Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 holde folk fast med makt? Sette på håndjern? Bærer de egentlig håndjern? Anonymous poster hash: 14af6...b8e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 De har ikke lov til så mye. De har lov til å be folk bli med dem dersom de har mistanke om noe, men dersom de må holdes igjen eller feks se i vesker ang butikktyveri, må politi tilkalles. Flere vektere jobber også med objekt-sikring. På båter har de lov til å holde igjen, legge ned og sette håndjern, fordi det ikke er mulig å tilkalle politi. Anonymous poster hash: 666c7...f4b
Gjest Antarctica Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Det samme som en hvilken som helst vanlig borger, verken mer eller mindre.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Det samme som en hvilken som helst vanlig borger, verken mer eller mindre. Forskjellen er at tyttebærpolitet ofte er ruset på seg selv (hallo!, jeg har jo klart velterkurs. Jeg er verdensmester) eller anabole steroider, og de dermed tror at de faktisk har en myndighet oss andre ikke har. (Ja. Jeg misliker vektere.) Anonymous poster hash: e2740...a8f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 Hihi! Tyttebærpolitiet?!? Ja. De går jo i politiliknende uniformer med 3 tyttebær på. http://www.google.no/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-yYFg_nubg_o/T6o8Q3wWA4I/AAAAAAAAAHs/A7lG70DeGYc/s1600/Securitas%252BUniform%252BMale.PNG&imgrefurl=http://apbnorway.blogspot.com/2012/05/uniform-securitas-male.html&h=852&w=779&tbnid=fhok1dhFlIsXAM:&docid=Q272QdQeR6wnnM&ei=PgzWVY_OJsalsgGj9Kr4Bg&tbm=isch&client=ms-android-samsung&ved=0CCIQMygBMAFqFQoTCI_l2uKVuMcCFcaSLAodI7oKbw 😊 Anonymous poster hash: e2740...a8f
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Vanlige borgere har lov å anholde andre som begår eller er en fare for seg selv andre ved å eks dette på strips i påvente av politiet. De, vanlige borgerene har derimot ikke lov til å sette fri de kriminelle/mistenkte som de har anholdt, det er nemlig politiets jobb... Anonymous poster hash: 8c6ba...c5d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 holde folk fast med makt? Sette på håndjern? Bærer de egentlig håndjern?Anonymous poster hash: 14af6...b8e V=E+B dvs Vekters rett=eiers rett+borgers rett Dvs at på vegne av eier kan vektere regulere ferdsel. Eks på en flyplass kan du godt motsette deg sikkerhetskontrollen, men da kommer du ikke inn på området, da dette er ett krav satt av eier. Når det kommer til håndjern så ja noen vektere har dette. Men da på utsatte steder. Frihetsberøvelse kan kun gjøres med hjemmel i nødretts og nødverge paragrafen. Dette gjelder for alle borgere! Eks en person slår seg helt vill og begynner å true og angripe andre, vedkommende kan fratas sin frihet og politet varsles. Nødverge Annet eks: vekter ser at noen putter en ipad inn i jakka og løper ut(ferske spor). Med hjemmel i nødretts paragrafen kan vedkommende holdes igjen (legg merke til at det ikke står noe om legges i jern her). Man aldri utøve mer makt enn nødvendig. Vil også legge til at vi er mange vektere som ikke ønsker at vi var politi, ei heller at vi ikke kom inn på politihøyskolen. Og sprader rundt i uniform og ønsker å utøve makt. Men som i alle yrker finnes det noen som ALDRI burde vært ansatt. I tillegg så blåses alt opp i media så fort noen trår litt galt, om vekterne har gjort noe veldig bra derimot så kommer ikke dette så godt frem. Jeg mener ikke at feiltrinn skal sjules, men det hadde vært fint med cred når dette er fortjent. Utover det har vi et meget variert yrke og møter mange flotte folk. Anonymous poster hash: b3383...0a9
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Det samme som en hvilken som helst vanlig borger, verken mer eller mindre. Forskjellen er at tyttebærpolitet ofte er ruset på seg selv (hallo!, jeg har jo klart velterkurs. Jeg er verdensmester) eller anabole steroider, og de dermed tror at de faktisk har en myndighet oss andre ikke har. (Ja. Jeg misliker vektere.)Anonymous poster hash: e2740...a8f ufattelig at du klarer å sette en hel yrkesgruppe i samme bås! Min mann er sikkerhetskontrollør på flyplass, og han passer ikke inn i dine kriterier på noe slags måte! Men med din holdning så skal du ikke se bort fra at det er mange som misliker deg heller! Anonymous poster hash: e3886...26b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Jeg vet i alle fall at de kan holde deg igjen med makt dersom du tas for sniking på buss eller trikk. Anonymous poster hash: 12f67...11e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Jeg vet i alle fall at de kan holde deg igjen med makt dersom du tas for sniking på buss eller trikk. Anonymous poster hash: 12f67...11e Men ikke om man stjeler? Virkelig? Anonymous poster hash: 14af6...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå