Gå til innhold

Flere som ikke er "babymennesker"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ikke babytiden. Føler ikke vi får nok kontakt og alt er bare mas med nattevåk, søling, spesialbehandlet mat osv. Er det flere som meg der?

Har ikke noe imot babyer i seg selv, synes de er søte, men jeg liker ikke babytiden. Synes det er OK når de bikker to år.

Anonymous poster hash: ad09e...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsket den tiden, mye kos og likte å amme. Jeg hadde en veldig fin barselgruppe, vi gikk på turer og var hjemme hos hverandre (ikke cafe turer)

Gikk på babysang. Veldig koseltg tid

Anonymous poster hash: 57e69...363

Skrevet

En av mine beste venninner er sånn. Hun har ikke barn selv enda, men hun har aldri vært en person som elsker barn. Hun liker dem best etter 5'årsalderen når hun kan kommunisere med dem osv. 

Anonymous poster hash: 318bf...0b6
Skrevet

Jeg er ikke noe babymenneske jeg heller. Har aldri vært overbegeistret for spedbarn, og er ikke den som løper bort for å dulle/holde babyer.

Synes også det var stress da mine var små. Kolikk, våkennetter, ammenekt osv gjorde meg fryktelig sliten. Gikk bare og ventet på at de skulle bli eldre :) Nå derimot er det super kos når de har blitt så store at vi kan kommunisere på et helt annet nivå, finne på hyggelige ting og ikke minst at de sover på natten. Kjenner det er helt greit at jeg ikke skal igjennom dette flere ganger :P

Skrevet

Jeg mislikte begge mine permisjoner. Nå er minste 1,5 år og ting er litt lettere.

Anonymous poster hash: 49f07...fbe

Skrevet

Jeg elsket den tiden, mye kos og likte å amme. Jeg hadde en veldig fin barselgruppe, vi gikk på turer og var hjemme hos hverandre (ikke cafe turer)

Gikk på babysang. Veldig koseltg tid

Anonymous poster hash: 57e69...363

Syns det er litt spesielt at du velger å skrive dette på denne tråden når hun spør om det finnes fler som henne....

Anonymous poster hash: 05a8b...beb

Skrevet

Ja min svigermor er slik, hun er ærlig på det og, sier hun ikke kan barn før de er ca 4 år, ironien er jo at nå er hun begynt og jobbe på småbarnsavd i bhg ☺

Skrevet

Jeg er motsatt! Elsker babytiden! Men misliker sterkt barn fra 4 år... Husker jeg fikk meg et stort sjokk da babyen min vokste opp å ikke var baby lenre... :P

Nå venter jeg baby nr 2 og gleder meg masse til babytiden! Men gruer meg masse til han blir 3-4 år + :P

Anonymous poster hash: 386fc...9a6

Skrevet

Hater å si det. Men kommer ann på babyen.

Jeg har 2 barn. Det var som natt og dag

Anonymous poster hash: 6a241...a3c

Skrevet

Jeg liker babyene mens de er nyfødte. Men jeg liker ikke tiden mellom 3 mnd og 2 år. Bare slit, stress og mas! Nattevåk, grising med mat, frustrasjon fordi de ikke kan snakke osv..

Anonymous poster hash: 6e224...c99

Skrevet

Jeg liker ikke babytiden....kjekt når de knekker 2 år. Derfor er min mann hjemme hele permisjonen :)

Skrevet

Jeg er motsatt :) Elsker babyer og småbarn, men kan ikke fordra tiden fra 10-12 år +

Anonymous poster hash: 3a473...78e

Skrevet

Jeg er motsatt! Elsker babytiden! Men misliker sterkt barn fra 4 år... Husker jeg fikk meg et stort sjokk da babyen min vokste opp å ikke var baby lenre... :P

Nå venter jeg baby nr 2 og gleder meg masse til babytiden! Men gruer meg masse til han blir 3-4 år + :P

Anonymous poster hash: 386fc...9a6

Misliker sterkt faktisk.. Ikke så kult for dine egne barn og vennene deres når de er over 4 år da... :-(

Anonymous poster hash: 911ca...807

Skrevet

JA! Jeg har aldri likt bayer og småbarn noe særlig. For all del, de er søte og morsomme og skjønne - på avstand! Som stort barn pleide venninne mine å passe babyer og smårollinger (trillepiker), jeg gikk på tur med hunder i stede. Mens andre stimlet sammen rundt en liten baby og ville holde, fikk jeg nesten panikk og fant på tusen unnskyldninger for å slippe.

Egne babyer og smårollinger var greit nok. Jeg trivdes ikke akkurat med det, men jeg ble mer komfortabel med babytiden enn før. Heldigvis har jeg en mann som er veldig glad i babyer og smårollinger. Nå er det slik at når bekjente og familie får barn og av en eller annen sær grunn skulle finne på å lempe sin lille over til meg før jeg rekker å komme med en unnskyldning for å slippe, kan jeg heldigvis lempe babyen videre til mannen som faktisk koser seg med situasjonen (og humrer litt over meg).

Jeg må ærlig innrømme at jeg trakk et stort lettelses sukk da minsten bikket 2 år, og nå som minste er blitt 6 år og eldste er 13 år, trives jeg som plommen i egget. Jeg er veldig glad i store barn og ungdommer og er også utrolig flink med dem. Jeg jobber til og med med ungdommer, men babyer og småbarn? Absolutt ikke min greie nei.

Anonymous poster hash: b49c1...f50
Skrevet

Jeg syns den förste tiden med baby er veldig koselig,men fra rundt 6mnd opp til de kan gå og spise selv er slitsom. Har en på 4år og en på 9 månder.

Skrevet

De første 4-5 månedene er noe herk. Så snur det for min del.

Anonymous poster hash: 659e1...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...