg bak skjulet og har det hyggelig. Da kan man få i gang en samtale eller oppnå kontakt og "tune inn" på barnet, så barnet føler seg sett og hørt. Om det er dette den ansatte bruker kjeksen til vet ikke jeg, men det er meningen at de ansatte i bhg skal kunne ta sånne vurderinger og avgjørelser. Hvis han ikke har det, og bare bruker kjeks i hytt og gevær, så er det noe ped leder burde ta tak i. Hvis ikke ped leder tar tak i det er det større problemer i den bhg enn om de får kjeks eller ikke.

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei. En is når noe "er skjedd" er ren opplæring i faget "hvordan maskere følelser som noe annet enn de er." Resultatet er trøstespising, spiseforstyrrelser og what not.

Skrevet

Nei, til vanlig har det ikke det. Men hvis et barn f.eks. har det vanskelig eller noe har skjedd, kan en is være en "inngang" til samtale med barnet. "La oss ta en is" og så går man inn sammen eller setter seg bak skjulet og har det hyggelig. Da kan man få i gang en samtale eller oppnå kontakt og "tune inn" på barnet, så barnet føler seg sett og hørt. Om det er dette den ansatte bruker kjeksen til vet ikke jeg, men det er meningen at de ansatte i bhg skal kunne ta sånne vurderinger og avgjørelser. Hvis han ikke har det, og bare bruker kjeks i hytt og gevær, så er det noe ped leder burde ta tak i. Hvis ikke ped leder tar tak i det er det større problemer i den bhg enn om de får kjeks eller ikke.

Dette er en ped.leder. Og denne personen sier selv som det er, at det er den eneste måten hun får barna til å sitte stille i samling. Så er ikke engangstilfeller... Heller ikke storm i vannglass, jeg sier da ikke at jeg lager noe huskestue av det, men barna får beskjed "nå skal vi inn og spise, kom og sitte pent så skal dere få kjeks. Sitter du ikke pent, så får du ikke kjeks Kari!"...

Jeg lager ikke storm, jeg bare spurte hva folk syntes, for ja, selvsagt spør 5-åringen etter kjeks hjemme da...

Jeg lager ikke noe fuss, jeg bare spurte i barnehagen hva som var greia, fikk et svar, og har observert litt... Himmel, så hyggelige dere er her inne da. Være snille nå, så skal dere få kjeks av meg 😝

Gjest Antarctica
Skrevet

Mat skal heller ikke være anerkjennelse, bekreftelse eller belønning for pen oppførsel.

Skrevet

Om det er eneste måten hun får barna til å sitte rolig på, så burde hun gå litt ut av boksen sin og finne ut av hva annet hun kan gjøre. Nå har vel barna blitt vant til å få kjeks i samling og de forventer å få det.

Om barna er urolige i samling, så er ikke samlingen interessant nok for barna. Høres ut som den ped.lederen har litt å jobbe med.

Anonymous poster hash: 67e15...572

Skrevet

Det høres dumt ut, men prøv å ikke tenk for mye på det. Mest sannsynlig tar ikke ditt barn skade av at denne ene ansatte oppfører seg sånn. Dere som foreldre er ikke sånn og ikke de andre ansatte heller. På sett og vis er det litt greit at barnet opplever at noen mennesker er sånn og lærer seg å takle det

Anonymous poster hash: f6bdc...429

Skrevet

Veldig lite pedagogisk av en pedagogisk leder. Jeg hadde også reagert.

Anonymous poster hash: 1e783...679

Skrevet

En god barnehageansatt vil ikke bruke mat eller is som "bestikkelse" for å få barna til å snakke.

Anonymous poster hash: 984f8...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...