Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Har fått en skikkelig gulpebaby. Han er snart 9 uker. Stort sett vanlig gulp, men skikkelig sprutgulp 1- 2 ganger i uka. Veier han å han går fint opp så ikke noe fare med det. Han er også blid og fornøyd. Men jeg syns det er skremmende når det kommer så mye, redd han skal kveles 😯 Han sluker ikke maten, bruker 30- 40 min. på 100 ml. Har nå også bestilt klosser til å ha under senga. Det skal vel hjelpe å heve senga litt. Han får hipp. Kan det hjelpe å bytte mme? Andre tips? Anonymous poster hash: b93eb...dfc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Reflux kanskje? Snakk med legen om det....finnes også en mme på apoteket som er beregnet for barn med reflux. Anonymous poster hash: dbbde...2d7
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Jeg er kjapp med å snu ungen når hun sprutgulper; holder henne så ansiktet er ned mot gulvet og alt renner ut og hun ikke kan aspirere gulpet (holder henne med "kolikk-grepet" og ikke oppned om noen lurer ) Så er det bare å tørke, vaske, (evt dusje og bytte klær) - og begynne matingen på nytt! Anonymous poster hash: 8e426...75c
Kjerringa med agurken Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Kan det være allergi (i mme'en)? Sønnen min hadde sprutgulp - kom av at jeg hadde spist egg og deretter ammet. Kanskje din lille gutt har problemer med vanlig Nephew bør ha en laktosefri en?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #5 Skrevet 21. august 2015 Er han flink til å rape etter måltidene? Dette kan ha mye større innvirkning på gulpingen enn mange tror. Noen kan godt bruke 10-15 min før de får en ordentlig og god rap. Prøv å legg han ned like etter måltidet, unngå bæring, bleieskift og hepsing. Bytt bleie og bad før måltidene Hvis ikke ville jeg forsøkt å bytte melk. Prøv NAN h.a. (Hypo allergen). Noe dyrere, men kanskje det kan ha noe effekt. Anonymous poster hash: a90ed...386
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #6 Skrevet 21. august 2015 Takk for svar! Han raper stort sett etter alle måltider. Sprutgulpen kommer gjerne i forbindelse med en rap. Vi pauser også under måltidet. Stort sett så holder jeg han når sprutgulpen kommer, gjorde det i går også men da kom gulpen 1,5 time etter mat så han kunne jo likegodt ligget i senga. Skift og stell får han før mat ja, stelle han etterpå er nyttesløst. Har spurt på helsestasjonen men de sier det er normalt så lenge han går opp i vekt. Ingen andre tegn på reflux. Men som har barn med reflux som kun har gulp som symptom? Men kanskje jeg skal ringe legen i stede.. Nan h.a er det på apoteket man kjøper den? Reseptfri? Takk igjen! Anonymous poster hash: b93eb...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå