Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Har en 10 åring med en noen ymse venner. Med ymse mener jeg unger som ikke vet å oppføre seg eller hører når man snakker til dem. Jeg har en stor hund som når det er pent vær er ute i hagen. Hagen er inngjerdet med 2 m høyt gjerde og like høy port. Ikke store hagen heller og jeg ser alt som foregår der. Er heller aldri langt unna. Når disse ungene er sammen med sønnen min og han skal inn og hente noe, så står de på utsiden og venter. De fleste er livredd bikkja. Så kommer problemet. Disse som er livredde bikkja, står på utsiden og roper på den og prøver å kommandere den. Erter bikkja også. Jeg roper hunden inn og ser på den at den er frustrert, for han skjønner jo ikke at de erter han. Han vil jo bare gjøre som han blir bedt om. Har mang en gang gitt beskjed om at dette ikke er lov. Jeg tror at det eneste som kan få de til å slutte er at jeg slipper hunden ut til dem. De roper jo på den så da får de jammen ta meg hilse på han også. Er så møkk lei disse frekke rappkjeftede ungene som ikke evner å høre når man snakker til dem. Jeg vet at hunden ikke vil skade disse barna, han vil jo bare hilse og kommer til å være overlykkelig. Er så frustrert og irritert nå at jeg ser på det som eneste løsningen for å få de til å slutte, altså skremme dem. Har holdt på sånn det meste av sommeren. Jeg nekter å holde bikkja inne bak lukkede dører når det er så fint vær. Enkelte av disse ungene har gitt meg beskjed om å kjøpe bur og ha hunden i så de kan være inne her. Det skjer bare ikke. Men sier litt om hvordan disse er. Anonymous poster hash: 7413f...266
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Snakk med foreldrene. Anonymous poster hash: 83354...533
Todii Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Jeg sier go for it! Drittunger. Jeg kasta stein på noen jenter som kastet stein på hesten min en gang. Kjeppjaget dem og truet dem med grisebank.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor kan ikke de komme inn når hunden er ute? Anonymous poster hash: 1b5c4...796
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Kjenner foreldrene fra skolen. De sier bare ja til alt du sier til dem uansett hva, så ikke mye hjelp i å snakke med dem. Fryktelig dårlig i norsk. Er så møkk lei av dette nå. Sist det var kjølig vær her så satt vi i stua med døra igjen og da var jo selvsagt hunden inne. Jeg var på badet når det plutselig ble invasjon av 4-5 unger i hagen her. Greit nok at ungene kommer innafor porten. Men trenger da søren meg ikke å stå å "kline snørr" på stuevinduene (har digre stuevinduet fra gulv til tak). Når jeg kom ut i stua og så dette så gikk jeg ut og spurte om de ikke kunne gå hjem til dem og møkke til vinduene der i stedet, for her er det ikke lov. Nei, det kunne de ikke for de fikk ikke lov av foreldrene og være der. Anonymous poster hash: 7413f...266
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor kan ikke de komme inn når hunden er ute? Anonymous poster hash: 1b5c4...796 Fordi de fleste av dem er redd hunden. Hi Anonymous poster hash: 7413f...266
Todii Skrevet 21. august 2015 #7 Skrevet 21. august 2015 Kjenner foreldrene fra skolen. De sier bare ja til alt du sier til dem uansett hva, så ikke mye hjelp i å snakke med dem. Fryktelig dårlig i norsk. Er så møkk lei av dette nå. Sist det var kjølig vær her så satt vi i stua med døra igjen og da var jo selvsagt hunden inne. Jeg var på badet når det plutselig ble invasjon av 4-5 unger i hagen her. Greit nok at ungene kommer innafor porten. Men trenger da søren meg ikke å stå å "kline snørr" på stuevinduene (har digre stuevinduet fra gulv til tak). Når jeg kom ut i stua og så dette så gikk jeg ut og spurte om de ikke kunne gå hjem til dem og møkke til vinduene der i stedet, for her er det ikke lov. Nei, det kunne de ikke for de fikk ikke lov av foreldrene og være der. Anonymous poster hash: 7413f...266 Slipp ut hunden du
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #8 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor kan ikke de komme inn når hunden er ute? Anonymous poster hash: 1b5c4...796 Fordi de fleste av dem er redd hunden. Hi Anonymous poster hash: 7413f...266 Men hvis hunden uansett er ute i hagen er det jo ikke noe i veien for at ungene leker inne, akkurat som det er naturlig at de leker ute i hagen hvis hunden er inne. Det virker som om du generelt misliker disse barna og ønsker å holde dem unna med "alle midler". Voksne som har en slik holdning blir gjerne et harobjekt som man ikke hører på uansett. Forsøk å bli venner med dem. Inviter dem inn på boller og saft, spør om de har lyst til å hilse på hunden mens du holder den. Etter en stund vil du nok se at det blir mye lettere å få dem til å høre. Anonymous poster hash: 1b5c4...796
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Hvorfor kan ikke de komme inn når hunden er ute? Anonymous poster hash: 1b5c4...796 Fordi de fleste av dem er redd hunden. Hi Anonymous poster hash: 7413f...266 Men hvis hunden uansett er ute i hagen er det jo ikke noe i veien for at ungene leker inne, akkurat som det er naturlig at de leker ute i hagen hvis hunden er inne. Det virker som om du generelt misliker disse barna og ønsker å holde dem unna med "alle midler". Voksne som har en slik holdning blir gjerne et harobjekt som man ikke hører på uansett. Forsøk å bli venner med dem. Inviter dem inn på boller og saft, spør om de har lyst til å hilse på hunden mens du holder den. Etter en stund vil du nok se at det blir mye lettere å få dem til å høre. Anonymous poster hash: 1b5c4...796 Hadde du likt unger som klinte snørr på vinduene dine? Og ikke gadd å høre på deg? Anonymous poster hash: 5dbde...ec7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #10 Skrevet 3. september 2015 Kan vel ikke si noe siden de er innvandrere. Anonymous poster hash: 2580b...5f5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #11 Skrevet 3. september 2015 Kan vel ikke si noe siden de er innvandrere. Anonymous poster hash: 2580b...5f5 Hva mener du? Anonymous poster hash: cfef5...139
klg,2 boys now:) Skrevet 3. september 2015 #12 Skrevet 3. september 2015 Ville gått ut og kjeftet sikkelig.ta med hunden.mens du holder han også spør om de vil hils på han.hvis de ikke slutter NÅ slipper du han.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #13 Skrevet 3. september 2015 Kan vel ikke si noe siden de er innvandrere. Anonymous poster hash: 2580b...5f5 Hva mener du? Anonymous poster hash: cfef5...139 Jeg har blitt kalt rasist og verre ting mer enn en gang etter å ha snakket til innvandrerbarn. Anonymous poster hash: 2580b...5f5
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #14 Skrevet 3. september 2015 Kan vel ikke si noe siden de er innvandrere. Anonymous poster hash: 2580b...5f5 Hva mener du? Anonymous poster hash: cfef5...139 Jeg har blitt kalt rasist og verre ting mer enn en gang etter å ha snakket til innvandrerbarn. Anonymous poster hash: 2580b...5f5 Og du mener at din erfaring hjelper HI på hvilken måte...? Anonymous poster hash: 8999e...3df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå