Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Hvordan synes du det faller seg mest naturlig å uttale navnet? Med eller uten stum E? Anonymous poster hash: e8aa9...554
Rubella Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Med e. Da er det et veldig fint navn. Synes navnet er rart og ikke så fint med stum e.
Gjest Antarctica Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Hvis jeg skulle lese det høyt fra et ark, ville det bli på kvasifransk. Å-rrrååååår.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Øurore hadde jeg sagt. Anonymous poster hash: 74aac...101
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 æurore Anonymous poster hash: 226ef...636
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 forferdelig navn Anonymous poster hash: 09732...9ba
Superdolly Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Hvis jeg skulle lese det høyt fra et ark, ville det bli på kvasifransk. Å-rrrååååår. Jeg også. Inni meg ville jeg lurt på hvordan foreldrene egentlig tenkte at jeg skulle uttale det, og hvorfor de ikke la ved en lydfil.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Liker ikke navnet, men ville sagt Auror-E Anonymous poster hash: 2730c...166
Fandens Oldemor Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Tipper 9 av 10 ville trodd det egentlig skulle stått "Aurora" og bare var en skrivefeil.
beef sister Skrevet 22. august 2015 #11 Skrevet 22. august 2015 Jeg hadde antatt at dere er fransktalende, så uttalen hadde vært deretter.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #12 Skrevet 22. august 2015 aur'ore (med trykk paa o'en). Hardt og vanskelig navn. Anonymous poster hash: 8a7a5...a31
sug lut Skrevet 22. august 2015 #14 Skrevet 22. august 2015 Hvis dere ikke er fransktalende og faktisk kan uttale navnet bør dere ikke bruke det.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #15 Skrevet 22. august 2015 Hvis dere ikke er fransktalende og faktisk kan uttale navnet bør dere ikke bruke det. Hva skal man gjøre da? Fortelle foreldrene at "Beklager, men jeg klarer ikke uttale navnet til barnet korrekt, så i dag har jeg kalt henne Berit" Anonymous poster hash: 1bf55...4a6
sug lut Skrevet 22. august 2015 #16 Skrevet 22. august 2015 Hvis dere ikke er fransktalende og faktisk kan uttale navnet bør dere ikke bruke det. Hva skal man gjøre da? Fortelle foreldrene at "Beklager, men jeg klarer ikke uttale navnet til barnet korrekt, så i dag har jeg kalt henne Berit" Anonymous poster hash: 1bf55...4a6 Jeg mente "bruke det" som i "døpe eget barn det". Er det andres barn gjør man så godt man kan med riktig uttale.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Ævvråre. Ikke særlig pent. Anonymous poster hash: b496c...3d4
LillePunk Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Syntes navnet var fint jeg. Er også glad i Aurora. Men ville uttalt Aurore "æurore", med trykk på o og ikke stum e.
Yellow Brick Road Skrevet 22. august 2015 #19 Skrevet 22. august 2015 Dersom barnet er norsk, ville jeg nok antatt at det het "Æurore" med trykk på o. Er barnet utenlandsk, ville jeg tenkt at det het "Årår" med eller uten skarre-r.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #20 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #21 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Auto correct! Sutringen = diftongen! Anonymous poster hash: 8e1ea...047
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #22 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Auto correct! Sutringen = diftongen! Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Større deler av østlandet har en diftonguttale der au blir til ævv, som i sævver (sauer) og Ævvdun (Audun). Har du ikke hørt det før? Mor mi roper til og med "ævv" når hun slår seg... Anonymous poster hash: 7519f...b0f
Zalosalutt Skrevet 22. august 2015 #23 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Auto correct! Sutringen = diftongen! Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Når man blir spurt ang uttale så skriver jeg det så nært uttale som mulig. Jeg sier ikke au(lyden A og u), jeg sier ævv. Jeg sier bævv(baug), sævv, dævv osv. Og ja, jeg sier ævgust og ævdun, med tydelig v, ikke u.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #24 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Auto correct! Sutringen = diftongen! Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Større deler av østlandet har en diftonguttale der au blir til ævv, som i sævver (sauer) og Ævvdun (Audun). Har du ikke hørt det før? Mor mi roper til og med "ævv" når hun slår seg...Anonymous poster hash: 7519f...b0f Du får kutte ut ordet "større", gitt, og holde deg til begrepet "en del av". Jeg bor så absolutt på Østlandet, men kan å uttale diftongen au. Jeg har en bror som heter Audun, og aldri i verden om han godtar å bli kalt Ævdun. Jeg kan til dels godta ord som sævv og ævv, men navn skal uttales korrekt. Anonymous poster hash: 8e1ea...047
Anonym bruker Skrevet 22. august 2015 #25 Skrevet 22. august 2015 Dere som skriver at dere ville sagt Ævro.../Æuro..., kan dere ikke å uttale sutringen au? Aurore, ville jeg sagt, rett fram, med trykk på O. Au akkurat som i sau, haug, baug, dau, au, Audun og august. Sier dere Ævgust og Ævdun også, eller? Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Auto correct! Sutringen = diftongen! Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Større deler av østlandet har en diftonguttale der au blir til ævv, som i sævver (sauer) og Ævvdun (Audun). Har du ikke hørt det før? Mor mi roper til og med "ævv" når hun slår seg...Anonymous poster hash: 7519f...b0f Du får kutte ut ordet "større", gitt, og holde deg til begrepet "en del av". Jeg bor så absolutt på Østlandet, men kan å uttale diftongen au. Jeg har en bror som heter Audun, og aldri i verden om han godtar å bli kalt Ævdun. Jeg kan til dels godta ord som sævv og ævv, men navn skal uttales korrekt. Anonymous poster hash: 8e1ea...047 Ok. Større deler av Østlandet utenom rommet til broren din har diftongen au uttalt som æv. Kjenner også en Audun - som kaller seg Ævdun! Anonymous poster hash: 7519f...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå