Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 sønnen min har en god venn. Denne herlige og gode gutten har opprinnelse fra et afrikansk land, og derav en annerledes kultur enn vi er vane med. Guttene elsker fotball, men vennen får ikke spille fotball da mor mener han bør holde på med noe mer fornuftig. Jeg synes det er så trist å sende hjem denne gutten når vår skal på trening. Enda verre er det jo om han blir med og står på sidelinjen. Sønnen vår vil gjerne ha med denne gutten på hytta etc, men pga språkbarrierer så gjør jeg meg ikke forstått. De sier bare ja ja ja og smiler, men jeg tror ikke de vet hva de sier ja til. Noen som har noen tips og vink? Anonymous poster hash: 0fda1...932
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Google translate? Anonymous poster hash: 21b70...74f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Finnes det ikke en sånn oversettelses app? Ville ha prøvd det.. Hvordan kommuniserer skolen med dem når de ikke skjønner norsk? Kan du vidreformidle ting via sønnen deres? Anonymous poster hash: bb24d...7c2
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Hadde snakket med skolen! De kan sikkert hjelpe med språkbarrierer, og kanskje fortelle foreldrene om viktigheten med fysisk aktivitet, som fotball, og st det også hjelper ham dersom han sliter med språket! Anonymous poster hash: 8cc93...74a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Kan det ha med økonomi å gjøre? Kontigent og utsyr koster jo fort endel. Og så er det kjøring til kamper, kioskvakter osv. Kanskje de synes det er for mye, eller ikke har råd. Anonymous poster hash: 8b052...801
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 sønnen min har en god venn. Denne herlige og gode gutten har opprinnelse fra et afrikansk land, og derav en annerledes kultur enn vi er vane med. Guttene elsker fotball, men vennen får ikke spille fotball da mor mener han bør holde på med noe mer fornuftig. Jeg synes det er så trist å sende hjem denne gutten når vår skal på trening. Enda verre er det jo om han blir med og står på sidelinjen. Sønnen vår vil gjerne ha med denne gutten på hytta etc, men pga språkbarrierer så gjør jeg meg ikke forstått. De sier bare ja ja ja og smiler, men jeg tror ikke de vet hva de sier ja til. Noen som har noen tips og vink? Anonymous poster hash: 0fda1...932 Jeg lærte av en utenlandsk kollega at når de sa jajaja, så skjønte de stort sett ikke en dritt av hva jeg sa. Anonymous poster hash: 8b052...801
Yellow Brick Road Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Snakk med skolen. Kanskje finnes det også en kontaktperson / flyktningekonsulent som kan hjelpe dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå