Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Type, "komme innom på kaffe i morgen?" Eller "Tusen takk for gaven, Lise ble glad for den fine kjolen" Hvorfor ikke sende en sms, eller bruke innboksen ? Anonymous poster hash: bfbea...51c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Hvorfor ikke bruke veggen da?! Anonymous poster hash: ae502...a71
Yellow Brick Road Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Helt enig, det er idiotisk. Om jeg får en gave av en kollega og vil takke eller har lyst til å invitere en kollega på kaffe, stiller jeg meg ikke opp på pauserommet og roper det ut, jeg snakker direkte med den det gjelder. Akkurat sånn er det med Facebook også. Private ting taes privat, ikke på veggen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Helt enig, det er idiotisk. Om jeg får en gave av en kollega og vil takke eller har lyst til å invitere en kollega på kaffe, stiller jeg meg ikke opp på pauserommet og roper det ut, jeg snakker direkte med den det gjelder. Akkurat sånn er det med Facebook også. Private ting taes privat, ikke på veggen. Hehe. Skal vi begynne å rope alt slikt? Er på butikken og roper til mannen: DU ER VERDENS BESTE MANN. TAKK FOR AT DU GAV MEG KAFFE PÅ SENGA I DAG. Anonymous poster hash: 92370...870
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Newsflash: veggen er DIN private!! Og den kan brukes til alt DU ønsker!! Er så LEI av folk som skal legge seg borti hva andre gjør på SIN Facebook!! Fei for egen dør, sier jeg... Anonymous poster hash: 2725f...2e6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Newsflash: veggen er DIN private!! Og den kan brukes til alt DU ønsker!! Er så LEI av folk som skal legge seg borti hva andre gjør på SIN Facebook!! Fei for egen dør, sier jeg... Anonymous poster hash: 2725f...2e6 Knis. Så slutt å rop på butikken da. Det er virkelig bare dumt. 🙊 Anonymous poster hash: 92370...870
Mandala Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Jeg syns også det er skikkelig tåpelig. Det må jo være for å vise at man omgåes den personen eller for å vise alle hvor snille venner man har. Eller noe sånt. Veldig rart hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Det er jo for å vise omgangskretsen din at de setter pris på deg, tenker jeg . Anonymous poster hash: 5a8dd...597
Pobie Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Tenker ikke noe over det, men er vel bare trivelig hvis folk vil bruke veggen sin slik. Gjør det ikke selv, men tenker ikke noe over det for folk som gjør det.
guggu Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Helt enig HI- jeg hater det også! Og føles helt unaturlig
Luksusdyret Skrevet 21. august 2015 #11 Skrevet 21. august 2015 Så lenge skikkelig drama som catfight mellom to rivaliserende kjerringer eller noe annet ekkelt postes på veggen så synes jeg ikke det er noe galt i det. Hva er galt med å vise offentlig at du setter pris på noen/noe, skrive noe hyggelig eller morsomt? Surpomper dere er
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #12 Skrevet 21. august 2015 Jepp ganske latterlig. Eller: Ååhh jeg er så heldig som har en venn som deg <3 <3 <3 Fins privat innboks :-) Anonymous poster hash: a40d3...c56
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Hm, jeg som alltid har tenkt at det er en måte å sette ekstra pris på den det gjelder, ved å rose ham/henne i alles påsyn. Ikke for å skryte av meg selv fordi jeg har en god venn...det var nå også noe å skryte av...jeg synes det er koselig å se at andre gjør slikt, men skjønner jo nå at de bare er selvgode, fysjameg!
Høstduft Skrevet 21. august 2015 #14 Skrevet 21. august 2015 Å herlighet, jeg er så enig! Synes det rett og slett er superkleint å f.eks takke alle som har bidratt til noe positivt...eks takk for hyggelig selskap, takk for fin gåtur, takk for gaven osv osv. Får meg til å tro at disse personene det gjelder har et ekstremt behov for å vise seg fram og skryte litt. Er ganske så sikker på at de takker disse personene på ordentlig, så hvorfor ellers, annet enn å vise omverden hvor "perfekt" de er, skal de i tillegg poste på facebook? Har spesielt ei på lista mi som jeg tidligere likte ganske godt, men som jeg nå faktisk har endret syn på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #15 Skrevet 21. august 2015 Men hvis alt skal tas på sms eller pm så er jo vitsen med Facebook borte, hvorfor er dere der da? Hva er legitimt å skrive på veggen til folk da? Og før noen sier noe så har ikke jeg Facebook lengre fordi jeg ikke brukte den, men irriterte meg da aldri over de tingene som er nevnt her. Anonymous poster hash: 99629...298
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #16 Skrevet 21. august 2015 Eller når kolegaer skriver på veggen din: Håper du blir frisk snart. Når du er syk. Hvem vil vel at alle på vennelista skal vite at man ligger der med omgangssyke. Det er en uting. Anonymous poster hash: b1ed4...3a5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2015 #17 Skrevet 21. august 2015 Jeg forstår ikke hvordan slikt kan provosere? Hvordan folk bruker veggen sin på Facebook må da være opp til den enkelte. Dersom man irriterer seg over enkeltpersoner kan de lett blokkeres. Det må være slitsomt å henge seg opp i detaljer. Anonymous poster hash: 82130...84c
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. august 2015 #18 Skrevet 22. august 2015 Å takke for gaver eller besøk eller andre ting er da ikke noe man trenger å gjøre i skjul? Irriterer det deg om de gjør det muntlig og du tilfeldigvis er innenfor hørevidde også?
Bumblebeee Skrevet 22. august 2015 #19 Skrevet 22. august 2015 Hadde det vært snakk om å avsløre svangerskap, sykdom eller andre private ting så hadde jeg tenkt at dette var negativt. Om noen takker for noe eller inviterer så ser jeg ingen grunn til å reagere. For min del finnes det mer alvolige ting å bekymre seg for enn om Kari inviterer meg på kaffe så alle kan se det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå