Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #1 Skrevet 20. august 2015 Hvor avkjølt skal den være når man har oppi smørterningene? Alle oppskrifter jeg finner sier man skal ta kjelen av plata ved første kok, også røre inn smøret. Min krem ble klissblaut og smaker kvalmt. Tenkte å gi greia et forsøk til og har forstått nå at kremen skal varmes sakte på svak varme. Men før smøret skal oppi, hvor kald skal kremen være, fingervarm? helt kald? Takker veldig for svar! Anonymous poster hash: f7d72...10b
Tipptopp Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Jeg har akkurat mestret den forbaska kremen, hehe, og fant ut at man må være modig. Koke på svak-middels varme (bedre kontroll med lav temp) til det tykner og ta av plata rett før det blir eggerøre. Så ventet jeg til kremen var romtemperert før jeg hadde oppi romtemperert smør
Førstemann Skrevet 20. august 2015 #3 Skrevet 20. august 2015 Jeg lar kremen koke ganske lenge, jeg. Mente jeg hadde lest det i oppskrift. Sist hadde jeg smøret i med en gang jeg tok den av plata, litt og litt av gangen. Den ble knallgod, min beste hittil.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Du må koke kremen. Jeg koker den skikkelig på middels varme mens jeg rører som en gal. Så pisker jeg inn kaldt smør og lar den stå i kjøleskapet over natten. Da blir den perfekt og renner ikke. Anonymous poster hash: 8f790...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå