Gå til innhold

Dere som er midt i bhg tilveningen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det hos dere? Litt greit å høre andre☺️.

Vi er på dag 8 og idag var en dårlig dag. Han var veldig utilpass i bhg, sov lite. I tillegg så har han vært veldig grinete hjemme. Dro på helsestasjon etter bhg på 18 mnd kontroll, men den måtte vi bare avlyse. Han skrek, ville verken veies eller noe annet. Tror han tenkte at vi ville forlate ham der også 😔

Kjenner jeg gruer meg til imorgen. Lite hyggelig å overlate ham når han viser så sterkt at han ikke vil .

Anonymous poster hash: ac5b3...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derfor det er bedre å begynne rundt 1 år i stedet for midt i den vanskelige alderen...

Tidlig er det uansett, om barnet er 12 eller 18 mnd.

Anonymous poster hash: 619ef...276

Skrevet

Derfor det er bedre å begynne rundt 1 år i stedet for midt i den vanskelige alderen...

Tidlig er det uansett, om barnet er 12 eller 18 mnd.Anonymous poster hash: 619ef...276

God hjelp

Anonymous poster hash: 5bf01...9c5

Skrevet

Vi er på dag 7. Han er 2 år, har gått i barnehage tidligere, men pga flytting har han vært hjemme i 5mnd. I dag gråt han sårt og sa han ikke ville være der, var veldig sliten, og ville bæres inn. Han la hele tyngden mot meg, noe han sjelden gjør. Da jeg skulle si hadet, gråt han på en måte jeg ikke kjente igjen. Det var en slags skuffet, såret og litt redd gråt. De andre dagene har ikke vært noe problem, levering har gått supert og han har brukt hele barnehagen og utforsket og lekt. Han har vær mer sliten enn vanlig, og lagt seg tidligere på kvelden, men det har vært en del utfordrende ettermiddager og kvelder...

Anonymous poster hash: 42dea...308
Skrevet

byttet bhg, tilvenning nå. er 3,5 Går heldigvis veldig bra! gråter når jeg går, men slutter raskt. Hjelper at en venn fra gml bhg også har byttet til samme bhg :)

Anonymous poster hash: 14e5e...b7c
Skrevet

Ikke gøy! Et tips om du ikke har hørt det før, er å bruke en god tid på han når du har hentet. Ikke lag middag eller andre ting, bare hold han nær deg. Ta han med deg på do om så er. Kanskje trenger han at du sitter inne hos han til du sovner på kvelden. Ring også bhg og hør hvordan det går, de kan kanskje berolige deg litt? Det går seg jo til etterhvert, men vanskelig å si hvor lenge.. Dessuten bedre at han viser hva han føler enn at han "tar seg sammen ". Nå kan jo nådefulle og bhg trøste! Viktig også og ikke dra ut avskjeden, men gå når du har sagt du skal gå. Et annet tips er å levere på samme måte hver dag, ved frokostbordet feks eller noe annet fast som passer.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 57913...3da

Skrevet

Min er 1 år og har ikke grått. Hverken når jeg drar eller underveis iløpet av dagen... Barn er forkjellige.

Anonymous poster hash: 9a09f...75d
Skrevet

Hun begynte forrige uke og det går greit. Gråt ikke da jeg leverte.

Hun er nesten 2 år og forstår mye av det vi sier til henne og det hjelper.

Dette er forøvrig barn nr 3 så jeg har en del is i magen ift skrik, lite tilpass osv. Vet at det går seg til.

Anonymous poster hash: 702f1...6dd

Skrevet

I dag var dag 6 i bhg. Det gikk overraskende bra. De andre dagene har det vært mye tårer, og han har vært veldig klengete.Han gråt da jeg dro, men hadde hatt det veldig fint hele dagen. Jeg hentet han tidlig, og da så jeg bare en kjempesmil i hele ansiktet hans. Han har nylig fyllt ett år.

De i bhg sier at det går bedre og bedre for hver dag, og at han generelt ser ut til å trives godt med både barna og de voksne.

Skrevet

er på dag 3. Er snart to år. Dagene har gått greit ifølge bhg personalet. Han har såvidt tid til å si hadet når vi skal gå. Vi er tydelig på at han er oppmerksom på at vi går. Det vi merker mest er endret atferd når vi har hentet han. Han er ekstra klengete, og har mye behov for nærhet. Vi passer på at han får noe å spise i bilen på vei hjem, og setter oss i godstolen og koser når han kommer hjem. Han er glad i Brannmann Sam, så det får han se mens han får medisiner. Da får han litt ekstra kos på fanget mens han slapper av. Så blir det litt lek på gulvet mens jeg lager middag. Vi sitter lenge med han på kvelden når han skal sove. Noen ganger må vi holde han tett i leeeenge. Vi kan ikke gå ut av rommet før han har sovnet, da blir han helt hysterisk. Så frem til han har vendt seg til at han skal være i bhg, og at jeg er i jobb igjen, så kjører vi på med ekstra kos og nærhet, til han blir trygg på at vi ikke forlater han hos fremmede uten å komme tilbake etter han.

Skrevet

Tidlig er det uansett, om barnet er 12 eller 18 mnd.Anonymous poster hash: 619ef...276

"Den vanskelige alderen". Definer dette er du snill.

Anonymous poster hash: 489cd...bdc

Skrevet

Min er 1 år og har ikke grått. Hverken når jeg drar eller underveis iløpet av dagen... Barn er forkjellige.

Anonymous poster hash: 9a09f...75d

Bare vær forberedt på at det da ofte kan komme en reaksjon senere, når barnet forstår at det skal være der hver dag

Anonymous poster hash: b10d5...24e

Skrevet

Tidlig er det uansett, om barnet er 12 eller 18 mnd.

Anonymous poster hash: 619ef...276

Tull og tøys. Min ettåring hadde mye vanskeligere tilvenning enn de andre som begynte ved nesten to år. Dette handler ikke nødvendigvis om alder, men personlighet og personalet i barnehagen.

Anonymous poster hash: 702f1...6dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...