Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Hun er snart 6. Har aldri hatt noen traumatiske opplevelser derfra. Nå er svigerfar innlagt, de tror han må bli her i to uker. Og vi vil jo gjerne besøke han alle sammen. Men hun nekter å gå inn inngangen! Sier hun kan sitte i bilen mens vi er der oppe. Hun elsker bestefaren sin og besøker han ofte hjemme. Nå nekter hun. Hvorfor? Hun virker jo ordentlig redd sykehus Anonymous poster hash: 10514...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Det må du jo spørre henne om, ikke oss. Anonymous poster hash: a74b2...e88
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Det må du jo spørre henne om, ikke oss. Anonymous poster hash: a74b2...e88 Jeg har jo prøvd det. Blir ikke noe klokere. Hun nekter plent Anonymous poster hash: 10514...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Hun er jo mer enn gammel nok til å kunne ha hørt at andres besteforeldre har kommet på sykehus og så dødd, så kan være hun er redd for sykehuset og redd for å se "en døende mann", at hun ikke tror at han kan komme ut igjen og være frisk. Snakk med henne om at sykehus aller mest gjør folk friske, gi eksempler om noen i familien som er friske og raske nå har ligget på sykehus. Si at noen ganger så må også folk dit når de ikke blir friske, men da er det for å hjelpe slik at de ikke har det vondt om de dør. Og så si at bestefar er på sykehus for å bli frisk igjen og at han skal komme hjem igjen. Fortell hvor omsorgsfulle leger og sykepleiere er, og at bestefar er glad for å være der når han nå trenger hjelp. Og så tenk nøye gjennom om dere (eller andre) har snakket negativt om sykehus eller helsevesenet, eller snakket om tragiske tilfeller/feil som er gjort, som hun kan ha overhørt. Anonymous poster hash: 24ff6...6cb
Ikkesåallerværst Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Hun har sikkert noen fantasier om hvordan det er der og hvordan han ser ut. Få han til å ringe på facetime/vis bilder der han selvfølgelig ser smashing ut . Småprat rundt hvordan det ser ut der inne, noen som jobber der, hva han spiser, går på do (hva som helst). Ikke ha en samtale, bare pludre litt uten å forvente å få svar. Da kan det kanskje komme noen drypp fra henne om hva hun er redd for ellerat hun spør om noe hun lurer på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Hvem er det som bestemmer hos dere da, HI? 6-åringen? Anonymous poster hash: 04a30...8bb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 jeg husker jeg besøkte farfaren min på sykehuset en gang. Han var våken, men var koblet til ledninger osv. Husker at jeg ble kjemperedd!!! Kan ha noe med at han falt om mens jeg var på besøk hos dem, og bestemoren min var helt tafatt så jeg måtte løpe i nattkjolen til naboen for å be dem komme og hjelpe/ringe ambulansen.. Jeg var kanskje 8. Jeg var vettaskremt Anonymous poster hash: 63901...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå