Gå til innhold

Så dyrt med sfo..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på sfo i bergen kommune, de kunne gjerne hatt bare ettermiddagsplass men det tilbys ikke. Hvordan er det på deres skoler? Går det an å ha dem bare på ettermiddagen?

 

Anonymous poster hash: df6da...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn på sfo i bergen kommune, de kunne gjerne hatt bare ettermiddagsplass men det tilbys ikke. Hvordan er det på deres skoler? Går det an å ha dem bare på ettermiddagen?

 

Anonymous poster hash: df6da...127

Ja, her betaler vi bare for ettermiddag frem til 15.30. De som vil betaler for frem til kl 17 og evt. morgenplass i tillegg.

 

 

Anonymous poster hash: 8312b...ec4

Skrevet

Her er det hel eller halv plass her. Halv plass disponerer du som du selv ønsker.

 

Anonymous poster hash: 11e0e...e08

Skrevet

har halv plass, dvs 12 t pr uke ca 1800,- Oslo



Anonymous poster hash: b2e74...037
Skrevet

Her kan man velge mellom halv plass, ettermiddagsplass, hel plass eller morgenplass. I tillegg kan man betale for ekstra timer om man trenger mer ved deltidsplass. 



Anonymous poster hash: c35d2...3cf
Skrevet

Jeg har redusert plass til mine to jenter, det er inntil 11 timer i uken og de kan fordeles som man ønsker.

 

Jeg har ikke behov for sfo på morgenen og ikke på fredager for da har jeg fri, så mine jenter er på sfo 4 ettermiddager i uken og kommer da under 11 timer i uken akkurat. Det passer oss perfekt...

 

Men dyrt er det uansett, her koster full plass 2635 kr i måneden + 150 kr i matpenger, og redusert plass koster 1922 kr + 100 kr i matpenger. Skjønner jo at det koster med et skikkelig sfo-tilbud, og det har vi her, nok ansatte på jobb, masse aktiviteter og et veldig godt tilbud (langt fra bare oppbevaring som mange klager over andre steder), men det er mye penger likevel.



Anonymous poster hash: 5fd66...541
Skrevet

Du kan vel ha ettermiddagsplass frem til 15.30?

 

Anonymous poster hash: 23bdb...6f8

Skrevet

Her må du betale for minst 3 dager i uka. Da har du plassen fra 07.30 til 17.00. Hvis du trenger morgenSFO på mandag og tirsdag og en time SFO på ettermiddagen onsdag, torsdag og fredag må du betale for full plass.

 

Anonymous poster hash: e6a39...b96

Skrevet

Her kan jeg ha ettermiddagsplass til 1530 ja, men da rekker jeg ikke å hente dem. Jeg slutter på jobb kl 16 og har 30-40 min reiseveg.

 

Anonymous poster hash: df6da...127

Skrevet

Meg igjen. Men jeg trenger ikke plassen før skoletid.

 

Arg syns det er så lite flexibelt her. De vil bare bruke ettermiddagene uansett.

 

Anonymous poster hash: df6da...127

Skrevet

Her kan vi heller ikke ha bare morgen eller bare ettermiddag.

Og, ja, enig i at det er dyrt!!



Anonymous poster hash: 72aa6...dfd
Skrevet

Her kan jeg ha ettermiddagsplass til 1530 ja, men da rekker jeg ikke å hente dem. Jeg slutter på jobb kl 16 og har 30-40 min reiseveg.

 

Anonymous poster hash: df6da...127

Men før skolen er jo under en time? (45 minutter hos oss). Du bruker jo nesten hele plassen, så jeg skjønner egentlig ikke problemet.

 

Anonymous poster hash: 23bdb...6f8

Skrevet

Kun om en henter innen kl.15. Og det rekker vi jo ikke. Teit at en må bet full pris (2600,-) når en ikke bruker morgenplassen syns jeg :(

Skrevet

Vi har halv plass. Da er det 15 t/uka som vi disponerer fritt. I skoleferiene er det 35 t/uka. Veldig grei ordning for oss som ikke bruker sfo på morgenen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. En dag er en dag. Og vi kan ikke kjøpe plass i ferie heller. Så vi er nødt til å ha full plass selvom det blir brukt knappe halvannen time om dagen

Skrevet

Her er halv plass opp til 12 timer i uken og full plass iver 12 timer. Veldig greit. Hvor mange timer bruker dere hi?

 

Anonymous poster hash: f163b...b5c

Skrevet

Meg igjen. Men jeg trenger ikke plassen før skoletid.

Arg syns det er så lite flexibelt her. De vil bare bruke ettermiddagene uansett.Anonymous poster hash: df6da...127

Gikk inn på nettsiden til Bergen kommune og de er jo mye mer fleksible en alle andre jeg har hørt om. Hilsen hun fra Trondheim. Trenger dere mer enn 15 timer i uken når dere bare trenger tid på ettermiddagen?

 

Anonymous poster hash: f163b...b5c

Skrevet

Kun om en henter innen kl.15. Og det rekker vi jo ikke. Teit at en må bet full pris (2600,-) når en ikke bruker morgenplassen syns jeg :(

Så du er Hi? Rar du betaler 2600 kr for full plass når det står på kommunesiden at full plass koster 2380 kr.

 

Anonymous poster hash: f163b...b5c

Skrevet

Her er det kun SFO på ettermiddagene. Er ikke nok påmeldte til at di kan gi tilbud om morgenen. 60% plass koster 1200,-

Husker ikke pris for full plass

 

Anonymous poster hash: 5aeaf...8b7

Skrevet

Har ettermiddagsplass, betaler 1770 kr for det.

Skrevet

 

Kun om en henter innen kl.15. Og det rekker vi jo ikke. Teit at en må bet full pris (2600,-) når en ikke bruker morgenplassen syns jeg :(

Så du er Hi? Rar du betaler 2600 kr for full plass når det står på kommunesiden at full plass koster 2380 kr.

 

Anonymous poster hash: f163b...b5c

Har jeg sagt jeg er HI?

Skrevet

Det er opp til kommunestyret å bestemme ordningen. Dersom du er misfornøyd - ta kontakt med administrasjonen og politikerne og se om du kan få til en endring!

 

For min del tenker jeg at det er deilig å kunne ha fleksibiliteten. Vi bruker av og til morgensfo en dag i uken da barna begynner ganske sent på skolen den dagen. Forøvrig henter vi som regel 15.30.

 

Å ha en hel gjeng omsorgsfulle og lekne voksne som vil mitt barn vel til disposisjon akkurat når det passer meg (mellom 0700 og 1700) er helt topp til den prisen jeg betaler!

 

 



Anonymous poster hash: 50a30...baf
Skrevet

Her kan man kun ha hele dager. Skulle ønske vi kunne betale for timer slik man gjør mange andre steder. Jeg er hjemme i permisjon og nest yngste min skulle gjerne ha vært der noen timer hver ettermiddag. For meg er det uaktuelt å betale 2800 kr for at hun skal være der 10 timer i uka. Hun elsker sfo men blir fort sliten, så nå betaler vi 1800 kr for 3 dager og er der 6 timer i uka. Drøyt dyrt ja, ingen tvil om det.

Skrevet

Man kan ha halv plass her. Jeg har full til min unge og betaler 2500 kr. Ikke fordi jeg trenger den på morgenen akkurat nå, men hvis jeg skal jobbe i høstferie og dager der skolen er stengt. Der som er dumt er at man får søskenreduksjon i bhg, men Ukke noe i SFO og bhg. Over 5000 kr i mnd til barnepass er dyrt!!

 

Anonymous poster hash: 5b8a5...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...