Gå til innhold

Brekket kragebein på 4 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han brakk kragebeinet i går. Så var hjemme med han i dag, dette mente min arbeidsgiver ikke var greit. Han mente at det ikke er grunn for å være hjemme.

Hadde du holdt ditt barn hjemme ved brudd på kragebeinet

Anonymous poster hash: 14bb0...482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øh... Hæ?? Ikke greit?? Jeg hadde vært hjemme. Selvfølgelig hadde jeg vært hjemme!

Anonymous poster hash: 67515...508

Skrevet

Noen dager for å se av smerter ol syns jeg bør være greit, men du kan jo ikke være hjemme med han til det er bra, det tar jo uker.

Anonymous poster hash: e2461...64d

Skrevet

Noe annet hadde jo vært barnemishandling! Brakk selv kragebenet som barn, men større enn din. Det gjorde ganske vondt de første dagene, særlig ved bevegelse, så det gjaldt å holde hele kroppen i ro. Arbeidsgiveren din høres ikke god ut!

Anonymous poster hash: 87198...370

Skrevet

Selvfølgelig er du hjemme. Et brukket kragebein er utrolig vondt og da kan man ikke gå i barnehage/skole.

Skrevet

Hadde absolutt holdt ham hjemme i dag. Er han skolebarn hadde jeg vurdert dagene fremover ut fra formen. Barnehagebarn hadde nok fått flere hjemmedager.

Anonymous poster hash: 5fe2d...2d1

Skrevet

Et så lite barn hadde jeg holdt hjemme til over helga nå. Det er så lite som skal til for at noen skumper borti barnet i barnehagen, så da har barnet disse første dagene det bedre hjemme.

Den arbeidsgiveren tror jeg at jeg hadde prøvd å gjøre til en eksarbeidsgiver på sikt ;) Urimelig og uempatisk arbeidsgiver med null peiling på helse og barn, virker det som...

Anonymous poster hash: c4d89...d6d
Gjest Antarctica
Skrevet

Min treåring brakk armen og var veldig pjusk i noen dager. Han var smertepåvirket, skulle bli vant til gipsen og var ikke i stand til å leke ute, heller ikke til å være særlig sosial. Orket ikke mye. Jeg ble hjemme tre dager pluss en helg, og på mandag gikk han i bhg igjen. Skulle bare mangle!

Skrevet

Min treåring brakk armen og var veldig pjusk i noen dager. Han var smertepåvirket, skulle bli vant til gipsen og var ikke i stand til å leke ute, heller ikke til å være særlig sosial. Orket ikke mye. Jeg ble hjemme tre dager pluss en helg, og på mandag gikk han i bhg igjen. Skulle bare mangle!

Forskjellen på brukket arm og brukket kragebein er at man gipser armen. Det gjør man ikke med kragebein. Det kan derfor ikke sammenliknes.

Anonymous poster hash: 67a24...369

Gjest Antarctica
Skrevet

Forskjellen på brukket arm og brukket kragebein er at man gipser armen. Det gjør man ikke med kragebein. Det kan derfor ikke sammenliknes.

Anonymous poster hash: 67a24...369

Jo, med tanke på om barnet har smerter og burde være sykmeldt/holdt hjemme fra barnehagen så er det direkte sammenlignbart.

Hvordan situasjonen er om noen dager eller en uke må jo HI se litt an, men dagen etter bruddet burde begge barna være hjemme, både den som har kragebensbrudd og den som har armbrudd.

Skrevet

Min sønn brakk det da han var 2. Etter råd fra ortoped sendte jeg han i barnehagen dagen etter. Det gikk helt fint. Barn begrenser seg selv når de har smerter og kragebensbrudd er ofte ukomplisert.

Anonymous poster hash: 35c5f...d18

Skrevet

En i barnehagen jeg jobbet i knakk kragebeinet som 3åring. Var før en langhelgene i mai, så han var hjemme de 4 dagene. Deretter var han i barnehagen som før. Han hadde null problemer med det, viste ingen tegn til å ha vondt. Eneste problemet var at han ikke klarte å "henge og dingle" med armen på den sida (var favorittaktiviteten før).

Har en kamerat som knakk kragebeinet som 19åring. Han var grønn av smerte i flere uker.

Det er nok stor forskjell på hvordan bruddet er. Jeg har også hørt at det er et av de brudda som er vesentlig mindre vondt for barn enn for voksne. (Uten at jeg vet hvorfor. Vekt av overkroppen som berøres kanskje?)

Anonymous poster hash: 7ecdd...614

Skrevet

Det heter ikke brekket men brukket!

Anonymous poster hash: b4ee4...8a9

Skrevet

Min sønn brakk kragebenet og måtte være hjemme i en drøy uke omtrent på samme alder. Det var på høyre side, veldig smertefullt og han kunne ikke gått i barnehagen på noe vis.

Anonymous poster hash: 861de...4ae

Skrevet

Jeg brakk min da jeg var 29, sammen med skulderbladet. Kragebeinsbrudd var utrolig vond og jeg ble sykemeldt i én uke (skulle på 4 ukers ferie etter det). Jobbet i dyrklinikk og kunne ikke utføre jobben.

Synes det er riktig at du er hjemme i dag og i morgen, så kan barnet gå i bhg mandag. Støtter den andre som anbefaler å gjøre arbeidsgiveren til eksarbeidsgiveren. Så ufølsomt! Du bestemmer om barnet ditt er for dårlig til å være i Bhg, ikke arbeidsgiveren din.

Skrevet

Det er store forskjeller på brudd så håpløst å sammenligne!! Noen brudd er knapt synlige på rtg mens andre har stor feilstilling. Dessuten har da vel ikke arbeidsgiver noe med hva som feiler ungen? Sykt barn dager har du jo krav på!

Anonymous poster hash: 9adf9...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...