Gå til innhold

Hadde dette skjedd i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg en dokumentar i går, på VGtv.

Handlet om funksjonshemmede som satt i rullestol

(VELDIG pleietrengede)

Pleierne tok de med på strippe klubb og horehus og de drakk mye øl og drinker...

Er jeg slem som syns dette var spesielt? ?

Anonymous poster hash: 1dbc1...c3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skikkelig slem!

Anonymous poster hash: 05389...290

Skrevet

Ja, skikkelig slem!

Men hadde dette skjedd i Norge? ?

Er det "lov"?

Skrevet

Hvis den funksjonshemmede er mentalt oppegående er det ihvertfall ikke ulovlig. Har han med seg profesjonelle hjelpere kan ikke de drikke alkohol men brukeren kan.

Skrevet

Horehus og strippeklub er her ikkje, men ein kollega fortel om fuktige byturar med ryggmargskadde i studietida, og eg håpar slikt føregår enno. 

Anonymous poster hash: 38f39...462
Skrevet

Dokumentaren heter skin and bones.

Hi

Skrevet

Du har hørt om sexkjøpsloven?

Anonymous poster hash: b8cc4...711
Skrevet

Ja,men dette var at de reiste på ferie til Tyskland hvor de sikkert har andre lover.

Men jeg ser ikke for meg at helse Norge hadde tatt pleietrengede på sånne ferier...

Det var det jeg tenkte på.

Skrevet

Så lenge vedkommende ikke er umyndiggjort,det være seg mentalt oppegående eller ikke,kan ingen nekte vedkommende noe som helst. Vedtak fra fylkesmannen må fattes ifht bruk av tvang og makt.

Anonymous poster hash: 9ac2c...941

Skrevet

Det kommer ann på det jeg har vært med sterkt funksjonshemmede bruker på byen jeg. Han var fult oppgående i hode og ville ut og ville at vi skulle ta en øl sammen med han fordi han ville leve mest mulig liv og ikke skille seg ut så veldig mye. Jeg liker ikke øl så jeg fikk et glass vin og han andre fikk en øl, vi lo og pratet og hadde det veldig hyggelig. Snakket med sjefen om det og han hadde ikke noen mot forestillinger så lenge vi klartenå gjennomføre arbeidsoppgavene våre. Vet også om det som har vært på strippeklubb,ikke alle funksjonshemmede er mentalt tilbakestående.

Anonymous poster hash: 640ef...3f5

Skrevet

Les A - magasinet fra i går!

Anonymous poster hash: e7d13...69d

Skrevet

Selvom man sitter i rullestol og er pleiepasient så er man da et vanlig menneske med ønsker og behov. Det er akkurat som deg hi, men med en kropp som ikke fungerer helt!

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja,men dette var at de reiste på ferie til Tyskland hvor de sikkert har andre lover.

Men jeg ser ikke for meg at helse Norge hadde tatt pleietrengede på sånne ferier...

Hvis jeg jobba som personlig assistent ville jeg ha nektet å ta klienten med på horehus, i alle fall. Samme hva for et land vi var i. Hans livsutfoldelse kan ikke gå på bekostning av andre menneskers verdighet.

Å ta en fuktig bytur er noe annet.

Skrevet

Hvis jeg jobba som personlig assistent ville jeg ha nektet å ta klienten med på horehus, i alle fall. Samme hva for et land vi var i. Hans livsutfoldelse kan ikke gå på bekostning av andre menneskers verdighet.

Å ta en fuktig bytur er noe annet.

Nemlig!!

Var det jeg mente.

Se dokumentaren dere alle...

På VGtv

Skrevet

Nå er det ikke lov å kjøpe sex i Norge, så det kunne vi ikke hjulpet brukeren med. Men er brukeren mentalt oppegående, så er det faktisk han/hun som bestemmer, ønsker vedkommende å dra på byen og drikke, da må jeg være med. Jeg skal være denne personen sine armer, sørge for at personen kan leve et vanlig liv, som vi andre gjør. Vil personen drikke seg full, er det personen sitt valg. Men er jeg på jobb, så drikker ikke jeg. Men hadde jo tatt meg en brus og kost meg ute med vedkommende.

Anonymous poster hash: ecb50...f0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...