Gå til innhold

Romfordeling, din, min og vår. Hva er riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at eldste bør få det største rommet eller den som bor her fast?

Det er snakk om 11 kvm og 15 kvm.

Anonymous poster hash: b5c7f...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yngstemann bor hos dere fast, men ikke eldstemann? Hvor mye bor eldstemann hos dere? Hvor gamle er barna? Jeg ville vanligvis gitt det største til den eldste, men dersom h*n har to hjem, ville jeg heller gitt det til den som bor hos dere fast.

Anonymous poster hash: 274c7...447

Skrevet

Ville gitt største rommet til den som bor der fast.

Skrevet

Vi har to barn sammen. Minstemann har det største rommet pga han bruker gulvet til legobygging. Eldste har et bittelite rom. Men han har fått kul skrivepult med pc, kul tapet på ene veggen og 120 cm seng. Nesten ikke gulvplass, men han liker rommet. Har kult teppe til å legge over senga så den fungere som sofa!

Anonymous poster hash: 2c53e...68d

Skrevet

Tenåringen bor 50/50 og de minste bor fast hos meg (80/20). Jeg har det minste rommet med kun seng og skap, jeg trenger jo ikke mer plass enn det.

Tenåringen har det mellomstore rommet og de yngste deler det største..

Anonymous poster hash: 330b3...b2b

Skrevet

Om tenåringen har delt bosted ville jeg gitt største rommet til tenåringen.

Anonymous poster hash: f1c27...10e
Skrevet

Her har babyen det minste rommet, tenåringen det nest største og toåringen det største.

Tenåringen bruker rommet til å sove i og til å spille dataspill.

Tiåringen bygger Lego, gjerne med tre kamerater på besøk.

Ellers har vi kjellerstue de disponerer.

Anonymous poster hash: f83a3...172

Skrevet

Eldste er 7 og er her 40.

Min er 6 og er her 70.

Minste og vår er 2.

Jeg synes minste kan få det største.

Far er usikker, eldste er hans.

Jeg synes min og hans kan få hvert sitt rom på 11 kvm. Da blir det ikke urettferdig ovenfor de.

HI

Skrevet

Min er 6 og er her 70.

Minste og vår er 2.

Jeg synes min og hans kan få hvert sitt rom på 11 kvm. Da blir det ikke urettferdig ovenfor de.

HI

Jeg er enig med deg. Det er jo nesten ingen forskjell på 6 og 7. Hadde gjort som du skriver og gitt toåringen det største så det ikke føles urettferdig for de største.

Anonymous poster hash: 66f1b...057

Skrevet

Min er 6 og er her 70.

Minste og vår er 2.

HI

Da hadde jeg gitt eldste som bor der mest (altså 6åringen) det største rommet. En 2 åring har ikke bruk for det største rommet og 7åringen er minst hos dere.

Skrevet

Hos oss har hver vår tenåring like stort rom,den ene bor her 50 %. De minste,din og vår,4 og 7 år deler det minste,noe de selv har valgt. De ville ikke bytte med den ene tenåringen da de ble spurt.

Anonymous poster hash: a1be9...313

Skrevet

Jeg støtter HI sitt forslag. Rettferdig fordelt mellom de store som er ganske jevngamle. Minste på 2 blir fort større, og har sikkert allerede mye leker. Skal du ellers bytte på rommene om et par år? Da blir det ihvertfall surmuling fra den som evt må gi det fra seg.

Skrevet

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 2c53e...68d

Skrevet

Totalt uenig. Den som er der minst får det minste rommet. Den andre jevnaldrende som nesten er der dobbelt så mye trenger større plass da det er det huset som er hjemmet hans. Den som er det 40 % er der på samvær, men bor et annet sted.

Anonymous poster hash: 134e2...94e

Skrevet

Min er 6 og er her 70.

Minste og vår er 2.

HIAnonymous poster hash: b5c7f...92c

Hadde det vært hos oss hadde minste fått det største rommet slik at ingen av de store følte vi gjorde forskjell på de når de ble større.

At minste ikke har behov for det største rommet er jeg enig i, men det er nok lurt å gjøre mest mulig likt med hans og ditt barn.

Anonymous poster hash: f12e8...9f9

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor den eldste skal ha det største rommet. Som minst av seks søsken, syntes jeg alltid det var urettferdig. Jeg flyttet ut før to av de eldre søsknene, og fikk dermed aldri et stort rom.

Jeg er av den oppfatning at rom fordeles etter behov. En som leker Lego og som bor der det meste av tiden trenger mer plass enn en som er der på samvær. Her har stebarn mindre rom av den enkle grunn at hans interesse er tv og tv-spill. Dette har han ikke på rommet. I tillegg er han her 20%.

Anonymous poster hash: cc868...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...