Gå til innhold

Skal vi by, eller vente på budrunde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet huset blir lagt ut denne uken. Vi har altså bydd før visning. Prisen er 4,6..

Vi prøvde oss på å legge inn ett på 4,7, men de avslo. Deretter 4,8 men de avslo. Vi kan gå til 5,3 egentlig... Men det er ikke aktuellt uansett.. Jeg lurer da på om det er dumt å smelle inn til 4,9. Det er jo søren meg 300 over takst. Tenk om det bare er vi som er intr... øhhh, så betaler vi mye mer enn vi må. 

Men vi er også redd for at en annen skal legge inn 4,9 og de godkjenner da, hehe.. så valgets kval=)

Har noen noe erfaring?

Anonymous poster hash: 6b5c2...e8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da spør megler for dere hva som skal til for at dere får det nå. Enten er dere villig til å betale det, eller ikke.

Anonymous poster hash: 31366...200

Skrevet

Hvorfor la dere inn 1.bud 100000 over takst? Jeg ville lagt inn på 1-200000 under takst som første budgiver. Selger vil som regel alltid avslå 1.bud,og når det i tillegg er 100000 over takst vil de tro at en budrunde kan gi de en mye bedre pris. Ha litt is i magen.

Anonymous poster hash: ecc6e...019

Skrevet

Da spør megler for dere hva som skal til for at dere får det nå. Enten er dere villig til å betale det, eller ikke. Anonymous poster hash: 31366...200

Megler har ikke lov å formidle bud som er før visning så det må i tilfelle gå til selger direkte.

Anonymous poster hash: ac5cb...043

Skrevet

De har kanskje bestemt seg for å vente til etter visning uansett.

Skrevet

Veldig lite smart av dere å by så mye over før visning! For alt dere vet vil dere være de eneste interesserte og da taper dere flere hundre tusen.

Anonymous poster hash: 5fbd5...331

Skrevet

Det der var jo en legendarisk dårlig budstrategi.

Ok å by direkte til selger før visning, og da takst eller høyere for at det skal være verd å vurdere for selgers del. Når selger så avviser dette budet er det jo fordi de ønsker å se hva som skjer når huset kommer ut på markedet siden det uansett er så nært forestående, da går man jo ikke tilbake og byr 100.000,- til. Dere skulle jo latt selger svette litt og kjenne på at de faktisk hadde et bud over prisantydning, at det kanskje ikke var så lurt å avslå budet.

Nå har dere heller vist at dere er helt desperate etter å få tak i boligen deres, og at dere er villige til å strekke dere langt. 

For å svare på spørsmålet ditt: nei, det er overhodet ikke lurt å "smelle inn til 4,9". Nå burde dere vente så lenge dere kan før dere viser interesse igjen.

Skrevet

Nei, ikke lurt. Ligg lavt til etter visning, og se an interessen. Dersom det ikke kommer inn andre bud, ville jeg lagt inn bud 5-6 dager etter visning, og holdt meg 2-300.000 under takst. Dersom det også ble avslått, ville jeg ikke bydd over meg selv før det kom inn andre bud. Is i magen er viktig når det gjelder bolighandel, spesielt nå framover siden dere allerede har gitt utrykk for å være svært interesserte.

Anonymous poster hash: 0a46a...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...