Gå til innhold

Soleksem og barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 4 har fått soleksem etter fire flotte soldager i barnehagen. Hjemme tar vi pauser fra sola og er like mye inne/i skygge som i sola.

I barnehagen er de ute hele dagen med unntak av spisetiden.

De har muligheter for skygge, men det er vanskelig å holde ungene i ro i skyggen.

Kan jeg kreve at jenta får litt mer innetid? Tror jo flere kan ha godt av det.

Jeg er helt for å være mye ute, men er jo ikke alltid det er det beste.

Anonymous poster hash: e3838...fd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta på 4 har fått soleksem etter fire flotte soldager i barnehagen. Hjemme tar vi pauser fra sola og er like mye inne/i skygge som i sola.

I barnehagen er de ute hele dagen med unntak av spisetiden.

De har muligheter for skygge, men det er vanskelig å holde ungene i ro i skyggen.

Kan jeg kreve at jenta får litt mer innetid? Tror jo flere kan ha godt av det.

Jeg er helt for å være mye ute, men er jo ikke alltid det er det beste.

Du kan vell snakke med bhg men ikke kreve noe.

Skrevet

Uvdrakt , caps, oppfordre til lek + måltid i skyggen ? Hvor er soleksemen ? Jeg får soleksem av vannfast solkrem, bruk en som puster. Min hud blir kokt under kremen på en måte

Anonymous poster hash: 345e6...9a4

Skrevet

Hvis området hun har soleksem på kan dekkes av lette, luftige klær, så ville jeg prøvd det. I tillegg til å spørre barnehagen om de kan prøve og skjerme henne ekstra fra solen.

Anonymous poster hash: 33d5b...b54

Skrevet

Uvdrakt , caps, oppfordre til lek + måltid i skyggen ? Hvor er soleksemen ? Jeg får soleksem av vannfast solkrem, bruk en som puster. Min hud blir kokt under kremen på en måte

Anonymous poster hash: 345e6...9a4

Er på hele overkroppen og armene. Og det klør...

Vi bruker Eucerin i fjeset og Cosmica sensitiv på kroppen. Ikke reagert før.

Skrevet

Hvis området hun har soleksem på kan dekkes av lette, luftige klær, så ville jeg prøvd det. I tillegg til å spørre barnehagen om de kan prøve og skjerme henne ekstra fra solen.

Anonymous poster hash: 33d5b...b54

Hun har hatt på lys t-skjorte hver dag, og har eksem på hele det tildekte området også.

Skrevet

Smør masse med aftersun. Det hjelper å dempe den verste kløen. Er veldig plaga selv og det er det eneste som lindrer

Skrevet

Her er de inne fra lunsj til frukt) et par timer, slik at de får en pause

Anonymous poster hash: 69546...e01

Skrevet

Ta det opp med bhg. Det er nok andre barn som også trenger pause. Sikkert egentlig noen voksne også.

Skrevet

Her er de ute fra 8 om dagen og hele dagen...bortsett fra de spiser inne. Men døra står åpen og det er ikke noe I veien for at d3 som ønsker det setter seg på gulvet I garderoben med en bok, puslespill etc.. aldri vært noe problem.

Men at en hel avdeling skal Være inne I dette flotte været må være slitsomt for alle.

Skrevet

Jeg hadde en del soleksem som barn. Jeg fikk på meg en tynn vid skjorte og (med smøring under) og det fungerte veldig bra!

Anonymous poster hash: 008da...b42
Skrevet

Her er de ute fra 8 om dagen og hele dagen...bortsett fra de spiser inne. Men døra står åpen og det er ikke noe I veien for at d3 som ønsker det setter seg på gulvet I garderoben med en bok, puslespill etc.. aldri vært noe problem.

Men at en hel avdeling skal Være inne I dette flotte været må være slitsomt for alle.

Nei, jeg hadde da ikke tenkt at alle skulle holdes inne. Men at en voksen kunne feks ha de ungene som ikke tåler sol så godt inne en periode midt på dagen.

Det er jo anbefalt å ikke være i sola fra 10-14 på dagen.

Skrevet

Nei, jeg hadde da ikke tenkt at alle skulle holdes inne. Men at en voksen kunne feks ha de ungene som ikke tåler sol så godt inne en periode midt på dagen.

Så du mener at barna skal være INNE fra 10-14 I barnehagetiden? Det betyr knapt nok ute å leke. Kle på ungen din, smør skikkelig.

Tenk så grusomt hvis barna måtte være inne alle de timene. Da er det bedre å ha døren oppe og la de gå til og fra...men med sol hatt og uv genser og rikelig med solkrem er det jammen ikke farlig for barn å være ute hele dagen. De minste sover på dagen en stund yansett

Anonymous poster hash: 1cb07...536

Skrevet

Så du mener at barna skal være INNE fra 10-14 I barnehagetiden? Det betyr knapt nok ute å leke. Kle på ungen din, smør skikkelig.

Tenk så grusomt hvis barna måtte være inne alle de timene. Da er det bedre å ha døren oppe og la de gå til og fra...men med sol hatt og uv genser og rikelig med solkrem er det jammen ikke farlig for barn å være ute hele dagen. De minste sover på dagen en stund yansett

Anonymous poster hash: 1cb07...536

Eh...nei...

Jeg sier hva som er anbefalt og ønsker en pause fra sola for ungen, din kranglefant.

Skrevet

Og 'de minste' er ikke 4 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...