Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #1 Skrevet 22. august 2015 Termin om 2 uker. Fortsatt i seteleie. Erfaringer med setefødsel tas imot med stor takk! Anonymous poster hash: 2ee6e...311
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #2 Skrevet 22. august 2015 Jeg prøvde setefødsel. Ungen satt fast, så ble keisersnitt etterhvert. Men det var svært udramatisk. Jeg følte meg veldig godt ivaretatt underveis. Hadde alltid 3personer i fødestua, ei jordmor, en overlege og en lege i spesialisering. Så jeg følte virkelig at de hadde kontroll og at ingenting kunne gå galt. Var gjennom nesten hele fødselsforløpet, med en drøy time med pressing og alt, så det var bare den siste biten som manglet. Jeg syntes det var et lite styr etterpå med keisersnittet, da jeg ble temmelig hjelpeløs en stund. Noe som er litt slitsomt med en nyfødt baby. Man har jo lyst til å være frisk og rask, og ikke måtte være avhengig av hjelp de første dagene og ukene (med vogn i trapper ol). Men noen er jo knallspreke etter keisersnittet, så det er ikke sikkert det gjelder deg. Men det beste for meg hadde vært om ungen hadde vært litt mindre (var 4.1kg), slik at han hadde komt ut der han skulle komme ut. Anonymous poster hash: 4cb23...11f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #3 Skrevet 22. august 2015 Min kusine ble født i setefødsel, fikk for lite oksygen og har fått en hjerneskade. Så hadde det vært meg ville jeg ikke gjennomført det for redsel for dette. Eneste grunnlaget jeg har. Anonymous poster hash: 325cb...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #4 Skrevet 22. august 2015 Takk for svar Tenker det samme som deg ang keisersnitt. Men trenger jo ikke bli hjelpesløse likevel. Leser om setefødsel og ser at det kan være kritisk siste fasen siden hodet/største delen skal ut sist, og at dersom man ikke er obs kan barnet få oksygenmangel pga navlestreng i klem. Blir bekymret! Er ikke bekymret for smertene, men for barnet. Har også hørt at man skal legge seg ned om vannet går, stemmer dette? Min er estimert til å bli 3000 -3200. Men det kan jo være feil så klart. Anonymous poster hash: 2ee6e...311
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #5 Skrevet 22. august 2015 Min kusine ble født i setefødsel, fikk for lite oksygen og har fått en hjerneskade. Så hadde det vært meg ville jeg ikke gjennomført det for redsel for dette. Eneste grunnlaget jeg har. Anonymous poster hash: 325cb...1fa Det er akkurat det jeg frykter med dette Anonymous poster hash: 2ee6e...311
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #6 Skrevet 22. august 2015 Nå er kusinen min 17 år, så aner ikke om ting er bedre nå . Hun måtte dengang ligge med hoftene i en slags gipsform. Hun fikk en tøff start ihvertfall. Jeg vet at keisersnitt også har risiko, men hadde valgt det. Anonymous poster hash: 325cb...1fa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #7 Skrevet 22. august 2015 Har tre fødsler bak meg,to med hodeleie og en i sete. Seteleie var best her. Anonymous poster hash: 043fc...0b2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #8 Skrevet 22. august 2015 Poenget er at når det går bra med setefødsel, trenger det ikke å være noe verre enn en vanlig fødsel. Men når det går galt, så kan det gå så veldig galt. Det er bare to år siden det døde et barn i setefødsel i Norge, på grunn av oksygenmangel. Og dette vet man jo ikke på forhånd. Hvis du spør helsepersonell, vil du ikke få noen god grunn til at barnet bør fødes naturlig. Den eneste grunnen overlegen ga til meg, var at leger og annet helsepersonell må få øve på å ta i mot setefødsel. Og det er ikke god nok grunn til å ta sjansen, mener jeg. Anonymous poster hash: c0de9...3d5
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #9 Skrevet 22. august 2015 Hadde aldri gått i fødsel med baby i seteleie!! Joda, mange klarer seg helt strålende! Men ca 40% av alle setefødsler ender i hastesnitt, hvilket kan føles dramatisk.... (først slite seg gjennom smerter og rier, kanskje barnet sitter fast, lagt i narkose, far blir "kastet" på gangen.....litt sånn satt på spissen ) Da vil jeg si det er mye bedre å ha et planlagt keisersnitt, epidural, rolig og fint ...og jada, ALLE operasjoner medfører en risiko, men jeg hadde heller risikert litt styr med meg selv enn med babyen... Lykke til! DU bestemmer Anonymous poster hash: 8a617...fd7
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #10 Skrevet 22. august 2015 Hadde aldri gått i fødsel med baby i seteleie!! Joda, mange klarer seg helt strålende! Men ca 40% av alle setefødsler ender i hastesnitt, hvilket kan føles dramatisk.... (først slite seg gjennom smerter og rier, kanskje barnet sitter fast, lagt i narkose, far blir "kastet" på gangen.....litt sånn satt på spissen ) Da vil jeg si det er mye bedre å ha et planlagt keisersnitt, epidural, rolig og fint ...og jada, ALLE operasjoner medfører en risiko, men jeg hadde heller risikert litt styr med meg selv enn med babyen... Lykke til! DU bestemmer Anonymous poster hash: 8a617...fd7 Godt sagt. Takk heller meg enn babyen, uten tvil 👍😊 Anonymous poster hash: 2ee6e...311
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå