Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Om morgenen og så komme seg i tide på skolen? Dvs gå til skolen? Anonymous poster hash: db126...0dc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Hun hadde sikkert klar det om jeg satte på alarmen til å ringe når hun skal gå, men jeg ville virkelig aldri gått fra en 6-7 åring på morgenen sånn, da hadde jeg heller betalt for sfo. Anonymous poster hash: 539e3...364
Mandala Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Ja, uten tvil. Hun gjorde det også på den tiden, med broren sin da. Men begge var like nye i gamet med å klare seg selv før skolen og hun var omtrent på samme modenhetsnivå som broren. Jeg satte på alarm når de skulle gå.
Mamalarma Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Hun hadde sikkert klar det om jeg satte på alarmen til å ringe når hun skal gå, men jeg ville virkelig aldri gått fra en 6-7 åring på morgenen sånn, da hadde jeg heller betalt for sfo. Anonymous poster hash: 539e3...364 Bytter ut hun med han og sier det samme.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Det synes jeg er for ungt. Anonymous poster hash: 2b78e...783
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Hun ville nok klart det, men jeg er glad vi har AKS. Anonymous poster hash: 0b710...0da
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Eldste klarte det fint, men minste er så husredd at det tør han ikke. Anonymous poster hash: 6cd89...06c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Helt uaktuelt å forsøke på det her. Han hadde aldri i verden kommet seg ut døra i tide med riktige klær og riktig utstyr i sekken. Heller ingen førsteklassinger som går alene til skolen. De blir fulgt. Anonymous poster hash: 14788...10f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 det hadde hun klart helt fint om alt var klart om det bare var til å ta sekken og gå når klokka ringte. Anonymous poster hash: 56a19...734
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Min gutt er førsteklassing og bare 5 år enda. Han hadde nok klart det om han hadde en alarm når han skulle gå. Men jeg synes det er litt tidlig, så vi drøyer det enda. Anonymous poster hash: 27b09...ed8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Det har begge ungene klart her i huset. Ikke ofte vi har jobbet slik at de må gå til skolen alene, så behov for sfo har jeg aldri sett. Hver morgen har vi samme rutiner uansett. Ungene ordner seg på badet, legger alt av sekker og ting kalrt i gangen. De setter på tv og spiser frokost forran tv. De ser på en kanal der ting slutter klokka åtte hver morgen, så de vet at når det er ferdig da må de ordne seg. Da er det tannpuss før de tar tingene de har lagt klart i gangen. Ikke noe leit etter sko, jakke osv siden de har lagt det klart. Om de ikke hadde gjort dette hadde det blitt surr, det begynte de med før vi fant ut at de måtte ordne dette først om de skulle se programmet på tv. Så alarmen er tv her i huset. Tv er en genial oppfinnelse om morran for oss. Alle er like morragrettene, noen er ganske vimsete (mannens to eldste barn. De har kommet inne i litt rutine om morran de også nå, for de må gjøre seg klare ett program før de andre for å rekke skole. Selv om de egentlig er for store til å se på barneprogrammer sier de, så sitterr de like klistra om morran) jeg får laget frokost og nistemat på kjøkkenet alene med kaffekoppen min. Etter en halvtime er jeg tilsnakkendes... De to eldste kunne ikke ordne seg selv om morran når de gikk på barneskolen. Da måtte vi gi de to minste beskjed om å dra de med seg ut døra. Halve forrige skoleår måtte vi gjøre dette med hun eldste også, hun gikk andre året på videregående. Så fikk hun det for seg at det var flaut at de små måtte passe på henne og hun skjerpet seg. Unger er forskjellig. Anonymous poster hash: 6ee60...54c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Nei, det synes jeg blir å legge for mye ansvar på femåringen. Anonymous poster hash: d5edf...6a9
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Det hadde sikkert gått fint ihverfall nå i 2. klasse. Anonymous poster hash: 81fb8...068
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå