Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Jenta mi begynte i barnehagen på tirsdag. Tilvenning. Første dag ok, jeg var jo der. Da jeg skulle gå andre dagen gråt hun, greit nok. Den ansatte var flink, og jeg gjorde kort prosess (fortalte at jeg snart skulle dra, deretter ha det bra, kos, og dro). Jenta gråt i noen min, så var det greit ifølge den ansatte. Dag 3. Samme som dag 2. Dag 4, i går. Jenta gråter når jeg skal dra. Jeg bruker et par min ekstra denne dagen før jeg går (sier til jenta mi at "mamma skal på jobben nå, så henter jeg deg etterpå. Husk at vi skal på hytta sammen med tante i dag, det blir gøy). Da sier den ansatte (en annen denne dagen) at "barn har lov til å vise hva de føler. Du trenger ikke være her og snakke med henne til hun ikke gråter mer. Vi gir henne masse trøst og kjærlighet når du går". Dette var første gangen både jeg og jenta mi møtte denne ansatte. Jenta mi gråt bare litt, men hylgråt da den ansatte tok henne opp og gikk før jeg var ute av syne. De pleier egentlig stå å vinke til foreldrene lukker døra. Evt vinke fra vinduet. Jeg henter jenta senere, og den samme ansatte kommer bort til meg og prater til meg om dagens levering og følelsene til barnet osv. Kjenner jeg koker. Jeg kjenner barnet mitt best, jeg var der maks 5-6 min!!! Og voksne dama snakker til meg med BABYstemme! Hadde lyst til å be henne om å ikke røre jenta mi mer, kommer til å bli hjernevasket av denne ansatte. Hvis dette fortsetter på mandag, kan jeg si noe? Hva? Direkte til henne eller til pedleder? Evt den ansatte som er kontakten til mitt barn? Barnet er 1,5 år, jeg kjenner henne og vet hva som fungerer. Ja, de ansatte har også erfaring, men jeg var faktisk ikke der mange minuttene og jeg tvinger da faen meg ikke barnet mitt til å skjule følelsene sine!! Grrrrr!!! Anonymous poster hash: d673f...c84
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Du skal vel ha en førstegangssamtale med ped.leder ganske snart tenker jeg. Kan jo ta det opp da. Anonymous poster hash: 9ce56...3bd
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Du skal vel ha en førstegangssamtale med ped.leder ganske snart tenker jeg. Kan jo ta det opp da. Anonymous poster hash: 9ce56...3bd Ikke hørt noe om dette, er det vanlig? Søsteren min hadde barn i bhg i 5 mnd før første "alenesamtale". Annen bhg. Anonymous poster hash: d673f...c84
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Ta det opp med ped leder. Anonymous poster hash: 95013...df5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Du skal vel ha en førstegangssamtale med ped.leder ganske snart tenker jeg. Kan jo ta det opp da. Anonymous poster hash: 9ce56...3bd Ikke hørt noe om dette, er det vanlig? Søsteren min hadde barn i bhg i 5 mnd før første "alenesamtale". Annen bhg. Anonymous poster hash: d673f...c84 I vår bhg har vi førstegangssamtale innen 2 uker. Der gutten min går, har vi en samtale første uken. Trondheim Dette. Anonymous poster hash: 9ce56...3bd
smiia Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Høres ut som om hun overkjørte deg og var nedlatende, ikke greit. Å løfte opp barnet og ta det med bort fra deg før du går, ikke vinke i vinduet, gir ikke barnet en god opplevelse. Attpåtil var denne personen ny for barnet ditt. Hun høres mer opptatt ut av å gjøre ting på sin måte, enn å gjøre situasjonen god for deg og barnet ditt. Ville definitivt tatt det opp med ped. leder, dette er viktig. I vår barnehage veileder de oss på å si hadet til barnet slik som du gjorde. Dersom noen har vansker med å gå veileder de på en empatisk og vennlig måte.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Jeg ville snakket med pedleder. Det er ikke rart at barnet gråter når rutinene plutselig er annerledes. Å snakke med babystemme til voksne(og barn) er sært. Anonymous poster hash: d1e14...fbe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Jeg har hatt barn i mange år og hørt et og annet av de ansatte. Det går inn ene øret og ut det andre. Glem episoden, det er virkelig en bagatell å ta opp. Anonymous poster hash: 4588a...dea
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 vi har hørt hi's versjon ja. Vil tor den ansattes er en helt annen. Anonymous poster hash: ad456...e35
magica fra tryll Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 Jeg hadde nok vist henne min myndige side,ja! Hadde ei dame i vår barnehage som også hadde en tendens til dette, skal love deg at jeg og mannen satte henne på plass.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #13 Skrevet 22. august 2015 Jeg hadde nok vist henne min myndige side,ja! Hadde ei dame i vår barnehage som også hadde en tendens til dette, skal love deg at jeg og mannen satte henne på plass. Ja kommer til å sette henne på plass om dette gjentar seg, orka bare ikke ta det nå første gangen siden det kan være et engangstilfelle. Virka bare som hun ville vise seg litt, hvor pedagogisk hun var osv. Selv om hun vat langt ifra pedagogisk (eller profesjonell for den saks skyld). Anonymous poster hash: d673f...c84
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Det jeg beskriver er ikke det du beskriver, så bare ro deg ned noen hakk. Hun holdt jenta mi, jeg begynner å gå (vinker og sier ha det bra til jenta mi), men før jeg er ute av syne snur hun seg og går. Ikke vanlig blant de andre ansatte. Hadde nok vært hakket verre om jeg gikk helt tilbake og fulgte etter de. Måtte sagt ha det bra på nytt, absolutt ingen fordel for barnet det heller. Men reagerte på hva hun gjorde. Anonymous poster hash: d673f...c84
Iiiiik Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Det er jo dessverre sånn at en del av de som jobber i barnehage ikke er på verdenstoppen i sosial kompetanse. Og som på andre arenaer i livet, er det gjerne de minst kompetente som tror de er mest kompetente... Jeg har lært meg til å puste rolig, tenke at dette spiller liten rolle i det store bildet og deretter bli litt tydeligere selv i neste runde. Jeg blir skrekkelig utålmodig av voksne som snakker med babystemme, men akkurat det kan man nok ikke kreve noen endring på. Noen bare er sånn.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 vi har hørt hi's versjon ja. Vil tor den ansattes er en helt annen. Anonymous poster hash: ad456...e35 Har du noen gang opplevd at to personer har samme versjon av saken? Jeg mener hun gjorde noe unødvendig, hun mener at hun var pedagogisk og fantastisk med barnet. Big deal. Jeg skriver såklart MIN oppfatning av situasjonen, hva ellers? Anonymous poster hash: d673f...c84
Gjest Antarctica Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Reagerte mest på at hun, som helt ukjent, kommer og forteller at de gir barnet "masse kjærlighet" når du er gått. Å bli kosa med av fremmede oppleves neppe som "kjærlighet" for et lite barn. Der må de voksne ha så mye fintfølelse at de skjønner barnets perspektiv. Før det er gått noen dager eller uker er de ennå fremmede.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Det jeg beskriver er ikke det du beskriver, så bare ro deg ned noen hakk. Hun holdt jenta mi, jeg begynner å gå (vinker og sier ha det bra til jenta mi), men før jeg er ute av syne snur hun seg og går. Ikke vanlig blant de andre ansatte. Hadde nok vært hakket verre om jeg gikk helt tilbake og fulgte etter de. Måtte sagt ha det bra på nytt, absolutt ingen fordel for barnet det heller. Men reagerte på hva hun gjorde. Anonymous poster hash: d673f...c84 😂😂😂 Anonymous poster hash: 9eab2...723
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #19 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Det jeg beskriver er ikke det du beskriver, så bare ro deg ned noen hakk. Hun holdt jenta mi, jeg begynner å gå (vinker og sier ha det bra til jenta mi), men før jeg er ute av syne snur hun seg og går. Ikke vanlig blant de andre ansatte. Hadde nok vært hakket verre om jeg gikk helt tilbake og fulgte etter de. Måtte sagt ha det bra på nytt, absolutt ingen fordel for barnet det heller. Men reagerte på hva hun gjorde. Anonymous poster hash: d673f...c84 😂😂😂 Anonymous poster hash: 9eab2...723 Tipper du er hun heksa av en barnehageansatt 😉 Anonymous poster hash: d673f...c84
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #20 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Det jeg beskriver er ikke det du beskriver, så bare ro deg ned noen hakk. Hun holdt jenta mi, jeg begynner å gå (vinker og sier ha det bra til jenta mi), men før jeg er ute av syne snur hun seg og går. Ikke vanlig blant de andre ansatte. Hadde nok vært hakket verre om jeg gikk helt tilbake og fulgte etter de. Måtte sagt ha det bra på nytt, absolutt ingen fordel for barnet det heller. Men reagerte på hva hun gjorde. Anonymous poster hash: d673f...c84 😂😂😂 Anonymous poster hash: 9eab2...723 Tipper du er hun heksa av en barnehageansatt 😉 Anonymous poster hash: d673f...c84 NOPE. Jeg er hun andre mammaen i barnehagen som synes synd på datteren din som har en dramaqueen mamma som elsker å sy puter under armene. 😜 Roooooolig nå. Anonymous poster hash: 9eab2...723
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #21 Skrevet 22. august 2015 Dette hadde jeg tatt opp med ped.lederen kjapt. Jeg eller viktigst av alt barnet har aldri blitt behandlet slik i barnehagen. Anonymous poster hash: ea245...9d4
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #22 Skrevet 22. august 2015 Men hvirfor tillot du den ansatte å ta fra deg ditt barn å gå? Jeg hadde fulgt etter og sagt vi ikke var ferdig med å si hade. Ærlig talt, om det var slik du beskriver synes jeg du virker rimelig tiltaksløs. Nesten så jeg lurer på om du har pyntet på historien for jeg fatter ikke at en slik ansatt får jobbe i en barnehage. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Det jeg beskriver er ikke det du beskriver, så bare ro deg ned noen hakk. Hun holdt jenta mi, jeg begynner å gå (vinker og sier ha det bra til jenta mi), men før jeg er ute av syne snur hun seg og går. Ikke vanlig blant de andre ansatte. Hadde nok vært hakket verre om jeg gikk helt tilbake og fulgte etter de. Måtte sagt ha det bra på nytt, absolutt ingen fordel for barnet det heller. Men reagerte på hva hun gjorde. Anonymous poster hash: d673f...c84 😂😂😂 Anonymous poster hash: 9eab2...723 Tipper du er hun heksa av en barnehageansatt 😉 Anonymous poster hash: d673f...c84 NOPE. Jeg er hun andre mammaen i barnehagen som synes synd på datteren din som har en dramaqueen mamma som elsker å sy puter under armene. 😜 Roooooolig nå. Anonymous poster hash: 9eab2...723 Sy puter under armene? Altså, det er uttrykket du velger å bruke om å gi en ettåring en ålreit tilvenning...? Anonymous poster hash: 0c725...e34
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #23 Skrevet 22. august 2015 Det er jo dessverre sånn at en del av de som jobber i barnehage ikke er på verdenstoppen i sosial kompetanse. Og som på andre arenaer i livet, er det gjerne de minst kompetente som tror de er mest kompetente... Jeg har lært meg til å puste rolig, tenke at dette spiller liten rolle i det store bildet og deretter bli litt tydeligere selv i neste runde. Jeg blir skrekkelig utålmodig av voksne som snakker med babystemme, men akkurat det kan man nok ikke kreve noen endring på. Noen bare er sånn. "Det er jo dessverre sånn at en del av de som jobber i barnehage ikke er på verdenstoppen i sosial kompetanse." Mener du at det er mer utbredt blant barnehageansatte enn i andre yrker? Anonymous poster hash: d8b05...05c
Iiiiik Skrevet 22. august 2015 #24 Skrevet 22. august 2015 Det er jo dessverre sånn at en del av de som jobber i barnehage ikke er på verdenstoppen i sosial kompetanse. Og som på andre arenaer i livet, er det gjerne de minst kompetente som tror de er mest kompetente... Jeg har lært meg til å puste rolig, tenke at dette spiller liten rolle i det store bildet og deretter bli litt tydeligere selv i neste runde. Jeg blir skrekkelig utålmodig av voksne som snakker med babystemme, men akkurat det kan man nok ikke kreve noen endring på. Noen bare er sånn. "Det er jo dessverre sånn at en del av de som jobber i barnehage ikke er på verdenstoppen i sosial kompetanse." Mener du at det er mer utbredt blant barnehageansatte enn i andre yrker? Anonymous poster hash: d8b05...05c Nei, men det er viktigere med sosial kompetanse blant barnehageansatte enn i mange andre yrker.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2015 #25 Skrevet 23. august 2015 Jeg ville ha sagt fra HI. Å overkjøre deg på en så både unødvendig og lite pedagogisk måte, og snakke så nedlatende, det er ikke greit. Anonymous poster hash: e8196...589
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå