Gå til innhold

Sønnen min slo i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen når jeg skulle hente. Han fikk ikke viljen sin med noe og reagerte med å skrike og slå og klorte gjentatte ganger i anskiktet mitt. Han har gjort det før, men sjelden. Føler det har sammenheng med om han er sliten, samt han er viljesterk. Det verste er at det sto en barnehageansatt der og så helt forskrekket ut. Nå er jeg bare lei meg. Tenk hva han må tenke? tror dere han tenker at jeg svikter i oppdragelsen av min sønn? At min sønn ikke har det bra? Jeg synes det hele ble ubehagelig og pinlig.Er dette vanlig av en 3 åring? Han skrek hele veien ut av barnehagen. Da vi kom hjem sendte jeg han i gangen for å tenke seg om. Jeg sa han fikk komme ut når han var klar for å snakke og si unskyld. Han begynte å kaste skoene rundt!! Jeg satt meg ned i gangen. Etterhvert begynte vi å snakke og jeg forklarte hvor feil det er å slå, han sa unskyld. Nå er alt fint. Han koser og er glad. Gjør jeg noe galt i oppdragelsen her 😔

Anonymous poster hash: ca098...2e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke den ansatte i bhg tenkte noe som helst. Han har sikkert sett barn som er slik hele tiden mot alle. Når det "bare" går utover mamma og ikke andre barn, er det ikke akkurat noe stress.

Tror ikke du skal gi det så veldig mye oppmerksomhet, vær tydelig på at det ikke er greit bare.

Anonymous poster hash: 4e610...63b

Skrevet

Sønnen min fikk også raserianfall før og kunne kaste ting veggimellom for å straffe meg. En gang hentet jeg legobilen hans og knuste den i gulvet. Han kastet aldri igjen etter det ;)

Anonymous poster hash: 9ac8f...64c
Skrevet

Sønnen min fikk også raserianfall før og kunne kaste ting veggimellom for å straffe meg. En gang hentet jeg legobilen hans og knuste den i gulvet. Han kastet aldri igjen etter det ;)

Anonymous poster hash: 9ac8f...64c

Hvor gammel var han da?

Skrevet

Reagerer på at du sendte en treåring ut i gangen etter at dere hadde kommet hjem for det var lenge etter den aktuelle episoden. Time-out'en må komme med en gang

Anonymous poster hash: e5bb3...15d

Skrevet

Vente til barnet har roet seg og så snakke med det høres ut som en lur strategi. Ikke alltid det passer å gjøre det - da er det kort prosess med å bære barnet med seg og komme seg av gårde.

Anonymous poster hash: a8678...061
Skrevet

Forresten viktig å lære barna å sette ord på det de mener og tenker. Da slipper man en del av episodene.

Anonymous poster hash: a8678...061
Skrevet

Eneste av sånn vi reagerer på i barnehagen er om det alltid gjentar seg, og foreldre som ikke sier noe til barne sine, men bare godtar å bli slått...

Anonymous poster hash: f64ed...59d

Skrevet

Reagerer på at du sendte en treåring ut i gangen etter at dere hadde kommet hjem for det var lenge etter den aktuelle episoden. Time-out'en må komme med en gang

Grunnen til at jeg gjorde det var at barnet ikke roet seg ned. Han roer seg når han får time out. Eneste som hjelper i slike tilfeller. Han er også så stor at han forstår hvorfor han ble plassert der.

Skrevet

Grunnen til at jeg gjorde det var at barnet ikke roet seg ned. Han roer seg når han får time out. Eneste som hjelper i slike tilfeller. Han er også så stor at han forstår hvorfor han ble plassert der.

Så var vi hjemme på 1 min. Er naboer til barnehagen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...