Gå til innhold

Hvis et samboerpar kjøper bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller dvs, en av de. Lånet står kun på den ene personen. Den andre er med på og finansiere lån, forsikring, bensin osv da de så godt som har felles økonomi og bidrar veldig likt (fra felles konto). Hva da om det blir slutt?! Har den parten som ikke står med på lånet "krav" på noen ting som helst tilbake siden han eller hun har vært med på og finansiere lånet? Dette blir vel litt som huslån? Hvis huset kun står på en, og det blir slutt har man frivillig betalt ned på den andres lån? Beklager langt innlegg. Min samboer kjøpte bil til 300 000. Jeg var verken enig i merke, eller pris og han kjøpte den mens jeg var på jobbreise. Vi er sammen da, men jeg har vel ingen rettigheter om noe skulle skjære seg.

Anonymous poster hash: 7ee66...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem lånet står på har ingenting å si, den personen er den som står igjen med det økonomiske ansvaret. Det er hvem står på eierpapirene på selve bilen som har noe betydning. .

Anonymous poster hash: 1f981...1ec

Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke betal, da... La ham finansiere den selv? 300.000 var sinnsykt dyrt for en bil.

Skrevet

Ikke betal, da... La ham finansiere den selv? 300.000 var sinnsykt dyrt for en bil.

300.000 er overhodet ikke dyrt for en bil nei.

Anonymous poster hash: b6ba1...33f

Gjest Antarctica
Skrevet

300.000 er overhodet ikke dyrt for en bil nei.

Anonymous poster hash: b6ba1...33f

For en bil hun ikke vil ha er enhver pris for dyr.
Skrevet

Det er sånt man bør tenke på i slike tilfeller. Vi trengte ny bil, og jeg tok lånet selv, bilen sto i mitt navn og alle betalinger gjorde jeg selv, foruten div. vedlikehold/bensin som han betalte. Noe som bare skulle mangle, ettersom jeg betalte alle faste utgifter minus telefon. Når det ble slutt kunne jeg selge bilen med god samvittighet. Han prøvde seg med at han hadde hatt utgifter på minst 20 000 i bensin/hjulskift osv på bilen, og da kunne jeg slå i bordet med at jeg hadde betalt over 60 000 bare i billån det året vi hadde hatt bilen. En bil han også nøt godt av daglig.

Anonymous poster hash: 1c1bb...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...