Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Min mor har spurt meg om jeg kan spørre min mann om å skifte panel på en vegg på garasjen hennes. Jeg er litt usikker på om jeg skal gidde å spørre mannen fordi han har såpass travle dager med mye jobb og to små barn. Min mor har aldri invitert min mann sammen med meg på middag f.eks, ikke engang på julaften i starten av forholdet (de første to årene feiret vi separat). Hun vil egentlig ikke omgås han hvis han ikke kan fikse noe for henne da han er utdannet snekker. Hun innrømmer det ikke men de gangene hun ber meg om å ta med mannen er det for å kjøre søppel, montere noe teknisk eller løfte noe tungt f.eks. Hun begynte nesten å grine og fikk ett raserianfall da jeg sa at jeg skulle tenke på saken om jeg ville spørre min mann. Jeg vet det er tusen andre ting hun vil fikse på huset også så hun kommer garantert til å be mannen gjøre noe mer hvis han tar på seg dette. What to do? Skjerme mannen så han slipper dilemmaet eller spørre? Sier han nei blir min mor garantert sur. Anonymous poster hash: 561f9...d1e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Er ikke mannen din bedt med på besøk til moren din, med mindre hun ønsker tjenester av ham? Hvis svaret er nei, ville jeg ikke spurt. Hun er ikke riktig lite frekk, moren din. Men hvorfor har du ikke satt foren ned før? Det er jo ganske spesielt at han ikke er bedt med på besøk sammen med deg når dere er gift, og til og med har barn sammen? Anonymous poster hash: 4995f...1a1
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Om min mor kun likte mannen når han ordnet ting for henne så hadde jeg aldri giddet å bruke han. Så frekt!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Stå opp for mannen din og si nei. Hun fortjener da vitterlig ikke hans hjelp! Anonymous poster hash: 8ae15...a35
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Hun kan betale for hjelpen hun trenger Anonymous poster hash: 201f1...5ff
soleia Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Er du den same som har skrive om ei mor som forventar renovasjon av heile huset? Høyres ikkje ut som ho ødslar pengar ved å spandere middag på han, så då har ho vel råd til å betale ein snekkar for å gjere jobben. Greit nok at ein hjelper til i familien, men det må jo gå begge vegar, og ikkje bere preg av å bli utnytta som gratis arbeidskraft. Eg hadde skjerma mannen mot å måtte seie nei og pådra seg vrede, og hadde heller fotalt mor mi kva eg meinte om saka.
Luksusdyret Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Hadde ikke giddet. Har ingenting til overs for folk som har omgang med andre bare for å utnytte dem. Har vært bort i alt for mange slike
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Er ikke mannen din bedt med på besøk til moren din, med mindre hun ønsker tjenester av ham? Hvis svaret er nei, ville jeg ikke spurt. Hun er ikke riktig lite frekk, moren din. Men hvorfor har du ikke satt foren ned før? Det er jo ganske spesielt at han ikke er bedt med på besøk sammen med deg når dere er gift, og til og med har barn sammen? Anonymous poster hash: 4995f...1a1 Det har vel kanskje skjedd en gang, muligens to ganger at hun har spurt meg om han vil komme også. Ellers passer hun på å invitere meg når han er på jobb (han jobber skift). Jeg og min mor har ikke hatt spesielt med kontakt i mitt voksne liv fordi det bare er konflikter. Men for ungenes skyld ser vi henne nå. Hun bråker ikke foran dem å de forguder hverandre. Ellers hadde jeg nok ikke sett henne mer enn ett par ganger i året. Jeg har satt ned foten mange ganger. Derfor det er lettest å reise alene også fordi da må han ikke gjøre noe når vi kommer. Kommer han også får han nok oppgaver han må utføre å han sier ikke nei så ingen vits å krangle da med ungene tilstede.. Hi Anonymous poster hash: 561f9...d1e
rytme Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Spør mannen din. Hvis han sier ja, så greit nok da kan han gjøre det, da. Hvis han sier nei så sier du til din mor at du ikke spurte han fordi han har så mye å gjøre e.l. Så slipper han å være bad guy.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Ikke frekt men respektløst. Din mor er sprø. Ville aldri funnet meg i slik behandling, det høres helt absurd ut. Frekt og trist! Anonymous poster hash: 55844...943
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Er du den same som har skrive om ei mor som forventar renovasjon av heile huset? Høyres ikkje ut som ho ødslar pengar ved å spandere middag på han, så då har ho vel råd til å betale ein snekkar for å gjere jobben. Greit nok at ein hjelper til i familien, men det må jo gå begge vegar, og ikkje bere preg av å bli utnytta som gratis arbeidskraft. Eg hadde skjerma mannen mot å måtte seie nei og pådra seg vrede, og hadde heller fotalt mor mi kva eg meinte om saka. Takk for svar. Ja det er nok meg som hadde ett innlegg litt tilbake. Hun har lite penger det skal sies å det er nok derfor jeg får litt dårlig samvittighet ved at vi ikke hjelper henne. Hun har flere venninner som får hjelp av sin familie så hun spiller helt klart på samvittigheten min med tårer å det hele. Derfor det er litt greit å få bekreftet/avkreftet at jeg er/ikke er verdens slemmeste datter som tvinger henne til å betale for arbeidskraft.. Hun får meg alltid til å føle meg så slem... Hi Anonymous poster hash: 561f9...d1e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Spør mannen din. Hvis han sier ja, så greit nok da kan han gjøre det, da. Hvis han sier nei så sier du til din mor at du ikke spurte han fordi han har så mye å gjøre e.l. Så slipper han å være bad guy. Det er nok lurest ja. Bedre at jeg får skylden enn han fordi hun kommer til å bære nag til han for alltid om han sier nei. Hi Anonymous poster hash: 561f9...d1e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Mannen min hadde jaggu fått slippe å slite seg ut for en svigermor som behandler ham som søppel.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Mannen min hadde jaggu fått slippe å slite seg ut for en svigermor som behandler ham som søppel. Det hun sa. Anonymous poster hash: 7f130...55a
Gjest Antarctica Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 Hadde aldri bedt ham gjøre noe for en person som ikke en gang ber han på kaffe. For snille, greie og vennlige mennesker gjør man tjenester med glede. For manipulerende og beregnende mennesker bør man ikke legge to pinner i kors!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #16 Skrevet 20. august 2015 Ville ikke spurt han. På samme måte som ikke min mann spør meg om å gjøre noe for moren hans, siden hun behandler meg og de andre svigerbarna sine som søppel. Han vet at jeg i mange tilfeller ville følt meg forpliktet til å si ja, fordi jeg har et annet syn på familie enn det hun har. For henne er vi noe som kan brukes, for meg er vi noe som står sammen og hjelper hverandre. Men dette går kun en vei. Han spør meg derfor ikke, og svarer henne med forskjellige ting, men leder til det samme, det passer ikke.. Anonymous poster hash: dc6de...3f6
kristinehufine Skrevet 20. august 2015 #17 Skrevet 20. august 2015 Jeg ville sagt at han har så mye å gjøre at han ikke har tid. Hvis hun begynner å surre om når han da evt. får tid ville jeg sagt at han generelt har mye å gjøre i hverdagen og at han må ha fri når han først har fri for å ha overskudd til familien. Blir hun sur og begynner å grine hadde jeg spurt henne rett ut hvor gammel hun egentlig er? Og i samme slengen sagt at dersom hun har tid kan hun gjerne storvaske huset deres en gang i uka fremover siden dere har så mye planer og ikke har så mye tid (gjerne frem til jul). Legg til i en sarkastisk tone at dere hjelper hverandre i familien så du regner med forståelse for at din mann ikke har tid til å hjelpe henne, men at dere gjerne tar i mot hjelp fra henne likevel.. Aldri om hun gidder å gjøre det for dere, så hvorfor skal da din mann hjelpe henne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå