Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #1 Skrevet 21. august 2015 Vår datter har atopisk eksem og bruker ikke klær med ull. Vi bruker heller ikke skyllemiddel når vi vasker tøy. Hun er ikke så mye plaget, stort sett kun i hasene. Jeg kikker nå på Bisgaard vinterstøvler til henne, men jeg ser alle disse har ullfor. Noen som har erfaring med dette? Hun vil jo alltid bruke bomullssokker og aldri ha ullen rett på foten, men alikvel er jeg i tvil... Anonymous poster hash: 39eb2...3b6
craZy&roCkaNattTerorist Skrevet 21. august 2015 #2 Skrevet 21. august 2015 Viss det ikke er rett på huden går det bra. Ikke alle som reagerer på ullen heller 😊
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #3 Skrevet 21. august 2015 Du må nesten prøve, for alle atopikere er ikke like. Jeg har tre barn med atopisk hud selv, og den ene kan fint ha ull som mellomlag så lenge det ikke er direkte mot huden. Han bruker f.eks ullvangsokker med ull, strikket ullbukse o.l. med et lag bomull under. Men de to andre reagerer med en gang og kan ikke ha ull som mellomlag heller. De reagerer så fort de har ull i nærheten, huden blir rødflammet, hoven og klør med en gang, også kommer eksemet... Anonymous poster hash: cef9b...6f7
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #4 Skrevet 21. august 2015 Min unge tåler ikke billigull (pierre robert etc) på huden, mens dyrere ull (nøstebarn) tåles fint. Anonymous poster hash: 6dbab...0e0
trollemor86 Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Mine kan ikke ha ull på huden, heller ikke slike bomull inni og ull utenpå klær. Men, sokker har alltid fungert bra. Ulvang sokker og lignende kan fint brukes rett på foten. Sko med ull tror jeg ikke blir noe problem 😊
klishe89 Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Varierer veldig så du må nesten bare prøve. Jeg kan ikke bruke ulltepper eller strikket ull over bomull uten å få masse eksem, men kan bruke merinoull utenpå superundertøy eller bomull. Babyen min kan heller ikke bruke ulltepper el. selv om det er klær eller andre tepper mellom så slike sko med ull ville nok ikke fungert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå