Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Ser dere på det som positivt at jobbsøkere ringer først, og spør om noe vedrørende søknaden? Har fått tips om at man bør gjøre dette, selv om man ikke har noe spesielt vettug å spørre om, for at de skal legge merke til deg i søknadsbunken. Synes dere dette er positivt eller bare irriterende. Har søkt på så mange jobber i det siste uten å få intervju, så noe må jeg gjøre feil.... Anonymous poster hash: 8659d...ca8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Spiller stort sett ingen rolle. Ikke alltid jeg husker hvem som har ringt. Kun de som sier noe veldig spesielt jeg merker meg. De andre blir fort litt "mas". Anonymous poster hash: fcec7...afd
desember2015 Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Helt greit at du ringer på forhånd, men kun hvis du faktisk lurer på noe relevant.. Da husker jeg ofte navnet og danner meg et inntrykk. Men ikke bare ring for å ringe, blir fort irriterende når 10 stykk ringer hver dag bare for å presentere seg...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Er det mange som pleier å ringe? Så usikker hva jeg skal gjøre.. Anonymous poster hash: 8659d...ca8
desember2015 Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 På siste runden her var det ca. 80 søkere og jeg fikk vel 15 tlf. Av disse var kanskje 5 relevante. Hva slags jobb er det snakk om og lurer du faktisk på noe? F.eks hvis det står at jobben innebærer "noe reisevirksomhet" er det helt innafor å ringe og høre hva de legger i "noe", eller hvis det står at erfaring kan erstatte utdannelse kan du spørre om din erfaring vil regnes som tilstrekkelig (er det vits å søke liksom) etc. I samme slengen er det jo naturlig å si noen ord om hvem du er og hvorfor du vil søke- det øker sjansen for å bli huska. (En gang fikk jeg telefon 1. juledag med spørsmål om vi hadde kantine på jobben... Det synes jeg er å kaste bort tida mi og tilføyde ikke akkurat søknaden noe...) Men til syvende og sist: inntrykket jeg får på telefon får meg kanskje til å lese søknaden ekstra nøye, men er du ikke kvalifisert er du ikke kvalifisert- telefon eller ei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå